רשת ב' קול ישראל
צילום: אלכסנדר כץ
פרסום ראשון

מה שלא הורג, מחשל: חודשיים אחרי שנעלמה - רשת ב' מחזירה את 'יומן השבוע'

לאחר גל הפרישה הגדול, התכנית נעלמה מן האוויר. לאחר הפרסום באייס על הביקורת בתוך ומחוץ לרשות השידור, חוזרת התכנית כבר בשבת בהגשתו ועריכתו של רון נשיאל
אלכסנדר כץ | (5)

תכנית האקטואליה הוותיקה יומן השבוע חוזרת לאוויר. לאייס נודע כי התכנית תשודר כבר מיום שבת הקרוב בשעה 10:00 ברשת ב', בהגשתו ועריכתו של רון נשיאל, חודשיים לאחר שנעלמה לא מלוח השידורים.

 

'יומן השבוע' שודרה ברציפות מאז חודש אפריל 1960. בין מגישיה היו עורכה ומגישה הראשון יורם רונן המנוח, ובהמשך גם דן לאור, יגאל רום, חגי חיטרון, חיים הכט, דוד ויצטום, פאר לי שחר ודליה יאירי - שהחלה להגישה בסוף שנות ה-80 במתכונת של שידור חי במקום שידור מוקלט מראש.

 

בסוף ספטמבר הופסקה שידורה עם פרישתה של ענת דווידוב מהרשות ומעברה יחד עם יעל אילון לרדיו ללא הפסקה לטוב תכנית כלכלית יומית שמתחרה בצבע הכסף של רשת ב'. ברדיו לא הצליחו לאתר מחליף למשבצת הזאת, משום שגם בשאר לוח השידורים ישנה בעיה גדולה של כוח אדם בעקבות פרישת מאות עובדים, והיא התפוגגה לה מבלי להיפרד מראש מהמאזינים.

 

היעלמותה של התכנית עוררה ביקורת בתוך רשות השידור ותגובות נוגות מחוצה לה. טור סנטימנטלי של תומר סגיס באתר אייס הוביל למאות לייקים ותגובות בתוך הרשות. לאחרונה הציע נשיאל, רכז חדשות בחדר החדשות של קול ישראל, להנהלה להחזיר אותה לשידור עם כוח האדם הקיים ברשות השידור ובקול ישראל.

 

אופייה של התכנית צפוי להישמר שהיה עד כה, עם שינויים כאלה ואחרים בניסיון לתת מענה לטענה כי היא טיפה מיושנת. התכנית תכלול עדכוני חדשות לצד ראיונות וכתבות עומק בנושאי אקטואליה, טורי פרשנות וכתבות בענייני תרבות.

 

מרשות השידור טרם התקבלה תגובה. 

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    נתנאל 11/11/2017 11:08
    הגב לתגובה זו
    רון נשיאל עושה עבודה מעולה. מרבית התוכניות ברשת ב' טובות חלקן טובות מאד. בודות מאכזבות. למי שאוהב להאזין לרדיו, כמוני, יש למה להקשיב.
  • דווקא מאז התאגיד רשת ב' ממש השתפרה (ל"ת)
    אחד 23/01/2018 01:50
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    ערוץ מיושן - לסגור לאלתר (ל"ת)
    ישראלי 30/11/2015 06:24
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מבפנים 29/11/2015 15:55
    הגב לתגובה זו
    פרפורי גסיסה ונסיונות אומללים בעקבות החיסול המתמשך של השידור הציבורי בידי ארדן השחצן ולפיד הקברן בעידוד אגודת העיתונאים וגימגומי ההסתדרות. הנסיונות להראות "תנאי פרישה משופרים" אינם אלא עבודה בעיניים
  • 1.
    ומי יאזין לזה? רשת סוסיתא פח, בקושי סוחבת. וגם שמלאנית (ל"ת)
    פחח 29/11/2015 14:12
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.