נבלות יהורם גאון יוסי פולק HOT יורם קניוק
צילום: יח"צ

עוד פורמט ישראלי בדרך למסך האמריקאי: HBO רכשה את הזכויות להפקת 'נבלות'

הסדרה שמבוססת על סיפוריו של יורם קניוק ז"ל וזכתה להצלחה גדולה בארץ, תופק ע"י חברת ההפקה של אדם סנדלר. את העסקה הובילה הדס מוזס-ליכטנשטיין מסוכנות ADD
אלכסנדר כץ | (1)

רשת הכבלים האמריקאית HBO רכשה את זכויות העיבוד של הסדרה נבלות של HOT, שמבוססת על סיפוריו של יורם קניוק ז"ל. הסדרה תופק על ידי חברת ההפקה של אדם סנדלר ותבוים על במאי הסדרה 'חדר החדשות' אלן פול.

 

את 'נבלות' ביים דרור סבו וכתב יחד עם דפנה לוין, בהפקת myTV של לי ירדני ואבירם בוכריס. הסדרה התבססה על ספריו קניוק משנות ה-90 – 'עיטים' ו'נבלות', שאוגדו ב-2006 לספר 'עיטים ונבלות'. היא עלתה לשידור ב-HOT בשנת 2010 בכיכובם של יהורם גאון ויוסי פולק שגילמו צמד קשישים, פלמ"חניקים בעברם, המאוהבים באותה אישה. השניים החליטו לצאת למסע רצח סדרתי של צעירים ברחובות תל אביב.

 

בארץ זכתה הסדרה לביקורות משבחות, ובאותה שנה גרפה את פרס מיני הסדרה הטובה ביותר בטקס פרסי הקולנוע והטלוויזיה. כבר לפני 5 שנים פרסם אייס על מגעים לרכישת הסדרה, אולם רק לאחרונה נחתמה אותה עסקה.

 

גרסתה האמריקאית של 'נבלות' תעסוק בצמד ותיקי מלחמת וייטנאם היוצאים למסע רצחני ברחובות מיאמי. את הסדרה תפיק Happy Maddison של סנדלר הנמצאת תחת Sony Pictures Television והבמאי אלן פול. את העסקה הובילה בחודשים האחרונים הדס מוזס-ליכטנשטיין, מנהלת הפיתוח העסקי הבינ"ל של סוכנות התוכן ADD. מוזס-ליכטנשטיין חתומה בין השאר על מכירתן של הסדרות ילדי ראש הממשלה לרשת CW ופצועים בראש לג'רי ברוקהיימר.

 

HBO היא אחת מרשתות הטלוויזיה המוערכות בעולם, עם הפקות שהפכו כבר למיתולוגיה בתחום, כגון הסופרנוס, משחקי הכס ועוד. היא חתומה על הצלחות רבות, למשך סקס והעיר הגדולה, הסמויה, עמוק באדמה ואפילו הגרסה האמריקאית של בטיפול הישראלית, עוד הפקה של HOT שהצליחה בזמנו לזכות ב-2 פרסי אמי.

 

יורם מוקדי, סמנכ"ל התוכן של HOT, מסר בהודעה שפורסמה היום כי "אנחנו גאים מאוד בנבלות וביוצריה. מכירת הזכויות לרשת ענק כ-HBO מהמובילות והמשפיעות בתעשיית הטלוויזיה האמריקאית, היא כבוד גדול וצעד ראשון בהצלחתה של הסדרה בעולם".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    סוף ידוע מראש: נמכר אבל לא הופק (ל"ת)
    מפיקוביץ' 24/11/2015 10:43
    הגב לתגובה זו
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.