מריאנו אידלמן. קמפיין AIG החדש
צילום: יח"צ
TV

מהלאמה של זרחוביץ' למריאנו - המורה לנהיגה: הנה הפרסומת החדשה של AIG

מתחילים מחדש - חברת הביטוח AIG מוציאה לדרך את הקמפיין בכיכובו של מריאנו כמורה לנהיגה "אפי" תחת  אסטרטגיה חדשה של 40% הנחה בביטוח המקיף ל"נהגים טובים"
משה בנימין | (9)

כשבועיים לאחר שהודיעה על הפרזנטור החדש שיוביל את מהלכי הפרסום שלה, חברת הביטוח AIG משיקה את הקמפיין בכיכובו של השחקן וכוכב ארץ נהדרת מריאנו אידלמן

כזכור, מריאנו נכנס לנעליו של ערן זרחוביץ', חברו לארץ נהדרת, שהיה הפנים של AIG בשנתיים האחרונות בתפקיד הלאמה, תחת האסטרטגיה של ביטוח בהתאמה אישית בהובלת משרד הפרסום מקאן תל אביב. כיום מטופל תקציב הפרסום של החברה במשרד הפרסום ראובני פרידן IPG שמציגים את מריאנו כמורה לנהיגה "אפי" - הדמות שתוביל את שפת הקריאייטיב החדשה תחת אסטרטגיה מעודכנת המעודדת נהיגה טובה בישראל.

 

המהלך יכלול שורה של מהלכים ביניהם קמפיין פרסומי רחב, פעילויות שטח, פעילות קהילתית ועוד. במסגרת האסטרטגיה תציע AIG ל"נהגים טובים" עד 40% הנחה בביטוח המקיף לרכב. החברה מציעה מסלול ביטוח ייחודי ובלעדי, במסגרתו נהגים טובים זוכים להנחות משמעותיות במחיר הביטוח המקיף לרכב, באמצעות מערכת AIG Safe Drive, המספקת לנהגים משוב על ביצועי הנהיגה שלהם ומאפשרת להם גם לשפר את נהיגתם. המערכת בוחנת התנהגויות מסוכנות בכבישים דוגמת מהירות גבוהה, תאוצות ופניות חדות, בלימות פתאומיות ועוד, ומדרגת את איכות הנהיגה. בעתיד גם תשיק החברה אפליקציה ייעודית שתספק התראות וחיווי בזמן אמת לנוהג ברכב אודות נהיגתו.

 

"אפי" מורה הנהיגה שאותו יגלם מריאנו, הוא דמות קומית ומוקצנת של מורה לנהיגה מקומי, המלמד את תלמידיו כיצד להתמודד בכבישי ישראל הסואנים. לראשונה בחברת הביטוח, הקמפיין יהיה מבוסס דיגיטל, ויעלה בתחילה ב-Youtube ובפייסבוק, ולאחר מכן בפלטפורמות המסורתיות - טלוויזיה, רדיו ושלטי החוצות. עלות הקמפיין מוערכת בכ-8 מיליון ש"ח.

 

גיל שגיב, סמנכ"ל השיווק של חברת הביטוח: "AIG מתייחסת לנהיגה טובה כאל ערך, ופועלת רבות בכל העולם כדי לשפר את איכות הנהיגה. אנחנו מאמינים שנהיגה טובה תורמת בראש ובראשונה לחברה ולאיכות החיים של כולנו. אם כולנו ננהג טוב יותר, כולנו נרוויח, גם בחיים, וגם במחיר הביטוח". 

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    אילן 16/11/2015 23:04
    הגב לתגובה זו
    כאילו לעודד או להסית נהגים נגד החוק אכזבה לחברת ביטוח AIG
  • 4.
    שקד פרסומאית על 15/11/2015 13:10
    הגב לתגובה זו
    הוא היה הבויפרינד שלי בתיכון!!! אוהבת אותך!!!!
  • עשיתי לייק לעצמי! (ל"ת)
    שקד פרסומאית על 16/11/2015 16:43
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אייל 15/11/2015 09:49
    הגב לתגובה זו
    באה חברת ביטוח אחת ומחליטה לעשות קמפיין שבה מופיעה פרחה ישראלית חמודה - המזכירה של שוקה. ארץ נהדרת... כולם מתים על הקמפיין הזה ולכן באה חברת ביטוח שנייה (טוב נו, זו אותה חברה) ומחליטה גם ללכת על קמפיין מצחיק. הפעם לא פרחה אלא עארס. ובשביל להפוך אותו לחמוד מחפשים אותו ליונה... גם הולך אחלה. ואז באה החברה השלישית מביאה כוכב ארץ נהדרת ומחפשת אותו ללאמה. באופן מפתיע המהלך נכשל. כל כך נכשל עד שהם מחליטים להחליף משרד פרסום. עושים מכרז ארוך ומתיש, בוחרים משרד גדול ומוביל, מתלבטים במשך חודשים ו... יוצאים עם עוד קמפיין הומוריסטי עם עארס (הפעם מורה לנהיגה) מבית ארץ נהדרת. את כל התגובה הזאת היה אפשר לתמצת במשפט אחד - עולם הפרסום הישראלי.
  • 2.
    למה 12/11/2015 14:43
    הגב לתגובה זו
    קודם הם עשו מערכון עם סלב מחופש, ועכשיו הם עשו מערכון עם סלב מחופש. AIG, סודה סטרים ודומיהם. המחלה אצל הלקוח והוא מדביק כל משרד פרסום שלא מתחסן בפניהם
  • 1.
    לא. לא. לא. לא. לא! (ל"ת)
    ג.ע. 12/11/2015 13:45
    הגב לתגובה זו
  • שי 12/11/2015 16:49
    הגב לתגובה זו
    מה פתאום - לא. לא. לא. לא. לא! פספסת לפחות עוד פעמיים ״לא״ ועוד שני סימני קריאה - לא. לא. לא. לא. לא. לא. לא!!!
  • צודק גדעון. לא. לא. לא. לא. לא! (ל"ת)
    אוחנה 12/11/2015 16:49
    הגב לתגובה זו
  • צודק (ל"ת)
    ד.פ. 12/11/2015 14:52
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.