האריה השואג
צילום: (יח"צ)

הזוכה בפרס האריה השואג: קמפיין "לא חונים בחניית נכים" לעמותת נגישות ישראל

בטקס של איגוד היח"צ שנערך הערב, חולקי פרסים לזוכים בקטגוריות השונות. משרד בן חורין אלכסנדרוביץ קטף 2 פרסים, הכנסת גם בין הזוכים, והדס שטייף קיבלה אות הוקרה
אלכסנדר כץ | (4)

קמפיין "לא חונים בחניית נכים" של עמותת נגישות ישראל הוא קמפיין השנה של איגוד יועצי התקשורת ויחסי הציבור בישראל - וזכה בפרס האריה השואג לשנת 2015. על הקמפיין חתום משרד יחסי הציבור אורנה בן חיים, שקיבלה את הפרס לפני שעה קלה (יום ה') בטקס שהתקיים בתיאטרון הקאמרי בתל אביב.

 

למרות שישראל הייתה נתונה במשך כחודשיים בקיץ 2014 בעימות צבאי, דבר שבאופן טבעי הוריד את נפח הפעילות השנתי של שוק היח"צ, הוגשו כ-40 קמפיינים ועבודות יחסי ציבור, בדומה לנתון של השנה שלפני כן - 2013. בראש חבר השופטים של התחרות עמדה ד"ר תמר להב, ראש החוג לתקשורת באוניברסיטת אריאל. מערכת הגשת העבודות והשיפוט לתחרות פותחה עבור איגוד יועצי התקשורת ויחסי הציבור בישראל על ידי חברת יפעת, בדומה לפורמט התחרות הבינ"ל. ההגשה עצמה נעשית בצורה אינטרנטית וכך גם הליך השיפוט והניקוד.

 

הפרסים הוגשו לבן חיים על ידי יו"ר איגוד יועצי התקשורת ויחסי הציבור איציק כגן וד"ר להב. את התחרות ריכזו השנה, יועצי התקשורת ליאורה לייבוביץ ואיתן הרשקו, דובר האיגוד. במהלך הטקס ניתן אות הוקרה של האיגוד לכתבת המשטרה של גל"צ, הדס שטייף, על העלאת המודעות בתקשורת הישראלית, בסוגיית ההטרדה המינית והאלימות כנגד נשים במשק שנים רבות. אות יקירת האיגוד הוענק לסילביה בית הלחמי, יו"ר האיגוד בעבר על פועלה רב השנים לענף יחסי הציבור בישראל ולעוסקים בו.

 

בטקס הוענקו פרסים נוספים. משרד יחסי הציבור בן חורין אלכסנדוביץ זכה ב-2 פרסים, הראשון בקטגוריית מגזר שלישי ורביעי פרו בונו על קמפיין "דוח העוני האלטרנטיבי לשנת 2014", והפרס השני בקטגוריית קמעונאות וצרכנות על קמפיין "נלחמים בישראלי המכוער ומנחיתים המחירים".

 

בקטגוריית איכות סביבה וקיימות ניצח קמפיין "כנסת ירוקה" של מחלקת דוברות הכנסת בראשותו של הדובר יותם יקיר. קמפיין "תינוקות הפונדקאות מתאילנד" של משרד יחסי הציבור שטרן אריאלי זאב ינאי (שמאז הספיקו לפצל כוחות, א"כ) זכה בקטגוריית ניהול משברים.

 

קמפיין "התחדשות עירונית" העניק למחלקת דוברות עיריית כפר סבא בראשותה של הדוברת צאלה וקסמן-גונן את הפרס בקטגוריית ממשל, שלטון מקומי ותאגידים. בקטגוריית סגנון חיים קטף את הפרס קמפיין "נבחרת ישראל בקרבות אבירים - טורניר בינ"ל ראשון בישראל" של משרד יחסי הציבור אביבה שורץ.

 

ואיך אפשר בלי דור העתיד? בקטגוריית גור אריה - עבודות סטודנטים זכו 4 קמפיינים של סטודנטים בחוג לתקשורת במכללת ספיר - בראשותו של עמיר עירון, ראש מסלול תקשורת שיווקית במכללה. מדובר בקמפיינים לעידוד הפרדת פסולת ביתית, עידוד השימוש באתר 'אגורה', אתר לביצוע קניות ולשילוח מוצרים מארה"ב, וקמפיין להעלאת המודעות לסרטן השד בקרב נשים צעירות.

 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    מסי 29/09/2015 17:55
    הגב לתגובה זו
    מדובר בקמפיין מועתק מספרד כמדומני. אין פה שום חשיבה שונה או בשורה. פשוט לקחו קמפיין מחול ועשו אותו בארץ. ללא ספק הרמה של המשרדים שמשתתפים היא ברמת הטקס והחשיבה היצרתית
  • 3.
    אפשר תשובות? 16/09/2015 09:53
    הגב לתגובה זו
    ????
  • 2.
    ריקי 11/09/2015 08:54
    הגב לתגובה זו
    מרגיז למה לא הודעתם על הארוע בכלל למה אתם לאמדווחים על ארועים שבוע קודם?? איפה זה ידווח אם לא אצלכם??!! סופר מרגיז
  • 1.
    ריקי 11/09/2015 08:50
    הגב לתגובה זו
    אתם שם באייס לא יכולים לעדכן על ארועים יומים קודם???? מההההה אתם אם כן!
דני קושמרו חדשות 12
צילום: צילום מסך חדשות 12
רייטינג

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות

עלייה של כ-10% בצופי מהדורות החדשות המרכזיות של כל הערוצים; חדשות 12 עדיין בראש כל המהדורות וכמו בכל מוצ"ש, רשת מטפסת למקום השני בעקבות כך שערוץ 14 אינו משדר בשבת
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות,   כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים. 

חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.


פריים טיים ושאר מהדורות החדשות 

בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד. 


גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה. 

ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים. 

יונית לוי
צילום: אלי דסה עבור חדשות 12

עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות

מהדורות החדשות שעסקו בחזרתם של החטופים למשפחותיהם, היו עם רייטינג שיא, ואפילו חדשות כאן11 חצו את רף ה-100 אלף צופים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

מזה כשבועיים, לאחר שהחדשות על עסקה מתקרבת הלכו ותפסו נפח, ועד לאתמול, כשמהדורות החדשות עסקו בחזרתם של כל החטופים החיים למשפחותיהן, הרייטינג של כל מהדורות החדשות הולך ועולה. אמש כמות האנשים שצפו במהדורות החדשות המרכזיות התקרבה למליון איש, בעוד שהממוצע של התקופה האחרונה עמד על כ-700 אלף. חדשות 12 עדיין היו בראש, עם נתון מדהים של 18% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריהם, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על 6.9% רייטינג ו-182 אלף צופים (כמות שמתקרבת לצופי מהדורת חדשות 12 בימים עברו). במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.7% רייטינג ו-145 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 4.4% ולמרות שסיימה במקום האחרון, כהרגלה, הצליחה לחצות מזה זמן רב את רף ה-100 אלף צופים ועמדה על 107 אלף צופים אמש. 



מהדורות חדשות נוספות 

המשך הערב וגם יום השידורים כולו היה בסימן חדשות. המשך המהדורה המרכזית של חדשות 12 היה עם 16% רייטינג ו-430 אלף צופים, ואילו חדשות 13 היו עם 4.9% בלבד ו-127 אלף צופים בשידור שהמשיך לסרטו של גיא זוארץ, "על קו השבר", שהיה עם 3.2% רייטינג ו-73 אלף צופים בלבד. הפטריוטים היציבה עמדה על 9.5% רייטינג ו-250 אלף צופים. 

במהלך היום, ברצועת החדשות של 13:00 שנמשכה עד 15:00 גדעון אוקו בחדשות 12 היה עם 6.5% רייטינג ו-163 אלף צופים, בעוד ערוץ 13 עם אור הלר היה עם 3% רייטינג ו-63 אלף צופים בלבד. בשעה 15:00, חדשות 12 עם אוקו נשארו עם נתונים דומים, 6.5% רייטינג ו-151 אלף צופים ואילו חדשות 13 שהיו בהגשת לוסי אלהריש, היו עם 2.9% רייטינג ו-73 אלף צופים. בשעה 17:00, חדשות 13 עם לוסי עלו מעט ל-3.4% ו-79 אלף צופים, אבל רוב הצופים היו עם חדשות 12 בהנחיית עודד מנשה, עם 7.9% רייטינג ו-188 אלף צופים. 

בשעה 18:00, המהדורה של עודד משנה עלתה ל-8.9% רייטינג ו-223 אלף צופים ואיןלו חדשות 13 עם ליאור קינן עלו גם הם מעט ל-4.3% רייטינג ו-87 אלף צופים. בשעה 19:00, חדשות 12 עלו ל-13.2% רייטינג עם 346 אלף צופים ואילו 13 עם קינן עלו ל-6.1% עם 141 אלף צופים. 

במהדורת הלייט נייט, אברי ושרקי של קשת היו עם 10.9% רייטינג ו-266 אלף צופים, משדר הלילה של ערוץ 14 עם שרה ב"ק היה עם 4.1% ו-103 אלף צופים ואילו היום שהיה של רשת היה אחרון עם 2.1% רייטינג ו-43 אלף צופים בלבד.