עטרה בילר מגדל
צילום: צילום מסך
ניתוח קמפיין

קמפיין החוצות של מגדל: פיצוח קריאייטיבי חזק למרות טעויות אסטרטגיות של הלקוח

עטרה בילר חושבת שקמפיין החוצות החדש של מגדל עם שלטי ה-4 מילים, הוא לא פחות ממוזיקה מולחנת. אבל, הלקוח - חברת מגדל - לא מבשרת על שום פריצת דרך אסטרטגית ודווקא משדרת פאניקה. ועוד משהו, איך הפרסומת לשק הבטון מדלגת מעל סכנת הבנאליה 
עטרה בילר | (13)

מצד אחד מדובר בפיצוח קריאטיבי חזק. מצד שני - בריף לקוח קונקרטי וחסר מעוף.

נתחיל בחדשות הטובות. "טיסה_לונדון_מזוודה_לפריז" זו מוזיקה בעיני. מדובר ביותר מאשר קופירייטינג טוב. מדובר בהלחנה. אם נתעלם לרגע מאיכות הבריף, וקשה להתעלם מזה, מדובר באמנות ההייקו. שירה יפנית קצרצרה שמספרת סיפור שלם. "אופנים_בור_שבר_MRI" או לחילופין, "בוקר_רכב_רוורס_טמבון" הינם סיפורים שלדאבוננו אנחנו מכירים טוב מדי, שמסופרים במינימליזם המתמצת את חוסר השליטה שלנו בחיינו, את העובדה שהחיים הם מה שקורה כשאנחנו עושים תכניות, ואת העובדה שאפשר להרוס ברגע דברים שנרכשו בזמן רב ובמאמץ.

כל זה ב-4 מלים. ואני מעריצה את זה כי זוהי צורה מקורית ומעניינת להגיד את כל מה שנאמר בפסקה הקודמת. ובמלים אחרות, בכל זאת, החיים מזמנים לנו כאפות בדיוק כאשר אנחנו הכי פחות מצפים להן. הטקסט עם המקף התחתי מייצרים קצב לאקוני שהוא ההיפך מהתוכן. הבלגה מאופקת או understatement. ברור ששוד של בית העסק על כל המלאי שלו זה לא משהו שאפשר לסכם ב-4 מלים וברור שראוי לצעוק ולא להפסיק לצעוק בעקבות אבדן שכזה. ובכל זאת 4 המלים הקצרות "לילה_חנות_פריצה_מלאי" מביעות את החנק בגרון של מי שלא מסוגל למצוא את המלים ולבנות משפטים מורכבים.

ולכן, אם הבריף היה "אנא נסחו במלים או בתמונות כיצד מרגיש אדם שמוצא עצמו ב-MRI חצי שעה לאחר שיצא מביתו בכוונה לצאת לרכיבת שטח משובבת ביערות ירושלים", אז הקריאטיב מושלם.

אבל ברור שלא זה היה הבריף. ברור שהבריף היה "אנחנו הכי גדולים והמצאנו את הביטוח".

ברור לחלוטין שחברת מגדל עושה הכל כדי להתעקש על business as usual מחד ומאידך, משדרת פאניקה. מצד אחד ירייה לכל הכיוונים בדמות קמפיין לכל מוצר והרבה, בלי שום מחשבה על אסטרטגיית מותג. מצד שני - "טוב שיש מגדל מאחוריך". שורה תחתונה - אנחנו רוצים להגיד שאנחנו הכי גדולים אבל לא נתאמץ להיכנס לראש שלך, הלקוח.

סרט לא צריך קודן, סרט 'ביטוח הוא גם חסכון" , סרט תור מהיר ל-CT. רובם ככולם מלמדים אותנו את הבנאלי. ביטוח זה גם חסכון. יש ביטוח אלמנטרי. יש ביטוח בריאות. פה ושם יש perks מזעריים בעלי יתרון קלוש שלא מתקרב ליתרון תחרותי. מגדל לא חושבת שכדי לבלוט צריך לעשות משהו מפתיע ושונה ולכן בוחרת לספר לנו משהו שאנחנו כבר יודעים. מזמן.

שלטי החוצות ששיבחתי, נושאים ערך קריאטיבי חכם אבל אינם מחזקים את מעמדה של מגדל. ברמה האסטרטגית אינם מבשרים שום פריצת דרך. ביטוח, אומר לנו הסבטקסט, תמיד היה ותמיד יהיה אותו דבר. התור מהיר ואפשר לעשות ביטוח רכב בלי קודן, אבל בגדול לא נזיז את הגבינה וגם נשתמש בססמא בעלת המשקל הכי עתיק בעולם הססמאות מהעידן של 'מוצר מצוין של שמן כמובן' ודומותיה.

גם אם בחרתם שלא להוביל אג'נדה ספציפית כמו למשל להיות הביטוח הפנסיוני המוביל בישראל, וסתם להיות הכי גדולים והכי סופרמרקט של ביטוח - אפילו פה מוטלת אחריות על כתפיכם להוביל את קטגורית הביטוח, ובהובלה, אם לא מפלסים דרכים חדשות ולא הולכים קדימה - הולכים אחורה. המשימה של מותג מוביל היא למצוא זוויות חדשות לקטגוריה ובכך להגדיל אותה.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

כל קטגוריה מצויה בסכנת שחיקה. תמיד. קטגוריות משיקות חומדות אותה ורוצות לנגוס בה. המנהיג, תפקידו להגן עליה והתקפה היא ההגנה הכי אפקטיבית. מה שמגדל עושה עכשיו זה להתגונן ולא להגן. עולם הביטוח מתפתח למקומות דיגיטאליים עיין ערך תשעה מיליון (קמפיין 'שוקה' האלמותי) ושאר מותגי הביטוח אונליין כגון Wobi ('נפל עליך ביטוח?') בביטוח האלמנטארי, או למקומות מעניינים כמו הראל (אולי יש לך ביטוח בריאות אבל אין לך הראל) שבחר להיות צ'לנג'ר ברנד לקופות החולים ובכך הצליח לחרוג מגבולותיו האפורים של עולם הביטוח. אבל מגדל ממשיכה להיות כאבן שאין לה הופכין, ממשיכה להתעקש על היעדר אג'נדה של מותג ומסתמכת על הברקות קריאטיביות במקום לגבש אסטרטגיה שיווקית.

 

ועוד משהו: הפרסומת לשק בטון מצליחה להוציא יש מאין

המוצר, איך לומר, לא טלטל אותי ואולי אני לא בדיוק בקהל היעד אבל כנראה שיש הרבה כמותי ובכל זאת אני נהנית לצפות בה שוב ושוב, קל וחומר אלה שעבורם שק בטון, בעולם שלא היו בו שקי בטון (בבחינת רק להוסיף מים), הינו כמו משב רוח מרענן על פניהם. מצחיק אותי השימוש בכמה מטבעות כמו 'ככה לא בונים חומה', ההתנדנדות המפורסמת כמו של מיילי סיירוס על כדור ההריסה, העובדה ש"המציג הוא בנאי" וכמובן השימוש בקלישאת המזון המהיר "רק להוסיף מים".

 

הפרסומת מצליחה לייצר אבסורד במקום שהיה בסכנת בנאליה משעממת שמדברת מעל ראשינו רק לבעלי מקצוע וקבלנים, ולהיות רלוונטית, לפחות ברמת ההנאה, לכולם, בתוכם כמובן יש הנשואים לבעלי מקצוע או סתם כאלה שיוצקים בטון להנאתם או לפרנסתם.

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    אחת מהראל 03/09/2015 14:53
    הגב לתגובה זו
    קצר וקולע
  • 11.
    נדב 02/09/2015 23:37
    הגב לתגובה זו
    לא צריך להקטין את הבריף ולהגדיל את הקריאטיב או ליהפך מתי בפעם האחרונה התייחסו ככה לשלטי חוצות? זה בולט זה מחובר למגדל זה מחוייך. אחלה עבודה! לא קאן אבל בהחלט כאן.
  • 10.
    אני חושב שעטרה בילר לא קשורה לכלום - אפשר לשחרר אותה מתפקידה (ל"ת)
    007 02/09/2015 09:52
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    צ'רלי 02/09/2015 08:59
    הגב לתגובה זו
    1. מגדל - נסו לדמיין סוכן ביטוח אומר לכם את השירה הזו מול הפנים. זו הפחדה צינית, נמוכה ואינטרסנטית. רובנו היינו מנפנפים אותו במקרה הטוב. 2. גברי ענק.
  • 8.
    גיא 02/09/2015 08:48
    הגב לתגובה זו
    הניתוח שלי לטור של עטרה: עטרה היתה יועצת אסטרטגית של מגדל. עטרה כבר לא יועצת אסטרטגית של מגדל. עטרה רוצה להיכנס קצת במגדל. עטרה לוקחת קמפיין די טוב, מעוותת את המשמעות והאסטרטגיה שלו וכותבת עליו טור. אני טועה?!?! באופן אישי השלטים האלו משכו את תשומת ליבי ודווקא המסר שמגדל כחברה המובילה את הקטגוריה לא מתמחה רק בביטוח פנסיוני או רק בביטוח בריאות אלא יודעת לתת מענה לכל צורך ביטוחי הוא מסר נכון ורלוונטי. בביצה כל כך קטנה יש טעם לפגם שיועץ עם אינטרסים ברורים כותב טורי ביקורת ללא גילוי נאות
  • 7.
    מבריק. לספר סיפור שלם בארבע מילים! (ל"ת)
    מאירה 01/09/2015 21:54
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    כן 01/09/2015 17:49
    הגב לתגובה זו
    פרסומות לאנשים לא לפרסומאים
  • 5.
    עמית דנה 01/09/2015 15:56
    הגב לתגובה זו
    אלוףףףףף!
  • 4.
    יאיר 01/09/2015 15:52
    הגב לתגובה זו
    תחום הביטוח איננו הדבר הכי סקסי, וחברות ביטוח רבות גם בארץ וגם בעולם מראות מקרים ג'נרים שבהם אתה זקוק לביטוח, הקריאטיב הוא סיפור, ממש כמו בשלטים. המטרה בסופו של דבר הוא שתשייך את זה לחברה הספציפית. מגדל דווקא עשתה את זה יפה, כמו שכתבת. גם תזכורת "למה טוב שיש ביטוח" לגיטימית כשמספרים סיפור קצת אחר, בטח בחוצות.
  • 3.
    יריב 01/09/2015 15:36
    הגב לתגובה זו
    מגניב מאוד!
  • 2.
    אסף 01/09/2015 14:51
    הגב לתגובה זו
    הפרסומת של מגדל כל כך דלוחה. על איזו שירה את מדברת? פרסומת ברנז'אית שרק פרסומאים מסתכלים עליה. האמת שנמאס לקרוא את טורייך שנעים בין רצון שלך להיות דיפלומטית מול לקוחותיך הפוטנציאלים, לבין ניתוחים לא נכונים ולא מדויקים. אולי תנסי לחשוב איך את מביאה ערך אמיתי לקוראים, במקום להיות מבקרת פרסומות זולה.
  • תגובה לאסף 01/09/2015 15:07
    הגב לתגובה זו
    אסף היקר אילו הייתי משתמשת בטור לקדם את עסקיי ושמי, הייתי מתחנפת למגדל ובוחרת להתקיף משרדי פרסום שהרי אני מתפרנסת מלקוחות ולא מהענף. תחשוב שוב לפני שאתה מפרש כוונות. חוצמזה זכותך לזלזל בביקורת שלי, עטרה.
  • 1.
    שרי 01/09/2015 12:59
    הגב לתגובה זו
    ביטוח זה למכור לאנשים אויר, כיפת ברזל ליום סגרירי. מי רוצה להתעסק בזה? למה לי לקנות ביטוח אם לא מפחד מהעתיד או ממה שמחכה מעבר לפינה? אסטרטגית - זה להצליח למכור לאנשים מוצר או שירות שאף אחד לא באמת רוצה להיות איתו בתקשורת יומיומית - אף אחד לא רוצה להיות שם - ביום הזה בו אתה קושר גורלך לסוכן הביטוח או החברה שעוברת איתך רגעי משבר.
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו

הכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים

מוצאי שבת היתה בסימן קשת, ששלטה בלוח השידורים עם פער עצום במהדורה המרכזית ובפריים טיים 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 18% רייטינג ו-475 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. חדשות 14 היו במקום השני עם 6.1% ו-174 אלף צופים. שתי המהדורות הנוספות גם הן מרוויחות צופים בעקבות ההיעדרות של 14 משידורי שבת, וחדשות 13, עמדה על 5.5% רייטינג ו-142 אלף צופים ואילו המהדורה של כאן11, עמדה על 116 אלף צופים ו-5.3% רייטינג.


פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירווזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 18.6% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 8.9% רייטינג ו-224 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 233 אלף צופים. במקום האחרון היה הפרק המסיים של הסדרה התיעודית על ואנונו, עם נתון מכובד של 5.5% רייטינג ו-119 אלף צופים.

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 3.4% רייטינג ו-91 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-4.1% רייטינג ו-121 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-33 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-7.4% רייטינג ו-215 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 2.1% ו-57 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 11% רייטינג ו-276 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם נתונים דומים למדי, 10.9% ו-309 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 4.6% רייטיג ו-128 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.5% ו-95 אלף צופים. 

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, "אברי ושרקי" היו בראש, עם 7.3% רייטינג ו-168 אלף צופים, שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של היה במקום השני, עם 4.6% ו-117 אלף צופים, ואילו במקום האחרון היו חדשות הלילה עם שרה ב"ק, של ערוץ 14, עם 3.2% ו-81 אלף צופים.