אבי זיתן
צילום: יח"צ
טור

הכתובת על הצג: משווקים תבינו, מובייל יכול וצריך להיות המסך היחיד שלכם

מה המסך הראשון שאתם רואים בבוקר? מהו המסך העיקרי שאתם רואים במהלך היום? התשובה ברורה ואת זה הבינו גם חברות רבות בישראל ששוקדות בימים אלו על אסטרטגיית מובייל לא כגרסה משנית אלא מובילה עבור הארגון
אבי זיתן | (5)
נושאים בכתבה אבי זיתן מובייל

מה המסך הראשון שאתם רואים בבוקר?

נכון, זה הסמארטפון שלכם. הבייבי הקטן אותו אתם שומרים הכי קרוב למיטה שרק אפשר, הוא זה שבדרך כלל אחראי על היקיצה הלא טבעית שלכם. ואז כבר בודקים עוד 2-3 דברים: הוואטסאפ, המיילים, הפייסבוק, החדשות...

מה המסך העיקרי שאתם רואים במהלך היום?

אז רובנו מודים שהסמארטפון הוא המסך הראשון שאנו רואים בבוקר, ובואו נהיה כנים - גם המסך האחרון לפני השינה. עכשיו, מה קורה במהלך היום? לפני כחצי שנה פרסמו בלומברג את הנתון הבא: האמריקאי הממוצע מבלה יותר זמן בסמארטפון שלו מאשר בטלוויזיה. וכן, לפעמים אנחנו סתם מסתכלים בסמארטפון שלנו, בלי שהוא מצפצף או מצייץ. אנחנו פשוט מסתכלים לוודא שהוא עדיין שם. ער.

אם היה לכם ספק, הרי שהרגלי הצפיה של הילדים שלנו השתנו לפנינו: מחקר על ילדים ובני נוער באנגליה שהתפרסם לפני קצת פחות משנה מצא שיש הפחתה של השימוש בטלוויזיה ומנגד הגברה של השימוש בטאבלט או סמארטפון.

הכתובת על המסך

הכתובת על מסך הסמארטפון שלנו ברורה: המובייל הוא המסך הראשון, וכל השאר - אחריו. קל להבין שזהו המצב היום, מצב שיהיה אף קיצוני יותר בעתיד. לכן, הקריאה היום למשווקים אומרת: "חברים, לא רק שהמובייל צריך להיות המסך הראשון מבחינתכם, לפעמים - הוא יכול וצריך להיות המסך היחיד שלכם".

מי דוחף את המהפיכה? שוב פעם אלו, millennials

הmillennials - אותם צעירים חסרי סבלנות, המעונינים לבצע עכשיו את מה שהם רוצים, באופן הכי נוח ועם התכנים שהכי מתאימים להם, הם המנוע העוצמתי ביותר של הנייד כמסך יחיד. אנשי השיווק רואים לא רק את גודל קהל היעד, אלא גם את ההשפעה העצומה שלו על קהלי יעד נוספים - ולכן הם מקשיבים טוב מאוד למה שה-millennials מבקשים.

כשאני אומר עכשיו - אני מתכוון ע כ ש י ו

תעשיית הפיננסים מוצאת יותר ויותר יתרונות בנייד שלנו. מעבר לכך שיש לו יכולות מופלאות של צילום, סריקה ושידור נתונים, הרי שהוא תמיד איתנו ותמיד און ליין. כשהלקוח החדש מבהיר שפירוש המילה "עכשיו" הוא "בשניה זו", הרי שהנייד הופך להיות הפלטפורמה ההכרחית עבור בנקים ומוסדות פיננסיים אחרים.

אם simple היווה דוגמה טובה לבנק אונליין, הרי שהיום כולם מדברים על bankmobile ש"ויתר" מראש על הערוץ האינטרנטי, ואפשר למצוא אותו רק בנייד. בארץ, אנו רואים פעילות נרחבת של הבנקים בשימוש באפליקציות לביצוע פעולות ייחודיות, אבל כולנו מחכים בעצם ל"בנק הנייד הראשון".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

עגלה ביד אחת, סמארטפון ביד שניה

הם מסתובבים בחנויות, אבל הסמארטפון לא מפסיק לעבוד. השוואת דגמים, יתרונות ומחירים הוא רק חלק מחווית הקנייה הניידת, שמתרחשת היום ממש למול המדפים שלנו. היום יש את mysupermaket.co.il, אבל תספרו עד שלוש ואפליקציה בנייד תייעץ לנו איפה לקנות, מה לקנות וגם תאפשר לנו לבצע את הקנייה עצמה. כל זה יקרה מול המדף או בבית.

Location location location

בצורה מעודנת, אפליקציות ההטבות של כרטיסי האשראי, רומזות לנו על הטבות בסביבתנו. אבל זו רק ההתחלה. אם get taxi עוזרת לנו להשיג מונית, הרי שהאפליקציה הבאה, תזכיר לנו גם לשים את הדברים במכבסה לפני שאנחנו עולים על המונית, וגם תדאג שניקח את כוס הקפה שלנו מבית הקפה לפני שאנחנו יוצאים לעבודה.

Mobile only

חיזרו לבסיס ובידקו מה קהל היעד שלכם מחפש כעת. האם יש בו הרבה millennials או שהוא מושפע מהם מאוד? האם השירות שלכם יכול להפוך להיות mobile only, והאם זה יהווה יתרון תחרותי משמעותי? חברות רבות בישראל שוקדות בימים אלו על אסטרטגיית המובייל שלהם, לא כגרסה לאסטרטגיה המובילה, אלא כאסטרטגיה מובילה בפני עצמה. נצלו את הימים האלה כדי לבדוק מסביב - האם יש מצב שגם אתם יכולים להיות mobile only? 

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    נירו 11/08/2015 15:03
    הגב לתגובה זו
    חדל קשקשת ברשת
  • 4.
    אבי זה באמת טיפה מיושן (ל"ת)
    דניאל 11/08/2015 08:17
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    המפקד 10/08/2015 19:48
    הגב לתגובה זו
    זו כתבה שקראתי לפני 5 שנים...
  • 2.
    זו כתבה מ2008? (ל"ת)
    מכונת הזמן 10/08/2015 16:48
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    נאמן 10/08/2015 16:18
    הגב לתגובה זו
    הבחור פשוט ממחזר דברים זה לא יאמן
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.