הכתובת על הצג: משווקים תבינו, מובייל יכול וצריך להיות המסך היחיד שלכם
מה המסך הראשון שאתם רואים בבוקר?
נכון, זה הסמארטפון שלכם. הבייבי הקטן אותו אתם שומרים הכי קרוב למיטה שרק אפשר, הוא זה שבדרך כלל אחראי על היקיצה הלא טבעית שלכם. ואז כבר בודקים עוד 2-3 דברים: הוואטסאפ, המיילים, הפייסבוק, החדשות...
מה המסך העיקרי שאתם רואים במהלך היום?
אז רובנו מודים שהסמארטפון הוא המסך הראשון שאנו רואים בבוקר, ובואו נהיה כנים - גם המסך האחרון לפני השינה. עכשיו, מה קורה במהלך היום? לפני כחצי שנה פרסמו בלומברג את הנתון הבא: האמריקאי הממוצע מבלה יותר זמן בסמארטפון שלו מאשר בטלוויזיה. וכן, לפעמים אנחנו סתם מסתכלים בסמארטפון שלנו, בלי שהוא מצפצף או מצייץ. אנחנו פשוט מסתכלים לוודא שהוא עדיין שם. ער.
אם היה לכם ספק, הרי שהרגלי הצפיה של הילדים שלנו השתנו לפנינו: מחקר על ילדים ובני נוער באנגליה שהתפרסם לפני קצת פחות משנה מצא שיש הפחתה של השימוש בטלוויזיה ומנגד הגברה של השימוש בטאבלט או סמארטפון.
הכתובת על המסך
הכתובת על מסך הסמארטפון שלנו ברורה: המובייל הוא המסך הראשון, וכל השאר - אחריו. קל להבין שזהו המצב היום, מצב שיהיה אף קיצוני יותר בעתיד. לכן, הקריאה היום למשווקים אומרת: "חברים, לא רק שהמובייל צריך להיות המסך הראשון מבחינתכם, לפעמים - הוא יכול וצריך להיות המסך היחיד שלכם".
מי דוחף את המהפיכה? שוב פעם אלו, millennials
הmillennials - אותם צעירים חסרי סבלנות, המעונינים לבצע עכשיו את מה שהם רוצים, באופן הכי נוח ועם התכנים שהכי מתאימים להם, הם המנוע העוצמתי ביותר של הנייד כמסך יחיד. אנשי השיווק רואים לא רק את גודל קהל היעד, אלא גם את ההשפעה העצומה שלו על קהלי יעד נוספים - ולכן הם מקשיבים טוב מאוד למה שה-millennials מבקשים.
כשאני אומר עכשיו - אני מתכוון ע כ ש י ו
תעשיית הפיננסים מוצאת יותר ויותר יתרונות בנייד שלנו. מעבר לכך שיש לו יכולות מופלאות של צילום, סריקה ושידור נתונים, הרי שהוא תמיד איתנו ותמיד און ליין. כשהלקוח החדש מבהיר שפירוש המילה "עכשיו" הוא "בשניה זו", הרי שהנייד הופך להיות הפלטפורמה ההכרחית עבור בנקים ומוסדות פיננסיים אחרים.
אם simple היווה דוגמה טובה לבנק אונליין, הרי שהיום כולם מדברים על bankmobile ש"ויתר" מראש על הערוץ האינטרנטי, ואפשר למצוא אותו רק בנייד. בארץ, אנו רואים פעילות נרחבת של הבנקים בשימוש באפליקציות לביצוע פעולות ייחודיות, אבל כולנו מחכים בעצם ל"בנק הנייד הראשון".
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
עגלה ביד אחת, סמארטפון ביד שניה
הם מסתובבים בחנויות, אבל הסמארטפון לא מפסיק לעבוד. השוואת דגמים, יתרונות ומחירים הוא רק חלק מחווית הקנייה הניידת, שמתרחשת היום ממש למול המדפים שלנו. היום יש את mysupermaket.co.il, אבל תספרו עד שלוש ואפליקציה בנייד תייעץ לנו איפה לקנות, מה לקנות וגם תאפשר לנו לבצע את הקנייה עצמה. כל זה יקרה מול המדף או בבית.
Location location location
בצורה מעודנת, אפליקציות ההטבות של כרטיסי האשראי, רומזות לנו על הטבות בסביבתנו. אבל זו רק ההתחלה. אם get taxi עוזרת לנו להשיג מונית, הרי שהאפליקציה הבאה, תזכיר לנו גם לשים את הדברים במכבסה לפני שאנחנו עולים על המונית, וגם תדאג שניקח את כוס הקפה שלנו מבית הקפה לפני שאנחנו יוצאים לעבודה.
Mobile only
חיזרו לבסיס ובידקו מה קהל היעד שלכם מחפש כעת. האם יש בו הרבה millennials או שהוא מושפע מהם מאוד? האם השירות שלכם יכול להפוך להיות mobile only, והאם זה יהווה יתרון תחרותי משמעותי? חברות רבות בישראל שוקדות בימים אלו על אסטרטגיית המובייל שלהם, לא כגרסה לאסטרטגיה המובילה, אלא כאסטרטגיה מובילה בפני עצמה. נצלו את הימים האלה כדי לבדוק מסביב - האם יש מצב שגם אתם יכולים להיות mobile only?
- 5.נירו 11/08/2015 15:03הגב לתגובה זוחדל קשקשת ברשת
- 4.אבי זה באמת טיפה מיושן (ל"ת)דניאל 11/08/2015 08:17הגב לתגובה זו
- 3.המפקד 10/08/2015 19:48הגב לתגובה זוזו כתבה שקראתי לפני 5 שנים...
- 2.זו כתבה מ2008? (ל"ת)מכונת הזמן 10/08/2015 16:48הגב לתגובה זו
- 1.נאמן 10/08/2015 16:18הגב לתגובה זוהבחור פשוט ממחזר דברים זה לא יאמן
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
