TheMarker הארץ
צילום: אייס
פרסום ראשון

רני, לידיעתך: שרון שפורר מונתה לעורכת מדור שוק ההון באתר TheMarker

באתר TheMarker החליטו לייסד פונקציה חדשה, שהייתה קיימת עד כה רק בפרינט. ואם הבנקאים והטייקונים חושבים שהיא תרד להם קצת מהגב, אז יש לנו בשורות לא משמחות
אלכסנדר כץ | (2)
נושאים בכתבה TheMarker שרון שפורר

שרון שפורר מונתה לעורכת מדור שוק ההון באתר TheMarker – כך נודע לאייס. במקביל תמשיך שפורר לעסוק בנושאים בהם טיפלה עד כה, תחקירים בנושאי בנקים, שוק ההון ומיסים. עד כה לא היה עורך קבוע למדור באינטרנט, והוא טופל על ידי אסא ששון, לשעבר עורך שוק ההון בפרינט, ועמי גינזבורג – העורך הנוכחי של שוק ההון בעיתון. מינויה של שפורר הוא פונקציה חדשה באתר.

 

שפורר הגיעה לפני כעשור מאתר ביזפורטל ל-TheMarker והחלה לעבוד במדור שוק ההון ובנקים בפרינט. ב-2010 עברה להארץ והחלה לפרסם תחקירים, אולם לפני כשנה חזרה ל-TheMarker.

 

בשנים האחרונות חשפה את ההתנהלות בנמל אשדוד, בין היתר של יו"ר הוועד אלון חסן. לפני כשנה וחצי פרסמה תחקיר על רני רהב, ובין היתר חשפה הקלטת שיחה ביניהם, שהוביל את רהב להתנצל בפניה.

 

לפני שנתיים חשפה יחד עם גילי איזיקוביץ עדויות של כ-10 נשים שטענו כי הוטרדו מינית על ידי איש התקשורת עמנואל רוזן. באפריל השנה פרסמה כי הנשיא לשעבר שמעון פרס מקבל מבנק הפועלים 30 אלף דולר בחודש עבור קידום עסקי הבנק, פרסום שהוביל את פרס לוותר על ההסכם.

 

שפורר הפנתה לתגובת המערכת. את תגובתו של איתן אבריאל, עורך אתר TheMarker לא ניתן היה להשיג.   

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אלופת העולם ביחצנות עצמית (ל"ת)
    כפר שמריהו 03/08/2015 11:35
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עכשיו כואב יותר לרן רהב..עצובה (ל"ת)
    דנה 03/08/2015 10:30
    הגב לתגובה זו
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.