הסטטוס – It's complicated: פייסבוק לא מוותרת לאבי לן, והפילה לו גם 'מצייצים'
פייסבוק לא מוכנה לאפשר לאבי לן לפעול במרחביה ובפעם השנייה ביממה האחרונה היא מסירה קבוצה שהוא פתח. לפני דקות אחדות (יום ד') היא הסירה את קבוצת מצייצים, אחרי שאתמול בערב מחקה את סטטוסים מצייצים החדש.
אתמול בצהריים החזירו לן וזוגתו עדי בנטוב-לן את דף הפייסבוק סטטוסים מצייצים וזכו לכמעט 20 אלף לייקים בתוך שעות אחדות. הדף החדש לא כלל את כל החברים שכלל הדף המקורי - כ-720 אלף לייקם, ולן התחייב להמשיך ולהתמיד בהליך המשפטי שהוא מקיים נגד הרשת החברתית.
ואולם בשעות הערב הוסר הדף, ופייסבוק ישראל מסרה כי הם אינם "מאפשרים לאנשים ליצור מחדש עמוד שכבר הוסר על בסיס הפרת כללי הקהילה שלנו", וזאת לאחר שלן עבר על חוקי הרשת הבחרתית וקבוצת 'סטטוסים מצייצים' המקורית הוסרה בינואר השנה בשל קידום סטטוסים בתשלום.
בשעות הלילה כבר עלתה קבוצת פייסבוק חדשה בשם 'מצייצים', ולן כתב בדף הפייסבוק הפרטי שלו: "טוב, חברים, זה מטורף. פייסבוק סגרו היום את דף סטטוסים מצייצים החדש שפתחתי. תוך 5 שעות היו בו כבר 23 אלף לייקים. לשון ההודעה שקיבלתי מפייסבוק: 'העמוד שלך הוסר. אנו לא מאפשרים לאנשים ליצור מחדש עמודים שבעבר הוסרו בשל הפרות מדיניות הקהילה שלנו'. האמת? הפתיעו אותי. את כל הדפים המזוייפים שגזלו את שם המותג הם לא טרחו להוריד כבר חצי שנה, למרות בקשות חוזרות ונשנות שלי. בעצת עורך דיני, החלטתי לכבד את החלטת פייסבוק. השם 'סטטוסים מצייצים' מפריע להם. אז פתחתי דף בשם חדש - 'מצייצים'. מוזמנים לעשות לייק, לשתף את הפוסט, לתייג חברים".
- 1.טל 22/07/2015 17:03הגב לתגובה זותעשו טובה, אם אתם כבר מפרסמים משהו מעולם הפייסבוק, תדאגו שהמונחים יהיו נכונים. זאת לא "קבוצת" מצייצים. זה עמוד מצייצים. קבוצה זה מונח אחר לגמרי בעולם הפייסבוק.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
