
צילום: יח"צ
הכי אפקטיביים: אדלר חומסקי ומקאן תל אביב כבשו את תחרות האפי 2015
חוד החנית של הערב היו אדלר ומקאן עם 9 פרסים לצד באומן עם 6 פרסים. הפרס הבכיר גראנד אפי הלך לאדלר עבור מהלך החוצות לטמבור. מקאן גרף את פרס הזהב בקטגוריית האפי פלטינום עבור המהלך לאבן קיסר. מנצ' אספו זהב בפעם הראשונה שלהם באפי
טקס האפי 2015 נערך אמש (יום ג') בנוכחות משרדי הפרסום והמפרסמים הגדולים בישראל. בחשזור כמעט מדויק של השנה שעברה, 2 המשרדים הבולטים הם אדלר חומסקי ומקאן תל אביב עם נטייה קלה לטובת אדלר שסיים את הערב עם שני פרסי אפי פלטינום ובנוסף לקח הביתה את הפרס הבכיר של השנה החולפת – הגראנד אפי שלושת המשרדים שהיוו את חוד החנית של הערב היו אדלר חומסקי, מקאן תל אביב ובאומן בר ריבנאי ששיפר מאוד את מעמדו לעומת השנה שעברה. אדלר גרף 9 פרסים, מקאן גם הוא עם 9 פרסים ובאומן שסיים במקום הראשון את התחרות "האחות" – תחרות הקריאייטיב הישראלית הקקטוס סיים את הערב עם 6 פרסים.
גראנדה, גראנדה
מהלך הפרסום-שיווק שזכה בקטגוריית הגראנד אפי – המהלך המצטיין של השנה שייך לחברת טמבור ואדלר חומסקי: "איך לקחנו משהו אפור והפכנו אותו לצבעוני ומעניין". אדלר חומסקי בלט בנוסף עם 2 זכיות בפרסי אפי פלטינום: כסף עבור מהלך הלוטוגוצ'ים למפעל הפיס: "איך הלוטוג'וצים סידרו לכולם את החיים" ופרס ארד עבור המהלך למותג הרכב סקודה: "איך הצליחה סקודה להפוך ממותג צ'כי נחות, לרכב האירופאי הנמכר ביותר בישראל בכל הזמנים?". בנוסף זכה המשרד ב-3 פרסי ארד: צ'מפיון, פנטן ובזק, 2 פרסי כסף: מפעל הפיס והוועד למלחמה באיידס ו-3 זהב: דלתא, שטראוס וטמבור.

הפלטינום למקאן תל אביב
בקטגוריית האפי פלטינום שבוחנת אפקטיביות של מהלכי שיווק ופרסום ארוכי טווח, בין 3 ל-5 שנים - משרד הפרסום מקאן תל אביב גרף את פרס הזהב עבור העבודה שלו לחברת קיסר: "הטרנספורמציה: מחברה ישראלית מקיבוץ שדות ים לאייקון בינלאומי נשאף". בסך הכל זכה מקאן ב-6 פרסי כסף: חוגלה, IKEA, אסם-נסטלה, בנק לאומי, דומינו'ס ו-yes, 2 פרסי זהב: דומינו'ס ואבן קיסר (כולל האפי פלטינום) ופרס ארד נוסף עבור דומינו'ס פיצה. כאמור, באומן בר ריבנאי היה המשרד השלישי בדירוג המצטיינים עם 3 פרסי זהב: שטראוס עלית – אפליקציית הספורט, שטראוס עלית קופי שוט ולתת, ו-3 פרסי כסף: פורום משפחות שכולות, אלקליל ודלק מוטורס. ראובני פרידן סיים את הערב עם 3 פרסים באמתחתו: 2 ארד וכסף אחד. יהושע TBWA סיים עם 2 זכיות: זהב וארד.

יש חור בדלי, תביטי נא יונה
האמריקאים אומרים: Don't hate the player - hate the game. אל תאשימו את מי שזוכה שנה אחרי שנה באפי כי ככה המערכת עובדת ואלו חוקי המשחק. עם זאת יש בעיה במודל - התוצאות של השנה הן שחזור כמעט מדויק של השנה שעברה עם נוכחות בולטת של אדלר חומסקי ובאומן בר ריבנאי, ובצדק, אך ההצלחה שלהם היא לא הסיפור כמו הנפקדות המרגיזה של המשרדים הקטנים.
- 8.טל 11/07/2015 11:46הגב לתגובה זוכמו כל ענף הפרסום הכל אחיזת עיניים.
- 7.אורן לוי 08/07/2015 12:56הגב לתגובה זוזו תחרות לאפקטיביות שיווקית
- באמת?! אתה גדול, חשבת על זה לבד? (ל"ת)רון שחר 08/07/2015 14:50הגב לתגובה זו
- 6.אפרים 08/07/2015 10:44הגב לתגובה זו1. מה חשבתם לעצמכם כשהזמנתם אנשים בקוד לבוש Black Tie בחודש יולי בתל אביב? אתם יודעים מה זה בלאק טיי? טוקסידו! כמובן שרב האנשים הגיעו בג'ינס וטי שירט וסניקרס (זה לא אישי, חנה ראדו). 2. הטקס הזה ארוך ומייגע. אינספור קטגוריות שאף אחד לא יכול לעקוב אחריהן. עד שהגענו לגרנד חצי אולם היה כבר בבית, יש ילדים להשכיב ולקלח, אתם יודעים. 3. לליאור מנור יש יכולות הפעלה של גנון עם בדיחות וקסמים של כיתה ב. האיש עם כריזמה של רבע עוף 4. אפרופו רבע עוף, האוכל היה מלוח ודלוח. 5. עדיף לחזור לטקס הישן והטוב במוזיאון. כנראה שאנחנו (עדיין ) לא בניו יורק
- 5.טל 08/07/2015 10:38הגב לתגובה זוברצינות עכשיו ,אתם באמת גאים במה שאתם עושים ? עם פרסומות מביכות כמו שוקה ,טורנדו והילד ההזוי הזה ,אבי הטחול והוט בנק מזרחי הבנק השמח ועוד ועוד עד כמה אתם אטומים וחיים בבועה של עצמכם ?!! בהצלחה בטקס חולדת הזהב בגאורגיה העתיד שלכם שחור מתמיד
- 4.ערן 08/07/2015 10:23הגב לתגובה זואפרים יקר, משרדים כמו ראובני וגליקמן ואחרים לא מככבים בתחרויות הם רק עושים עבודה אפקטיבית ללקוחות וגדלים בהתאם. זה בסדר ששלושת המשרדים הגדולים לוקחים את רוב הפרסים. אבל זה קצת הפך להיות פסיכומטרי. יש טכניקות לזכות באפי. בחלק גדול מהמקרים לא באמת מדובר במהלכים משמעותיים ואפקטיביים אלא בקייס עשוי טוב וקריאטיבי עם סרט יפה או מהלך קריאטיבי יפה. וגם לזה יש מקום. אבל החיים האמיתיים הם המשרדים שהלקוחות בוחרים בהם ברגליים.
- את זה לא היינו שומעים בשנים שראובני היה "אפרטיבי" (ל"ת)רון שחר 08/07/2015 14:48הגב לתגובה זו
- 3.אחד שמבין 08/07/2015 10:17הגב לתגובה זועולם הפרסום הוא בדיחה. 5 משרדים שמטפלים בתקציבים הגדולים. 3 מהם במשחקי אגו מגישות עבודות לפרסים. ובגלל זה הן זכו. לא בגלל איכות ולא בגלל נעליים.
- 2.יורם 08/07/2015 09:59הגב לתגובה זוהכי מה?
- 1.אפרים 08/07/2015 09:44הגב לתגובה זואין אמת בפרסום?