החטא ועונשו: פייסבוק הסירה את עמוד 'סטטוסים מצייצים' של אבי לן מהאוויר
מדיניות הענישה של פייסבוק נכנסת להילוך גבוה. יומיים לאחר חשיפת גלובס כי עמוד הפייסבוק הפופולרי סטטוסים מצייצים גובה תשלום עבור סטטוסים ומפרסם פוסטים ממומנים, המטה הישראלי של פייסבוק החליט לחסום את העמוד והגלישה אליו אינה אפשרית מהבוקר (יום ו').
'גלובס' חשף את המחירון של עמוד הפייסבוק 'סטטוסים מצייצים' שמופעל על ידי בני הזוג אבי לן ועדי בנטוב לן, ועל פי הערכות הוא קידם סטטוסים של בעלי אינטרסים תמורת תשלום. בכתבה של רועי גולדנברג נכתב כי "עבור "שיתוף-פעולה תוכן ופרסום סטטוס בודד" ייגבה תשלום של 7,500 שקל, שכולל עמלת פרסום בגובה 15% אך לא כולל מע"מ. מי שירצה לקדם פוסט שכולל סרטון וידיאו יצטרך לשלם 12 אלף שקל". עוד צוין כי "בני הזוג לן מציעים גם חבילות פרסום לסטטוסים במחירים שמגיעים לעשרות אלפי שקלים. כך, למשל, החבילה היקרה ביותר כוללת עשרה פוסטים של סרטוני וידיאו ב-84 אלף שקל".
אמש, עוד בטרם הוסר העמוד מהאוויר הועלתה בו התייחסות פומבית לנושא של לן. מי שהיה בעברו עורך בקבוצת ידיעות אחרונות, כתב כי לעמוד מתנכלים בעלי אינטרסים בגופי התקשורת הגדולים שמפחדים מההצלחה שלו. לן טען עוד כי החשיפה לעמוד סטטוסים מצייצים עולה על זו של 'ידיעות אחרונות' והארץ יחד. לדבריו, גופי התקשורת שמעוניינים בסגירתו, מעורבים אף הם בקידום תוכן שיווקי ללא ידיעת הגולשים כאשר הוא מציין כי לפחות שליש מהתכנים המופיעים בהם, הם תוכן שיווקי ששולם עבורו כסף. לן ציין כי הוא אינו חושש והוא מאמין בצדקת דרכו".
היום בבוקר נסגר העמוד ובפייסבוק מסרו כי "מכירת פוסטים מנוגדת לכללים של פייסבוק על כן העמוד הוסר ומפעילו קיבל אזהרה. במקרים כגון זה מנהלי עמודים עוברים תהליך לימוד של המדיניות של פייסבוק אותו הם צריכים להשלים לפני שפייסבוק תעלה מחדש את הדף".
עוד אמרו בפייסבוק כי "אי השלמת תהליך זה או הפרות חוזרות ונשנות של הכללים של פייסבוק עלולים לגרום להסרת העמוד לצמיתות. אנו מעודדים את כל מנהלי הדפים ללמוד היטב את הכללים וקוראים למשתמשים בפייסבוק לדווח לנו על תוכן שהם חושבים שמפר את הכללים שלנו. זאת בכדי שנוכל לחקור את העניין ולנקוט בפעולה מהירה".
יצוין כי השמועות על מכירת סטטוסים על ידי 'סטטוסים מצייצים' וקידומם בכסף, קיימות כבר מזה תקופה ארוכה, אך הראיות על כך לא היו ברורות. חשיפת 'גלובס' שזכתה לפולו-אפים רבים, לוותה בתגובה רשמית של לן שהודה כי העמוד עבד בשיטה זו בניגוד למדיניות הברורה של פייסבוק שאוסרת על פרסום בתשלום שלא דרך הצינורות המקובלים - דהיינו שלא דרכה.
בתגובתו לגלובס אמר לן: "'סטטוסים מצייצים' הוא אחד מגופי התקשורת המובילים במדינה, המגיע לקהל של 3 מיליון גולשים בשבוע, וכמו גופי תקשורת מובילים אחרים, משתמש בפלטפורמות השונות ובנכסיו הדיגיטליים להעביר גם תוכן במסגרת שיתופי-פעולה ממומנים. כל התכנים של 'סטטוסים מצייצים' עוברים מבחן קפדני ומתפרסמים רק אם הם ויראליים, אותנטיים ועומדים בערכי המותג. גם לנו שמורה הזכות לבצע עסקאות תוכן שיווקי".
- 3.גידי 18/01/2015 11:46הגב לתגובה זולצ'כנובר יש חלק בססטוסים מצייצים לא?
- 2.פייסבוק עושה לאבי לן בית ספר (ל"ת)מיכל 17/01/2015 15:02הגב לתגובה זו
- 1.גולש 16/01/2015 17:13הגב לתגובה זו"גם לנו שמורה הזכות לבצע עסקאות תוכן שיווקי" אומר אבי לן. לא נכון. העסקאות האלו הן לא זכות בפלטפורמה של פייסבוק. פייסבוק זה אתר פרטי שכל מי שמצטרף אליו מאשר את תנאי השימוש בו, ואחד התנאים האלה הוא לא לקחת כסף על פרסום תוכן. זה נוגד את המודל העסקי של פייסבוק אז ברור שהם לא יאפשרו למשתמשים חינמיים להרוויח ככה מאחורי הגב שלהם, לגיטימי. אם אתה רוצה שתהיה שמורה לך הזכות לעסקאות תוכן ממומנות, תפתח אתר חיצוני משלך, לא בפייסבוק, בדיוק כמו Ynet, וואלה וגלובס. נראה כמה לייקים תצליח לצבור באתר חיצוני... אתה צריך להתנצל על כך שהעמוד לא הוסר הרבה קודם, ירקת על החוקים של הפלטפורמה שבנתה אותך (פייסבוק) עבור בצע כסף.

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?
פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל.
שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.
קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל
גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.
המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.
אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%.
- פרטנר שוקלת לרכוש את פעילות הלקוחות העסקיים של הוט
- פלאפון רוצה לרכוש את הוט מובייל ב-2 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל.
פטריק דרהי, חובות ומניעים
מאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקומאסטר שף היא התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים
הרייטינג חזר לסורו, עם חדשות 12 כמהדורה המרכזית הנצפית ביותר ומאסטר שף, ריאליטי אוכל שעומד בראש הפריים טיים
בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 16.1% רייטינג ו-403 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 7.7% רייטינג ו-221 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-115 אלף צופים,
ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 114 אלף צופים ו-4.1% רייטינג.
פריים טיים
להיטים ותיקים זה תמיד טוב, וכך גם היה עם "מאסטר שף" עונה 12, ששודרה אמש, והיתה בראש, עם רייטינג של 15.4% רייטינג ו-415 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים"
שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי איתמר פליישמן, ועמדה על 7.6% רייטינג עם 209 אלף צופים. במקום השלישי היה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד
הציבורי, ועמד על 7.2% רייטינג ו-163 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 13, עם "ווארט", שעמד על 7% רייטינג ו-173 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את
הרצועה, עם 3.8% ו-85 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים, עם 2.6% רייטינג ו-53 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת שהדביקה פערים ונצמדה למקום השני עם העולם הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-51 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך התחרות בין 14 ל-12 נותרת צמודה, כשהפעם משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.7% ו-53 אלף צופים, ואילו "על הבוקר" עם נוי בר, היה אחריו עם 1.7% רייטינג, ו-53 אלף צופים. במקום
האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, ואלמז עם 14 בצהריים של חדשות 12, היתה על 3.4% ו-65 אלף צופים, אחריה היה האולפן הפתוח של עם בועז גולן עמד על 3.2% רייטינג
ו-6* אלף צופים, ואת הרשימה סגר משדר מיוחד עם מאיה ראכלין שהיה עם 1.1% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד.
