יוסי בר מוחא, אמנון נדב, שוש פורמן ורותם אברוצקי
צילום: יניב כהן

חולקו פרסי הרדיו בכנס אילת: ומי קיבל את הכבוד בפעם השנייה בתוך 6 שנים?

עורכת 'הכל דיבורים' שוש פורמן קיבלה פרס מפעל חיים, לצד שורת מגישים שקיבלו פרסים אף הם. חולקו גם פרסי הרשות ה-2 לתחקירים בנושאים חברתי
אלכסנדר כץ | (3)

אגודת העיתונאים בתל אביב העניקה אמש (יום ג') את פרסי הרדיו בכנס אילת לעיתונות, בתום יום בו בוטלו חלק ההופעות שתוכננו ופאנל אחד, בשל הפיגוע בירושלים שגבה את חייהם של 5 אזרחים. הפרסים הוענקו לדידי הררי, טוני פיין, רועי כ"ץ, ניב רסקין, אבי רצון, דולב נישליס ומושיקו פולטקה, לרדיו דרום ולרדיו קול רגע.

במקביל, העניקה הרשות השנייה את פרס פרימור ע"ש חברת המועצה רחל פרימור ז"ל, לדורון צברי ואילן שיזף על התחקיר "7 מדורי הגיהינום של הדיור הציבורי" ששודר בתכנית התחקירים המערכת של רשת, ולכתב שי גל מחדשות 2, על התחקיר "למה חיילים מרוויחים 352 שקלים?" ששודר באולפן שישי.

שוש פורמן, עורכת התכנית המיתולוגית הכול דיבורים ברשת ב', זכתה בפרס מפעל חיים מטעם אגודת העיתונאים. הפרס הוענק לה על עשרות שנות עבודה מקצועית, יחד עם מגישים ועיתונאים בכירים בהם שלי יחימוביץ', גבי גזית, ירון דקל, שלום קיטל ורזי ברקאי. "בזכות צוות התוכנית הצלחנו להשיט את הספינה לחוף מבטחים גם בימים סוערים", אמרה פורמן על הבמה. "תפקידנו לעשות עבודה עיתונאית ללא מורא וללא משוא פנים. תודה לחברי ועדת הפרס ששמו את הזרקור על מי שעובד מאחורי הקלעים".

במסגרת הערב, הוענקו שמונה פרסים לתוכניות הרדיו המובילות בישראל: פרס שדר הרדיו המצטיין הוענק לדידי הררי המנחה את התכנית דידי לוקאלי ברדיו ללא הפסקה. יש לציין כי הררי זכה כבר ב-2008 בפרס הרדיו, שבזמנו חולק בכנס הרדיו בחיפה, ועם השנים סופח לכנס העיתונות באילת.

פרס הרדיו לתכנית המלל שאינה אקטואליה הוענק לתעודת עיתונאי עם רועי כ"ץ ברדיו תל אביב. 2 תכניות זכו בפרס תכנית האקטואליה נכון להבוקר עם ניב רסקין בגלי צה"ל, ורצון חופשי עם אבי רצון ברדיו ירושלים. את פרס תכנית המוזיקה חלקו 2 תכניות - באויר עם טוני פיין ברשת ג', ו-MEGAMIX עם דולב נישליס ומושיקו פולטקה ברדיו חיפה. פרס פרויקט הרדיו הוענק לרדיו דרום בעבור רדיו במלחמה ולרדיו קול רגע בעבור צבע גלילי.

בוועדת הפרס חברים השופט בדימוס גבריאל שטרסמן, יו"ר הוועדה; פרופ' עמית שכטר - נציג ציבור בוועדה, רו"ח אבי פרומרמן, נציג המשפחה; יוסי בר-מוחא, מנכ"ל אגודת העיתונאים בתל אביב; ד"ר מיכל שפירא, חברת מועצת הרשות השנייה, ומיטל שגב, דוברת הרשות השנייה.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    רן 19/11/2014 14:42
    הגב לתגובה זו
    להעניק לאותם אנשים פרסים ..לא יאומן..יש גם נוספים שמגיע להם..
  • 1.
    עומד בשער 19/11/2014 12:32
    הגב לתגובה זו
    אגודת העיתונים העלובה פשטה מזמן את הרגל. יש עיתונאים שפרסמו סקופים ותחקירים אבל האגודה מנותקת מהמציאות
  • שירה 20/11/2014 13:46
    הגב לתגובה זו
    אין יותר ראוי ממנה!!! מבינה ברדיו , מבינה באקטואליה.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.