דאע"ש עושה טוב לערוץ 10: 'דורי מדיה' תפיץ את 'אללה אסלאם' בפסטיבל מיפ
אללה אסלאם, סדרת הדוקו של הבמאי דוד דרעי והעיתונאי צבי יחזקאלי, תופץ לשידור במהלך פסטיבל מיפ - כך נודע לאייס. על הפצת הסדרה שהופקה לפני כשנתיים, אחראית דורי מדיה, שמציבה כמדי חצי שנה, ביתן גדול בגראנד-פאלה בקאן.
על רקע התנהלות דאע"ש בסוריה ובעיראק, והחשש באירופה מזליגתם של לוחמים מערביים בחזרה ליבשת בשובם מהלחימה במזרח התיכון, החלה התעניינות בסדרה שהוביל יחזקאלי בערוץ 10, ורשמה נתוני צפייה גבוה. ב-4 הפרקים
הסדרה כללה 4 פרקים ושודרה לפני כשנתיים בערוץ 10. בפסטיבל הקולנוע בירושלים היא אף הוצגה כ"החצר האחורית של אירופה", בה מתחקה הפרשן לענייני ערבים של 'חדשות 10' אחר המוסלמים החדשים ביבשת האירופאית, וההשתלבות, או למעשה חוסר ההשתלבות של חלקם במרקם החיים האירופאי.
הסדרה ניסתה להתמודד עם שורשי החשש שמציפה התחזקות האסלאם, החשש של "הלבנים" מהגירה, והטרור שהגיע ויגיע למדינות אירופה. לצד נתוני הרייטינג הגבוהים שנשקו את רף 20 נקודות, עלו גם ביקורת על כך שהתכנית יוצרת פחד ואף מציגה נתונים שאינם מדויקים.
מערוץ 10 טרם התקבלה תגובה. ב'דורי מדיה' אישרו את הפרטים.
- 2.משה ראשל"צ 07/10/2014 07:16הגב לתגובה זושילמדו ממנו כל העיתונים העלובים שיש שלנו בארץ
- 1.(ל"ת)ללא 06/10/2014 19:06הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
