גורי אלפי מדבר עם פרסומאים
צילום: צילום מסך
TV

גורי אלפי מגלה מה חשוב בפרסום: עם מי שוכבים - ואיך נראה הלבלב של זרמון

גורי מנסה "להבין את הענף מבפנים", כולל תקרית ויאגרה, בריפטולוגים ומילות שקר למיניהן. משתתפים: רמי רושקביץ', רועי גפן, גיא בר ויורם דמבינסקי. צפו
אייס | (9)

הפרק השני בסדרת הרשת החדשה גורי מדבר עם פרסומאים על פרסום בה מלמד גורי אלפי את הצופים על ענף הפרסום, עלה היום (יום ג') לאוויר, כאשר הפעם הוא שם דגש על "ענף הפרסום מבפנים", כולל תמונת הלבלב של אילון זרמון, טוב, בערך.

לאחר שבפרק הקודם הבהיר את הקשר בין פרזנטורים לפרסום (וגם קראק), אלפי מנתח את ענף הפרסום מבפנים ומברר את הדברים החשובים באמת, כמו עם מי צריך לשכב כדי להפוך לפרסומאי, ומה צריך עוד חוץ משם משפחה אשכנזי. כל זאת בנוסף לתקרית קטנה ומביכה עם כדור ויאגרה.

בפרק השני מתארחים רמי רושקביץ' - מנכ"ל גריי-קונטנט מקבוצת אדלר חומסקי, רועי גפן - מנהל הדיגיטל של גליקמן נטלר סמסונוב, גיא בר - מנכ"ל משותף ב-y&r, ו יורם דמבינסקי - מנכ"ל ובעלים של jwt ישראל.

הסדרה הופקה על ידי קופי המקלדות ודבי אנד רון דיגיטל עבור החוג לתקשורת ופרסום של הקריה האקדמית אונו.

קרדיטים

משתתפים (לפי סדר הא"לף בי"ת): אביבה מרטין, ברק קלמנוביץ', ג. יפית, גיא בר, גיל סמסונוב, יורם דמבינסקי, ינון לנדברג, ליאור צורף, מיכאל הנגבי, מיכל שפירא, רועי גפן, רמי רושקביץ

כתיבה, בימוי והפקה - קופי המקלדות: ארז בן ארי, ברק כהן, גורי אלפי, דרור ויידמן

הג'ינג'ים: מאיה סובול ואיל אפטר

ייזום והפקה: רון שלי

סוכנות אינטראקטיב: דבי אנד רון דיגיטל

צלם ראשי: רועי גלוסקא

צלמים: אריה סנדומירסקי, קובי שרביט

סאונד ופרומפטר: איתמר גולדמן

איפור: מרב ברוש, שלי סער

עריכה ואפטר: דניאל פליק

עיצוב גרפי: אודליה ליפשיץ

מוזיקה מקורית: יניב רווה

סמנכ"ל שיווק הקריה האקדמית אונו: ישי כץ שיינפלד

דוברות ויחסי ציבור הקריה האקדמית אונו: איילה רשף

ייצוג גורי אלפי: זוהר יעקובסון

ייצוג אביבה מרטין: סוכנות גלית טל

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    זה עשוי כל כך רע (ל"ת)
    27/08/2014 12:51
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    רונית 27/08/2014 07:45
    הגב לתגובה זו
    לא יאומן כמה חוסר פרגון ועליבות יש בתעשיה המצוקמקת הזאת של הפרסום
  • 7.
    מאוס (ל"ת)
    מיקי 26/08/2014 14:50
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    זה אדיר! מצחיק בטירוף (ל"ת)
    פיני 26/08/2014 13:31
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    מביך 26/08/2014 13:30
    הגב לתגובה זו
    בטח בקריההאקדמית אונו חושבים שזה מצחיק. רק הם כנראה.
  • 4.
    זרמון גולדמן אוגלבי 26/08/2014 12:46
    הגב לתגובה זו
    שמישהו יסביר לי בבקשה למה הסרטון הזה מצחיק או לכל הפחות משעשע.
  • 3.
    גורי ממש לא מצחיק עם השטויות שלו (ל"ת)
    יניב 26/08/2014 12:42
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    גורי אלפי גדול גדול גדול (ל"ת)
    שלי 26/08/2014 11:09
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מצחיק זה לא (ל"ת)
    צרלי אבוטבול 26/08/2014 11:03
    הגב לתגובה זו
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.