עובר למתחרים: Refresh תטפל בניו מדיה של מותגי האלכוהול בחברת הכרם
חברת הדיגיטל
יבואנית מותגי האלכוהול "הכרם" קיימה באחרונה הליך בדיקת איכות והתאמה בקרב סוכנויות דיגיטל ישראליות, כדי לבחור פרטנר שילווה את החברה בכל הקשור לעולמות השיווק הדיגיטליים. בתום ההליך נבחרה Refresh שטיפלה עד לאחרונה ובמשך שנים ארוכות במותגי האלכוהול של המתחרה המרכזית של הכרם חברת IBBL Spirit - חברה בת של קוקה ישראל שעוסקת בתחום המשקאות האלכוהוליים.
"הכרם" היא שחקנית וותיקה ומובילה בשוק האלכוהול בישראל, בבעלותה זיכיון ליבוא של מותגי על בינלאומיים בתחום ובהם: 'רמי מרטן', 'גלנפידיך', 'טולמור דיו', 'מידורי', 'סטולי', 'יגרמייסטר', 'ואן גוך' וכן להפצה של יינות 'יקב דלתון'.
פעילות הניו מדיה של יבואניות האלכוהול הופכת למשימה שאינה מובנת מאליה או דבר של מה בכך, זאת לאור חוק הגבלות פרסום האלכוהול שנכס לתוקפו השנה. הצעת החוק, שאושרה סופית בינואר 2012, קובעת איסור מוחלט על הצגת פרסומות למשקה משכר בשלטי חוצות כהגדרתם בחוק העונשין, וכן איסור על פרסומות למשקאות משכרים בעיתונים ודברי דפוס המיועדים לקטינים. עוד נקבע, כי מספר מודעות הפרסומת לשם מסחרי של משקה משכר אחד שניתן יהיה לפרסם במהדורה אחת של עיתון או של דבר דפוס אחר לא יעלה על 3, אלא אם כן מדובר בפרסומת לסל מוצרים שגודל הפרסומת למשקה המשכר שבה אינו עולה על 5% משטח המודעה כולה.
בנוסף, נקבעה רשימה סגורה של פרטים שניתן לכלול בפרסומות למשקאות משכרים, שעיקרם פירוט אינפורמטיבי המתייחס למוצר, דוגמת שם המוצר והיצרן וסימנם המסחרי, אחוז האלכוהול במוצר, מקום מכירתו, מחירו ועוד. ההצעה כוללת התייחסות מיוחדת לעניין פרסום בכתבי עת מקצועיים שעניינם משקאות משכרים.
בין לקוחותיה של סוכנות הדיגיטל Refresh נמצאים מותגים וארגונים מובילים בשוק הישראלי ובהם: קבוצת דור אלון, רשת המרכולים AM-PM, רולדין, פירמת רואי החשבון הבינלאומית KPMG וכן בארגונים ציבוריים ובהם: מפעל הפיס, המדען הראשי ועיריית ירושלים. באחרונה גם זכתה החברה במכרז של הכנסת ליצירת אסטרטגיית הדיגיטל של בית המחוקקים ובמכרז הדיגיטל של משרד הבריאות.
- 8.לחיים וכל הכבוד ריפרשונים! (ל"ת)חיים 13/08/2014 15:01הגב לתגובה זו
- 7.סטולי הוודקה האהובה עלי בעולם! (ל"ת)רועיקי 13/08/2014 15:01הגב לתגובה זו
- 6.ריפרש שוטתתתתת (ל"ת)דרור 12/08/2014 20:43הגב לתגובה זו
- התכוונת (ל"ת)שולטטטטטת 13/08/2014 15:00הגב לתגובה זו
- 5.12/08/2014 20:40הגב לתגובה זוחברת הכרם שלום. בעקבות החלטתכם לבחור באיש הפסול הזה לטפל בנוכחות הרשת שלכם אפסיק לקנות את מוצרי החברה.
- 4.הילה בן 12/08/2014 17:18הגב לתגובה זונשיקות
- 3.דןדן 12/08/2014 16:32הגב לתגובה זושותה סטולי מלא והייתי מת גם לפרסם אותםםםם
- 2.איתי 12/08/2014 15:49הגב לתגובה זושכחתם לציין שהעיפו את אדם שוב מהחברה המרכזית
- היוש 12/08/2014 16:31הגב לתגובה זולא העפנו אף אחד העברנו את תקציבי הדיגיטל שלנו למשרד הפרסום המסורתי. ריפרש עשו עבודה מעולה.
- אז למה העברתם את התקציבים? (ל"ת)אחד ששאל 13/08/2014 00:59
- 1.צ'ירס... (: (ל"ת)רוני שן 12/08/2014 12:31הגב לתגובה זו

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה
שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.
בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.
המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.
ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה, כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.
- אפל מהמרת על הודו ופותחת חנות שלישית
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה
שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.
בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.
המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.
ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה, כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.
- אפל מהמרת על הודו ופותחת חנות שלישית
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.