צוק איתן טלוויזיה
צילום: Getty images Israel

העסק הראשון שזכה לפיצוי: הרשות ה-2 אישרה לזכייניות ה-TV לנייד דקות פרסום

זאת בהחלטת ביניים מיידית, בעקבות הפסדי הענק לאורך מבצע 'צוק איתן'. יו"ר המועצה, פרופ' אילן אבישר: "אני גם סבור שהם זכאים לעזרה מן הממשלה"
משה בנימין |

מספר ימים לאחר שהרשות השנייה פנתה לזכייניות הטלוויזיה בבקשה לקבל בצורה רשמית את נתוני ההכנסות וההוצאות שלהן בחודש האחרון, קיבלה המועצה החלטת ביניים מיידית במסגרתה יותר לזכייניות לנייד דקות הפרסום לכל שעות היממה כדי להתמודד עם בקשות לפרסום הצפויות להתקבל לקראת החגים.

החלטה זו היא צעד ראשון בהליך אותו פתחה הרשות השנייה שנועד לבחון מתן הקלות תוכן ופרסום לזכייניות לאור הפסדי הענק במהלך מבצע 'צוק איתן'. בתום הדיון קבעה המועצה כי בעקבות השינויים מכורח הנסיבות בלוח השידורים ועד לקבלה ועיבוד של כלל הנתונים שיתקבלו מהזכיינים לגבי היקף ההפסדים שנגרמו להם בתקופת מבצע צוק איתן, רשאים הזכיינים לנייד דקות פרסום לאורך כל שעות היממה.

המשמעות בפועל היא שזכייניות הטלוויזיה שבימים כתיקונם מותר להם לנייד דקות פרסום בשעות שלפני ואחרי שעות הפריים-טיים יוכלו לנווט את היקף דקות הפרסום היומי שלהם לשעות צפיית השיא, וכך לחפות במידת מה על ההפסדים שנצברו בזמן המבצע. המשמעות עבור הצופים נעימה פחות והצפי הוא לימים לא קלים בשעות הפריים עם דקות רבות של פרסום.

הסדר זה יעמוד בתוקף עד לסוף חודש ספטמבר. כאקט משמעותי של דהרגולציה, המועצה תבחן אם הזכיינים יעשו בתקופה זו שימוש מושכל בהיתר זה באופן שלא יפגע בחוויית הצפייה. לאחר מכן תבחן המועצה את התוצאות ותקיים דיון נוסף בנושא.

פרופ אילן אבישר, יו"ר המועצה: "זכייני הרשות השנייה סיפקו לציבור שירות חיוני של מידע, פרשנות, ניתוחים ודיונים ציבוריים במהלך ימי הלחימה. ניתן לומר שהם התגייסו באופן מלא למאמץ הלאומי המיוחד של תקופת מבצע צוק איתן. השידורים שלהם היו כרוכים בהוצאות כספיות נוספות ובהפסדים ניכרים של ביטול תכניות, עצירת הפקות ואובדן דקות פרסום. המועצה תבחן באופן מעמיק את היקף ההפסדים שלהם ותעשה כל מאמץ כדי לאפשר התאוששות מהירה והתגברות על ההפסדים העצומים. אני גם סבור שהם זכאים לעזרה מן הממשלה, לא רק כעסק שצבר הפסדים עצומים בגלל ירידה בהיקף הפעילות הכלכלית אלא כגורם שהיה שותף פעיל למאמץ הביטחוני והתרומה העצומה שלהם לציבור הישראלי במהלך ימי הלחימה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.