צוק איתן טלוויזיה
צילום: Getty images Israel

העסק הראשון שזכה לפיצוי: הרשות ה-2 אישרה לזכייניות ה-TV לנייד דקות פרסום

זאת בהחלטת ביניים מיידית, בעקבות הפסדי הענק לאורך מבצע 'צוק איתן'. יו"ר המועצה, פרופ' אילן אבישר: "אני גם סבור שהם זכאים לעזרה מן הממשלה"
משה בנימין |

מספר ימים לאחר שהרשות השנייה פנתה לזכייניות הטלוויזיה בבקשה לקבל בצורה רשמית את נתוני ההכנסות וההוצאות שלהן בחודש האחרון, קיבלה המועצה החלטת ביניים מיידית במסגרתה יותר לזכייניות לנייד דקות הפרסום לכל שעות היממה כדי להתמודד עם בקשות לפרסום הצפויות להתקבל לקראת החגים.

החלטה זו היא צעד ראשון בהליך אותו פתחה הרשות השנייה שנועד לבחון מתן הקלות תוכן ופרסום לזכייניות לאור הפסדי הענק במהלך מבצע 'צוק איתן'. בתום הדיון קבעה המועצה כי בעקבות השינויים מכורח הנסיבות בלוח השידורים ועד לקבלה ועיבוד של כלל הנתונים שיתקבלו מהזכיינים לגבי היקף ההפסדים שנגרמו להם בתקופת מבצע צוק איתן, רשאים הזכיינים לנייד דקות פרסום לאורך כל שעות היממה.

המשמעות בפועל היא שזכייניות הטלוויזיה שבימים כתיקונם מותר להם לנייד דקות פרסום בשעות שלפני ואחרי שעות הפריים-טיים יוכלו לנווט את היקף דקות הפרסום היומי שלהם לשעות צפיית השיא, וכך לחפות במידת מה על ההפסדים שנצברו בזמן המבצע. המשמעות עבור הצופים נעימה פחות והצפי הוא לימים לא קלים בשעות הפריים עם דקות רבות של פרסום.

הסדר זה יעמוד בתוקף עד לסוף חודש ספטמבר. כאקט משמעותי של דהרגולציה, המועצה תבחן אם הזכיינים יעשו בתקופה זו שימוש מושכל בהיתר זה באופן שלא יפגע בחוויית הצפייה. לאחר מכן תבחן המועצה את התוצאות ותקיים דיון נוסף בנושא.

פרופ אילן אבישר, יו"ר המועצה: "זכייני הרשות השנייה סיפקו לציבור שירות חיוני של מידע, פרשנות, ניתוחים ודיונים ציבוריים במהלך ימי הלחימה. ניתן לומר שהם התגייסו באופן מלא למאמץ הלאומי המיוחד של תקופת מבצע צוק איתן. השידורים שלהם היו כרוכים בהוצאות כספיות נוספות ובהפסדים ניכרים של ביטול תכניות, עצירת הפקות ואובדן דקות פרסום. המועצה תבחן באופן מעמיק את היקף ההפסדים שלהם ותעשה כל מאמץ כדי לאפשר התאוששות מהירה והתגברות על ההפסדים העצומים. אני גם סבור שהם זכאים לעזרה מן הממשלה, לא רק כעסק שצבר הפסדים עצומים בגלל ירידה בהיקף הפעילות הכלכלית אלא כגורם שהיה שותף פעיל למאמץ הביטחוני והתרומה העצומה שלהם לציבור הישראלי במהלך ימי הלחימה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.