M2M
צילום: לוגו
כנס M2M

סקר: אמהות קובעות בצורה מוחלטת מה לקנות לבית - וממה הן הכי מושפעות?

לקראת כנס M2M של איגוד השיווק הישראלי ואתר תפוז אנשים, קבלו טעימה מסקר מיוחד שנערך לכבוד האירוע, ובוחן את ההשפעות על הקניות לבית. פייסבוק ברשימה, וגם בלוגים ופורומים, אבל קודם כל האמהות עצמן
כתבי אייס | (9)
נושאים בכתבה M2M

אז מה משפיע על האמהות הישראליות כשהן מעוניינות לרכוש מוצר או שירות? האם אלה החברות שלהן? אמהות בפורומים וקבוצות שונות בפייסבוק? אמהות מפורסמות? או פרסומות? ואולי זה בכלל הילדים הם אלה שמחליטים עבורנו, ואנחנו רק הארנק.

בסקר שנערך במהלך חודש יוני על ידי חברת zeta tools לקראת כנס שיווק לאמהות M2M שעורכים ביום שני הבא איגוד השיווק הישראלי ותפוז אנשים, והתבסס על מדגם של 300 אמהות, עולה כי לאמהות יש השפעה אבסולוטית בהחלטות הקנייה בבית - 87% מול 12% לאבות ו-1% בלבד לילדים. בקרב אמהות אשר עובדות כעצמאיות ההשפעה של האמהות מגיעה ל- 96%.

אצל כמעט 20% מהאמהות, לילדים יש מידה רבה או רבה מאד של מעורבות בקבלת החלטות בנושאי צריכה וקניות לכל המשפחה, וככל שהילד גדול יותר, כך ההשפעה שלו גדלה.

עוד עולה מהסקר כי רוב מכריע של 84% מהאימהות מצהירות כי חוות דעת של אמהות אחרות משפיעות עליהן.

חברות קרובות וחוות דעת של גולשות הם שני המקורות המשפיעים ביותר (74% ו- 55% בהתאמה). על פי הסקר, עולה עוד כי האתרים בהם האמהות נעזרות על מנת לקבל מידע על מותגים ומצרים, הם גוגל (83%) ששולט בכיפה, ואחריו - קבוצות של אמהות וחברות בפייסבוק ופורומים/בלוגים. עמודי מותג בפייסבוק נמצאים הרבה מאחור מבחינה זו.

שאר נתוני הסקר יפורסמו במהלך כנס M2M של אתר תפוז אנשים ואיגוד השיווק הישראלי, בשיתוף עם אתר אייס, שיתקיים ביום שני בסינמטק תל אביב. בכנס ישתתפו תלמה בירו - מנכ"ל איגוד השיווק הישראלי; אלנה קודניאשובה - מנכ"לית פרוקטר אנד גמבל ישראל; דן חן - מנכ"ל תפוז אנשים; ענת גרוס שון - מנהלת חטיבת עסקים ושיווק בתנובה; נמרוד הלוי מפייסבוק; יואב פרידור - מנכ"ל ומייסד Buzzilla; קרן קרמר - אשת תוכן ומדיה דיגיטלית ומנהלת פורום הורים לפעוטות; ונדב פרסמן - מנהל קריאייטיב ראשי בפרסום באומן בר ריבנאי.

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    סקר שלא מחדש כלום (ל"ת)
    גבר 08/07/2014 09:59
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    סיגל 03/07/2014 18:35
    הגב לתגובה זו
    יכולה להגיד מניסיון של שנתיים שלפחות בכל מה שקשור למותגים אשר מדברים לאמהות לילדים קטנים תפוז עובד מעולה. לא יודעת לגבי גדולים.
  • אין על תפוז, גם בפורומים של כיפה התוצאות טובו (ל"ת)
    שוש 09/07/2014 10:06
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    רננה 03/07/2014 18:32
    הגב לתגובה זו
    הכוונה לגברת מזור מהתגובה הראשונה
  • 3.
    אם אתה לא שם זה לא אומר שזה לא קיים (ל"ת)
    טלי 03/07/2014 18:31
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ליאת 03/07/2014 18:30
    הגב לתגובה זו
    במיוחד בקרב אמהות כמעט בכל תחום. אם מישהו מבין בשיווק לאמהות זה הם.
  • 1.
    דליה מזור 03/07/2014 17:57
    הגב לתגובה זו
    חזרנו ל 1998? תפוז עוד קיים?
  • לא את! (ל"ת)
    אחד שיודע 03/07/2014 23:34
    הגב לתגובה זו
  • לא, את 03/07/2014 18:29
    הגב לתגובה זו
    גם ועדת המדרוג של האינטרנט זכרונה לברכה דירגה את תפוז במקום הרביעי מבין האתרים הישראלים. קצת מאחורי מאקו והרבה לפני נענע וכל השאר. נכון, תפוז הוא אתר ותיק. יש אנשים שלא גולשים בתפוז, אולי גם את ביניהם. זה בסדר גמור. אבל אחד הדברים הראשונים שלומדים בשיווק זה לא להסתכל על עצמנו כלקוחות. זה חשוב במיוחד בעידן של האינטרנט שמאפשר אינסוף אפשרויות ואתרים (בשונה למשל מפרסום בטלויזיה או בעיתון). כנראה לא היית בשיעור הזה.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.