נוקאאוט למשה נסטלבאום: צו ביניים אוסר עליו לשמש מנהל החדשות בערוץ 1
בג"צ קבע בצו ביניים שהוציא הבוקר (יום א'), כי משה נסטלבאום לא יוכל לשמש בשלב זה כמנהל חטיבת החדשות של ערוץ 1. בכך קיבל בג"צ את
בהחלטה הבוקר, הוציאו נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס, עם השופטים ניל סולברג ודליה ברק-ארז, צו על תנאי המורה לרשות השידור להסביר מדוע לא יועבר נסטלבאום מתפקידו כמנהל בפועל של חטיבת החדשות בטלוויזיה. השופטים גם הוציאו כאמור צו ביניים האוסר על נסלטבאום למלא את תפקיד מנהל החטיבה עד שתהיה הכרה בעתירה.
בסוף 2013 הרשיע בית הדין למשמעת של עובדי המדינה את נסטלבאום בעבירות של התבטאויות שאינן הולמות עובד ציבורי הנוגעות למיניותם של 2 עובדים הכפופים לו - העיתונאים רותם אברוצקי ויגאל רביד. בתובענה הואשם כי במספר הזדמנויות לאורך שנות עבודתו, ובין היתר לאחר שמונה לשמש בתפקיד מנהל חטיבת החדשות, התבטא באופן בלתי ראוי ובלתי הולם כלפי השניים. במסגרת עסקת טיעון שערכה הנציבות עמו, הושעה נסטלבאום ל-3 חודשים מתפקידי ניהול ברשות, בסיומם הוא יכול היה לחזור לתפקיד ניהולי. מאידך, את תפקיד מנהל הטלוויזיה עליו התמודד בתחילה, במכרז שבוטל, הוחלט כי לא ימלא.
תפקידו הניהולי האחרון היה מנהל חטיבת החדשות של הטלוויזיה, והנהלת הרשות החליטה לפני לפני כחודשיים להחזירו לתפקיד זה. יש לציין כי נסטלבאום נחשב למקורב מאד למנכ"ל הרשות יוני בן-מנחם ולעוזרו זליג רבינוביץ'. באמצעות עורכי הדין אילן בומבך ויריב רונן, טוען האיגוד הארצי, כי מינויו של נסטלבאום נעשה בניגוד לגזר הדין ובניגוד לנהלים, תוך התעלמות בוטה מהנחיות ועדת הביקורת של מליאת רשות השידור ועל אף חוות דעת ברורה של היועצת המשפטית של הרשות שפסלה את המינוי.
בעתירה אף הוצגה חוות דעת שהוציאה השבוע היועצת המשפטית של רשות השידור לבקשת יו"ר הרשות אמיר גילת, בה קובעת עו"ד חנה מצקביץ' כי "אחרי 3 חודשים של פסילה, מר נסטלבאום לא יכול לשוב באופן אוטומטי, לתפקיד מנהל חטיבת החדשות. הוא רשאי להתמודד לתפקיד ניהולי זה או אחר בדרך של מכרז. מעבר לנדרש, יובהר כי מינוי בפועל, אף אילו היה ניתן, היה בלתי סביר בנסיבות העניין".
בשבוע שעבר החליט הוועד המנהל של רשות השידור לא לאשר את המינוי בהצבעה לאחר שהיועצת המשפטית של רשות השידור המליצה שלא לדון בעניין.
מרשות השידור נמסר: "מנכ"ל הרשות מכבד את הכרעת בית הדין הגבוה לצדק ויעביר כמבוקש בימים הקרובים את עמדתו בכתב לגבי מינויו של מר נסטלבאום למנהל חטיבת החדשות, נחיצותו וחיוניותו בעת הזו עד להוצאת מכרז. כמו כן, מנכ"ל הרשות חוזר על עמדתו בעד הוצאת מכרזים לכל התפקידים ברשות, כפי שנקבע בדוח המבקר וקורא ליו"ר הרשות להוציאם ללא כל דיחוי".
משה נסטלבאום הפנה לתגובת פרקליטיו - עו"ד אמיר בשה ועו"ד מורן סבוראי.
- 3.מזל אידם נאלח ולא ראוי (ל"ת)מזל 07/07/2014 21:56הגב לתגובה זו
- 2.נסטלבאום = שיא התעוב עלי אדמות. (ל"ת)ביג'י יומו 29/06/2014 16:48הגב לתגובה זו
- 1.יוני וזליג - נכשלתם (ל"ת)צדק מאוחר 29/06/2014 14:44הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
