מדור חדש באתר אייס: הטכניקה שתעזור לכם להפוך לדון הדרייפר של המשרד
חדש מאייס ו'ליאו ברנט' מדור "ליאו קורא לך". בכל טור נביא תקציר מעורר חשיבה והשראה של ספר מעולם השיווק והפרסום, תוך מיקוד בתובנות וכלים על אסטרטגיה חדשנות וקריאייטיב, והשבוע טכניקה פשוטה כדי להפוך לדון דרייפר של המשרד מתוך הספר: James Webb Young, A Technique of How to Produce Ideas
מתקשים לייצר רעיונות חדשים פורצי דרך? ג'יימס ווב יאנג, מענקי הפרסום האמריקנים, מציג בספרו הקלאסי A Technique of How to Produce Ideas שיטה שתבטיח לכם זרם בלתי פוסק של רעיונות מנצחים.
רבים מאתנו מתקשים להבין איך נולדים להם רעיונות, חושבים שהם מופיעים להם לפתע בלי סיבה ברורה. האמת קצת שונה, יאנג הבין כי רעיונות חדשים נולדים אצל כולנו כתוצאה מתהליך שמתרחש ברמה לא מודעת במוחנו. כשאנחנו ניצבים מול אתגר שמטריד אותנו, המוח, בעזרת כל פיסות ידע קודם שיש לו (כל הידע והניסיון שלנו), מנסה לייצר בלי הפסקה חיבורים חדשים ויצירתיים כדי לפתור את הבעיה החדשה.
יאנג מציע לכולנו טכניקה פשוטה בת 5 שלבים לייצר רעיונות לפיצוח כל אתגר שיווקי פרסומי שממנפת הבנה זו:
איסוף רכיבים: התעניינו ואיגרו מידע באופן רציף, בכל נושא מעניין, ובמיוחד כזה שרלוונטי לבעיה השיווקית של הלקוח אותה אתם מנסים לפתור. ככל שירבו ה"רכיבים" במוחכם, כך ישתפר הגיוון והסיכוי ליצירת חיבורים חדשים ומפתיעים. זה בעיקר אומר לפתוח את הראש להשראה שאיננה עוד פרק בסימפסונים, סיינפלד או family guy. תתעמקו באמת בלקוח, ובעסק שלו. זכרו, ההברקה תבוא מהפרטים הכי לא צפויים.
תקיפה: תנסו באופן אקטיבי לתקוף את הבעיה, לחפש חיבורים חדשים מכמה שיותר זוויות. עד שתתעייפו. אל תעצרו מהר מדי רק כי מצאתם משהו שמרגיש כמו פתרון, התשובות הראשונות האלו שתייצרו כנראה כבר עלו גם אצל המתחרים. תחפרו עמוק.
עיכול: עכשיו עזבו הכל. כמו שרלוק הולמס שנהג להפסיק, פתאום, את מהלך פתרון התעלומה ולהזמין את ווטסון לקונצרט. או בקיצור, תנו ל"תת מודע" לעבוד, לחפש לבדו חיבורים חדשים.
יוריקה: הרעיון הגדול מפציע! מתי? כשאתה הכי פחות מוכן! באמצע הגילוח, בבריכה, או בלילה, כשאתה ישן . חיבור מבריק חדש ולא ברור מאליו בין משהו שראית בביקור במפעל של הלקוח לסצנה מסרט שראית לפני 20 שנה ולבין משהו שעלה אצל אחד הלקוחות בקבוצת המיקוד האחרונה. רק אתה היית מסוגל לייצר את החיבור הזה.
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
בקרת מציאות: כשמגיע רעיון אנחנו מתלהבים ולא מסוגלים לביקורת עצמית. רצוי להמתין לילה ואז אחרי שההתלהבות יורדת לנסות ליישמו במציאות של הלקוח שלנו בצורה חכמה ומבוקרת.
הכותב הוא סמנכ"ל האסטרטגיה במשרד הפרסום 'לאו ברנט'
*הספר נמצא בספריית ליאו ברנט ישראל, מספריות השיווק והפרסום הגדולות בעולם. כל המעוניין במידע או בעיון בספרים מוזמן להתקשר אלינו, ונסייע לו בשמחה.
- 10.יורם 18/05/2014 09:57הגב לתגובה זואחלה טור.
- 9.זה בכלל ביקורת על אנשי קריאטיב (ל"ת)תלמיד לשעבר 18/05/2014 08:27הגב לתגובה זו
- 8.אסא - המוח הכי חריף בתעשייה (ל"ת)קינקי 15/05/2014 22:23הגב לתגובה זו
- 7.אסא, מתי יוצא הספר שלך? (ל"ת)יונתן 15/05/2014 22:22הגב לתגובה זו
- 6.מאוד מעניין. אסא כרגיל לא מאכזב (ל"ת)אשדודי 15/05/2014 18:39הגב לתגובה זו
- 5.יהודה 15/05/2014 15:48הגב לתגובה זוסוף סוף מישהו הבין שכולם בתעשיה הזו עצלנים ולאף אחד אין באמת כח לקרוא את הספר בשביל להגיד שהוא קרא את הספר :)
- 4.אסא, כל הכבוד! תמשיך כך (ל"ת)מיה 15/05/2014 14:52הגב לתגובה זו
- 3.ליאו חרנט 15/05/2014 13:51הגב לתגובה זווואללה, העפתם אותי עם התובנות האלה! אם לשפוט לפי הפרסום הראשון - המדור הזה הולך להיות גיים צ'יינג'ר בתעשייה!
- 2.בוב הבנאי 15/05/2014 13:42הגב לתגובה זולא נסחפתם בכלל... בכל סניף של ברנס אנד נובל יש יותר ספרי שיווק ופרסום מאצלכם. חוץ מזה, ספרי שיווק מתיישנים יותר מהר מקרטון חלב
- 1.אסא תותח (ל"ת)שמעון 15/05/2014 13:17הגב לתגובה זו

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.