אופל מכונית
צילום: מתוך אתר הבית אופל ישראל

בית הקונספטים 'אלנבי' נכנס למערך הפרסום של אופל: יטפל במדיה חברתית

על פי יפעת בקרת פרסום, בשנת 2013 עמד התקציב שמטופל בגיתם על כ-3.9 מיליון דולר במ.מחירון. מנכ"ל 'אופל': "אלנבי פורצת דרך וחדשנית בתחומה"
משה בנימין | (1)

מותג הרכב 'אופל' שתקציב הפרסום שלו מטופל בגיתם BBDO מצרף למערך הפרסום שלו את 'אלנבי' (בית הקונספטים) לניהול גזרת המדיה החברתית - כך נודע לאייס.

על פי יפעת בקרת פרסום, בשנת 2013 עמד התקציב שטופל בגיתם BBDO על כ-3.9 מיליון דולר במחירי מחירון המהווים בפועל כ-6 מיליון שקלים. ב-2014, נכון לעכשיו, עומד התקציב על כ-1.6 מיליון דולר במחירי מחירון. לאופל ישראל 8 סניפים בבעלות, ו-16 מוסכים מורשים ברחבי ישראל. בשלוש שנים האחרונות, מכרה החברה מעל ל-15,000 כלי רכב.

'בית הקונספטים אלנבי' הוא בבעלות שרוליק איינהורן וגיא אסיף. על לקוחות המשרד נמנים טמפו על שלל מותגיה, מסטיק 'פייב', 'סקיטלס', קבוצת 'גולף', מאפיות 'ברמן', 'לחמי', G STAR, 'פומה', 'פלאג אין' ועוד. בנובמבר 2013 רכש 'אלנבי' 50% מסוכנות הדיגיטל UFO ובכך חיזקה את יכולותיה בשטח זה. הקשר הראשוני בין אלנבי ל-GO UFO החל באמצעות עבודה משותפת על מספר לקוחות. בחלוקת העבודה בין המשרדים הופקד תחום הקריאייטיב בידי אלנבי ובידי GO UFO שהוקמה על ידי אדי גולדנברג, לאוניד אנגרוב וסטיב רייזס הופקדו נושאי הפיתוח, העיצוב והיישום הדיגיטלי.

אסי שמלצר מנכ"ל אופל ישראל: "שנת 2014 מסתמנת כשנה משמעותית לאופל ישראל עם הרחבת פורטפוליו הרכבים והשקת אופל אדם הצעיר שנחשב לצעקה החמה באירופה בקטגורית הרכב העירוני עם כ-40 וריאציות וצבעים שונים, האופל מוקה בקטגוריית הג'יפ העירוני והקומפקטי ואופל קסקדה בקטגוריית היוקרה. לכן, החיבור עם אלנבי, שנחשבת לפורצת דרך וחדשנית בתחומה הוא מתבקש. אופל מאמינה במקצועיות לצד יצירתיות ואני מאמין שהעבודה המשותפת תניב פירות מפתיעים וחדשניים".

שרוליק איינהורן: "אופל הוא מותג מדהים, אסי שמלצר והצוות שלו מדהימים אפילו יותר. יהיה כיף!".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    שרק יהיה להם זמן לטפו (ל"ת)
    יואש 07/05/2014 16:58
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.