פיצחו את הקוד: דוברי רשויות המקומיות התחייבו לפעול "בהוגנות ובאמינות"
דוברי הרשויות המקומיות בישראל, פורום דוברי משרדי הממשלה ולשכת העיתונות הממשלתית (לע"מ), חתמו היום (יום ד') על קוד אתי משותף המסדיר את כללי אתיקה מקצועית לדוברי הרשויות המקומיות. על הקוד חתמו יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, ראש לע"מ ניצן חן, יו"ר איגוד דוברי הרשויות המקומיות בישראל ודובר עיריית באר שבע אמנון יוסף, ועוד.
מדובר בקוד אתי שנועד לקבוע עקרונות וכללים שינחו את דוברי השירות הציבורי במילוי תפקידם, ולמרות שהוא אמור לשמש אותם כמעין מצפן ערכי ונורמטיבי, הרי שבפועל אין דרך לאכוף אותו. קוד זה משלים את החוקים והתקנות החלים על עובדי המדינה ועל עובדי ציבור.
מאיגוד דוברי הרשויות המקומיות נמסר כי "הקוד האתי החדש מגלם את ערכי היסוד המרכזיים בעבודת הדובר שהם - יושר, הוגנות, אמינות ושוויוניות, סודיות ודיסקרטיות, מקצועיות וחתירה למצוינות, נאמנות למדינת ישראל, חוקיה וערכיה, שירותיות, דיוק, ענייניות ויעילות".
על כתיבת הקוד האתי שקדה ועדה בראשותו של חן, בשיתוף אנשי אקדמיה ותקשורת. כמו כן הוחלט במסגרת הקוד האתי של הדוברים, על הקמת ועדת אתיקה בראשותו של עו"ד מייק בלס, לשעבר המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, ובה חברים 7 אנשי מקצוע ונציגי ציבור ביניהם, נשיאת איגוד דוברי הרשויות המקומיות בישראל נורית דאבוש. ועדת האתיקה תפעל ביוזמתה או בתגובה לפניות שיוגשו אליה, תנחה את הדוברים מעת לעת בסוגיות אתיות, תדון בתלונות שיופנו כלפי הדוברים בגוף הציבורי.
אמנון יוסף ציין כי "הקוד האתי מהווה את ערכי היסוד המרכזיים בעבודת הדובר וישמש עבורנו כלי עבודה חיוני, עם מצפן ערכי ונורמטיבי, שיסדיר אחת ולתמיד את כללי המקצוע".
- 3.רמי פרידמן 10/04/2014 10:52הגב לתגובה זוראשית, המינוי המכובד של נורית דאבוש. המשיך בכנס המקצועי בירושלים. עכשיו קוד אתי חדש שיאפשר לנו לדעת מה נכון ומה שגוי בעבודה. רוח חדשה נושבת בארגון. רוח של מצוינות ורצינות. כבוד למקצוע והרבה אחווה. ישר כוח אמנון יוסף.
- 2.עיתונאי 10/04/2014 09:31הגב לתגובה זואפשר לספור על כף יד אחת את כמות הדוברים המקומיים שראויים לתפקידם. השאר לא רק שלא יעמדו בשום קוד אתי - הם לא ילמדו לעבוד. דוברים פח - והכי גרוע. תבדקו- לכל אחד שכר מנופח תנאים ומשרד יחסי ציבור צמוד שיעשה את העבודה במקומו!!!
- 1.מה יהיה עם הגובים ההזוים של נורית דאבוש? (ל"ת)לא מבין 09/04/2014 18:06הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
