רויטל בזל דורי מדיה
צילום: DESJARDINS / IMAGE
טור

רשמים ממיפ: תחושה שיוצאים מהמיתון - ושההצלחות גוררות הצלחות נוספות

עם מכירות לכל העולם, לצד הכרזתה של ישראל כמדינת נושא, הישראלים הגיעו להציג את מרכולתם בפסטיבל הפורמטים בקאן. רויטל בזל בטור מיוחד
רויטל בזל | (4)

כבר יותר מחצי פסטיבל מיפ עבר ונראה כי יש שינוי הפעם. התחושה - ולא רק שלי - היא שיש כיוון של יציאה מן המיתון העולמי. במיפ הנוכחי מחליטים מהר יותר, וקונים מהר יותר, כמעט מכל הבא ליד.

עם המיתון הכלכלי העולמי, חיפשו גופי השידור פורמטים קלים להפקה, כאלה שכבר הוכיחו את עצמם, ובעיקר - זולים במיוחד. זו גם הייתה העת לפריחה המחודשת של השעשועונים. ההתעוררות הזו גורמת לקניינים ולגופי השידור וההפקה, לקחת סיכונים - וזה מורגש בכל השווקים, גם אלה שמאד סבלו מהמיתון של השנים האחרונות, כגון ספרד, פורטוגל, איטליה, רוסיה ואפילו יוון, שנציגיה חזרו לקנות.

אז נכון, עדיין מחפשים שעשועונים והרבה, ובגלל שבניגוד לישראל (שמ-17:00 אחר הצהריים משודרות רצועות שידור של חדשות ואקטואליה), הרי שבערוצים בחו"ל יש משבצות שרק ממתינות להפקות פרה-פריים זולות יחסית. אבל עכשיו מחפשים את הדבר הגדול הבא בפריים-טיים, וגם מוכנים לשים על זה כסף, ולא להסתפק רק ברכישת אופציות. אנו ערים גם למגמה במסגרתה ישנה נכונות רבה יותר לרכוש עונה שלמה, בלי דרישה מקדימה לפיילוט, ועם סבלנות רבה הרבה יותר לתת לאותה עונה צ'אנס עד לסיומה.

פסטיבל מיפ, שלשום (צילום: DESJARDINS / IMAGE & CO)

השוק הישראלי נחל בשנים האחרונות הצלחה גדולה בתחום מכירת הפורמטים לחו"ל, ויש לכך המון השפעה על הצלחות חדשות, וגם לעובדה שבפסטיבל מיפ הנוכחי יש פוקוס על ישראל ותעשיית הטלוויזיה שלה.

לא מדובר רק בקידום הסטנדרטי, עם השילוט בכניסה לפאלה דה-פסטיבל על חוף הים של קאן, אלא התמקדות בתוכן הישראלי - עם פאנלים על התעשייה הישראלית.

ביומיים הראשונים של הפסטיבל, השתתפתי ב-2 פאנלים כאלה, יחד עם קרן שחר מקשת, והמפיץ אבי ארמוזה. ביום שני השתתף גם נמרוד הראל, ואתמול (יום ג') - אודי מרון מענני תקשורת ויורם מוקדי מ-HOT.

פאנל עם ארמוזה, שחר, הראל ובזל (צילום: DESJARDINS / IMAGE & CO)

בפאנלים דנים ומסבירים איך לעשות עסקים עם ישראל, איך ליצור קופרודוקציות, ואפיקים חדשים בהשקעה בפורמטים, כגון קרן סינמה (על זוג מנצח VIP).

מבחינת דורי מדיה, שוק מיפ הנוכחי מאיר לנו פנים. המקרה של 'זוג מנצח VIP' הוא דוגמא טובה - עם המכירה הראשונה לפורטוגל. גם בטיפול, אחת הסדרות הוותיקות שלנו, ממשיכה להימכר, לצד פורמטים קטנים יותר כגון SMART FACE (שיצר עודד מנשה), ממנו כבר מכרנו כ-2,000 פרקים.

רויטל בזל היא סמנכ"ל המכירות של דורי מדיה

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    יצור מתלבט 18/04/2014 11:07
    הגב לתגובה זו
    יש לי 2 פומטים שבאמת שווים זהב אבל איך אפשר לסמוך למי לפנות כדי שלא יגנוב ממני את הרעיון ויעשה בעצמו וישאיר אותי בלי כלום?
  • עוד יוצר מין המניין 18/04/2014 11:29
    הגב לתגובה זו
    אני מסכים איתך, זה לא פשוט. רצוי לדבר עם חברים בתעשיה שגם עשו משהו ושלא גנבו להם יותר מדי. מפיקים ומפיצים תמיד גוזרים "סינטה" מכובדת מהפרה שאנחנו מגדלים
  • 2.
    Life is Fun! (ל"ת)
    Life is Fun! 12/04/2014 20:34
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אייל 09/04/2014 16:50
    הגב לתגובה זו
    צריך להכיר בזה כתעשייה ולתמוך בה
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 2.53%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״