183 עובדי 'מעריב' הוצאו לחל"ת: עורך ב-NRG תקף את המו"ל מעל גבי האתר
183 עובדי מעריב הוצאו היום (יום ד') לחופשה ללא תשלום, במסגרת הסכם הקפאת ההליכים של העיתון. על פעילותו של אתר NRG למשל, יהיו אחראים מספר בודד של עורכים, וספק רב אם ניתן יהיה להפעילו צורה סדירה. לגבי החינמון של 'מעריב' מחר אחר הצהריים, צפויים להיות חתומים על האייטמים כתבי מקור ראשון.
נאמן בית המשפט, רו"ח חן ברדיצ'ב נפגש בצהריים עם העובדים באסיפה שהתנהלה באווירה קשה. מספר עובדים הטיחו לעברו כי הוא ה"תליין מטעם שלמה בן-צבי", וקראו לו להתפטר. לאחר האסיפה חולקו לעובדים מכתבים על חל"ת כפוי. העובדים ונאמני 'מעריב' ד"ר שלמה נס וירון ארבל הגישו בקשה בהולה משותפת לבית המשפט בטענה כי המו"ל שלמה בן-צבי מכתיב לנאמן תכתיבים שמסכנים את הבראת העיתון.
בוועד העובדים ובארגון העיתונאים אמרו היום כי "לא ייתכן מצב שבו נאמן מטעם בית משפט, שהומלץ על ידי בן-צבי, נתון לניסיונות בלתי פוסקים של בן-צבי עצמו לקבוע עובדות בשטח. הנאמן צריך לפעול ולהמשיך לנסות לעשות הכול כדי שהעיתון ימשיך לפעול כעסק חי למשקיעים פוטנציאליים. אנחנו מצפים מביהמ"ש שלא לתת יד לשום החלטה שעשויה להביא לגזל של זכויות העובדים. אנו מקווים שביהמ"ש יענה לבקשתנו ויורה לנאמן להימנע מפיטורי עובדים, להפריד בין 'מקור ראשון' ל'מעריב' ולהגיש תוכנית הפעלה סדורה לחודש הקרוב".
כוכב הערב: עורך הספורט של NRG
המהלך המשמעותי ביותר היום, מיוחס לעורך הספורט של NRG, אסף נחום, שיזם והעלה לכתבה הראשית של מדור הספורט באתר, אייטם התוקף את המו"ל בן-צבי.
תחת הכותרת "גומרים הולכים" שלוותה בתמונתו של בן-צבי, נכתב כי "בפעם הראשונה השאירו אותנו בלי מילים. היום הוצאו לחופשה ללא תשלום 183 עובדים ולכן לא נוכל לעדכן את האתר. לא קיבלנו משכורות בחודש פברואר האחרון, וגם את מארס סביר להניח שלא נראה. אנחנו לא כותבים יותר טקסט, משאירים אתכם עם התמונה של מי שאחראי לזה. תודה על האמון האדיר בשנים האחרונות מצדכם".
המחאה עלתה לאוויר ב-18:05, וירדה כעבור 50 דקות. היא הפכה בשעה האחרונה לשיחת היום במסדרונות 'מעריב', ולשיתופית במיוחד בפייסבוק.
בשיחה עם אייס, נשמע אסף נחום תקיף עוד יותר: "בעל הבית הוא פנטזיונר - הוא איבד שליטה והוא ככל הנראה לא ידע מה הוא עושה. אני באופן אישי החלטתי לשבור את הכלים כי הגיע הזמן לפגוע בנקודה הכי כואבת לבן-צבי. מעריב זה הבית שלי, ואם מישהו יצליח לעשות איתו משהו בעתיד, אני אשמח ומאד מקווה שהעיתון והאתר ישרדו".
כ-150 עובדים חסמו היום את צומת 'מעריב'
עובדי 'מעריב' חזרו לרחובות לאחר שנה וחצי של רגיעה, כשחסמו היום את צומת 'מעריב' ועלו על גשר 'מעריב'. העובדים קראו "בן צבי איפה הכסף?", "בן צבי הורס משפחות", "הנהלה של גנבים", "בן צבי שברת שילמת".
הפגנת עובדי מעריב, היום (צילום: ארגון העיתונאים)
כזכור, אתמול הגישו כ-50 מעובדי העיתון תלונה במשטרה נגד שלמה בן-צבי, בחשד לקבלת דבר במרמה, לאחר שדמי הפנסיה שהופרשו ממשכורותיהם, לא הועברו לקופות הפנסיה.
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
היום נשאו העובדים שלטים בהם נכתב: "Morris, where is my money?", Scarlett , where is our money?" (סקרלט ג'והנסון פרזנטורית של חברת 'סודה סטרים' הנמצאת בבעלות משפחתו של בן צבי) ועוד.
היום גם נודע כי לראשונה מאז הקמת המוסף הפוליטי 'מוסף שבת', הוא לא יופץ בסוף השבוע. על ההחלטה הגיעו יחד הנאמן ובן צבי. החלטה זו נובעת כמובן מהוצאתם של העובדים לחל"ת.
- 6.סקרן 18/03/2014 12:19הגב לתגובה זומסכנים איפה יגורו? אצל האמא? וואי, איזה אומללים
- 5.דרי 16/03/2014 02:47הגב לתגובה זואלוהים משלם לאנשים רעים בריבית דריבית. בקרוב יואב גולן בלשכה
- 4.באמת חדשות טובות. מה עם אלארד?? מחכים גם שם (ל"ת)חחחח חגיגות פורים 14/03/2014 00:40הגב לתגובה זו
- 3.וידויו של אזרח 13/03/2014 15:24הגב לתגובה זותמשיכו, לא להפסיק. עכשיו הארץ, אחר כך לא לשכוח את אידיוט אחרונות
- 2.דנה 13/03/2014 11:13הגב לתגובה זולהיות כותרת הרבה יותר מעניינת.
- 1.קרל מארכס 13/03/2014 00:56הגב לתגובה זוהציבור סולד מכם!
- חזק! חבורה של בכיינים. פוטרו כמו כל פועל יצור (ל"ת)עמי 13/03/2014 15:25הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
