האיגוד לוקח את הקקטוס לידיים: בדרך למיתוג מחדש של תחרות הקריאייטיב

החלפת שם, שינוי בתמהיל סגל השופטים וחידוד הקריטריונים. אלו חלק מהנושאים שעלו לדיון בפרזנטציה שהציג יורם דמבינסקי לבכירי הקריאייטיב
משה בנימין | (8)

תחרות הקריאייטיב של ענף הפרסום 'קקטוס הזהב' בדרך למתיחת פנים. איגוד חברות הפרסום קיים הבוקר מפגש שנכחו בו כ-30 אנשי קריאייטיב בכירים המייצגים את המשרדים המובילים בישראל, ובמסגרתו עלה לדיון המתווה החדש שלפיו תנוהל תחרות הקריאייטיב הבאה של תעשיית הפרסום המקומית.

במרכזו של המפגש עמדה פרזנטצייה שהוצגה לנוכחים על ידי יורם דמבינסקי, המנכ"ל והבעלים של JWT ישראל. בפרזנטצייה עלו הקווים המנחים שלפיהם אמורה התחרות הבאה להתקיים. אמנם מדובר בשלב ראשוני למדי אך הדגשים הברורים הופנו לסגל השופטים, תהליך השיפוט והקריטריונים להגשת העבודות המתחרות, שילוב המשרדים הקטנים, קטגוריות חדשות ועוד.

השינוי הבולט ביותר, שגם ישנה את המיקוד ואופי תחרות הקריאייטיב יהיה בגזרת סגל השופטים. לאחר מספר שנים שבהן השופטים היו על טהרת עולם הפרסום ואנשי הקריאייטיב, יצורפו לפאנל השופטים גם סמנכ"לי שיווק. נכון לעכשיו התכנית היא לשלב בין 15 אנשי קריאייטיב ל-15 אנשי שיווק.

בנוסף, הפורמט החדש של התחרות כולל חידוד של הקריטריונים לפיהם משרדי הפרסום יגישו את העבודות המתחרות, כמו גם חשיבה מחדש על תהליך השיפוט עצמו. נושא נוסף שעלה לדיון במפגש היה החלפת שמה של התחרות.

הפרזנטציה של דמבינסקי היא פועל יוצא של החלטת איגוד הפרסום לגבש צוותי חשיבה שיעסקו בסוגיות השונות שקשורות בענף ועתידו. צוות ההיגוי כלל בנוסף למנכ"ל JWT את טל ריבן סמנכ"ל הקריאייטיב של אדלר חומסקי ונדב פרסמן סמנכ"ל הקריאייטיב של באומן בר ריבנאי. בנוסף לטיפול בתחרויות הפרסום עוסק הצוות הזה גם בקידום הקריאייטיב וחשיבות היצירתיות. צוותי החשיבה עובדים בצמוד לאמיר גיא, יו"ר האיגוד ויגאל בראון המנכ"ל.

בין הנוכחים שהגיעו הבוקר למפגש היו גיל סמסונוב, אמיר גיא, יגאל בראון, טל ריבן, דודי שמעוני, טל פרלמוטר, יורם לוי, שני גרשי, הדס ליבר, מירן פחמן, שחר פילר, ארז מיטל, טל רביב ועוד. התחרות שבוטלה ב-2003 אמורה לחזור לפעילות ב-2014 אך תדחה ככל הנראה לספטמבר, בניגוד למועד הקבוע שלה בשנים האחרנות בסביבות חודש יולי. המפגש נערך באולם 'הבצפר' של איגוד חברות הפרסום, בנמל ת"א.

מאיגוד חברות הפרסום נמסר: "האיגוד הזמין הבוקר את ראשי הענף לדיון פתוח ופורה בדבר התחרות הבאה לשנת 2014. אנו מברכים על ההיענות הרבה בקרב סמנכ"לי הקריאייטיב ומנהלי המשרדים. יחד ובשיתוף פעולה נבצע את השינויים הדרושים שיצעידו את הענף קדימה".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    one 18/02/2014 10:14
    הגב לתגובה זו
    קריאייטיב נמדד ע"י אנשי קריאייטיב. זהו. ככה זה עובד בכל מקום בעולם, מה לעשות. שנית, יועילו בבקשה כל האנשים שלא זכו בתחרויות חשובות לצאת מהחדר. עם כל הכבוד ל-AOTW, BESTADS, גולדן דראם וכל החרא הזה - תשאירו בחדר רק את פרסמן, ריבן, גרשי או כל אחד אחר שאשכרה זכה בקאן בחיים שלו.
  • 7.
    אפקטיבי 14/02/2014 18:56
    הגב לתגובה זו
    גם ככה שום דבר אחר לא מניע את הענף הזה, שמנהלי הכספים יעלו לבמה ויציגו דוחות כספיים
  • 6.
    מאוכזב 14/02/2014 01:51
    הגב לתגובה זו
    זוהי אמור להיות תחרות הקריאייטיב הישראלי. לא שיווק, לא אפקטיביות בפרסום ולא שום דבר אחר שמנהלי שיווק או פלנרים יכולים או מוסמכים לשפוט. אם בכל העולם זה עובד יופי אז למה להתחכם? למה לתת ליציאות מחורבנות כמו שוש, להעביר את דביר או הקוקסינל הקטן של טורנדו סיכוי לזכות בתחרות קריאייטיב?? המדד היחיד לתחרות הזו צריך להיות האם לעבודה יש סיכוי בתחוריות קריאייטיב בעולם. אז בואו נשים את כל הפוליטיקות המשרדיות בצד, נעודד אנשי קריאייטיב צעירים להעיז, לבעוט ולכוון הכי גבוה שיש ונזכור שאם נמשיך בדרך הזו ענף הקריאייטיב הישראלי יגמור בסוף כמו מדד "הזכורות והאהובות"- עם 0 קריאייטיב.
  • 5.
    אוהד 13/02/2014 15:42
    הגב לתגובה זו
    למי בדיוק דואג האיגוד הזה??? לעצמו. מכונת כסף מושחתת
  • 4.
    הארי המזוהם 12/02/2014 22:04
    הגב לתגובה זו
    המשותף להם היא אותה שיטה נצלנית של אנשי קריאייטיב זוטרים, הפרד ומשול, פוליטיקה ולכולם עומד דבר אחד בלבד: למצב את עצמם גבוה ככל שאפשר בביצה הדלוחה ופרק הזמן הקצר שעומד לעובדים בענף הזה. אם בדרך לשותפות, תפקיד בחו"ל או מינוף המשרד הספציפי שנכון להם כרגע. המלך עירום.
  • 3.
    כולם שם נראים מפוהקים... (ל"ת)
    מוקי 12/02/2014 19:05
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    נשות הקריאיטיב 12/02/2014 14:05
    הגב לתגובה זו
    כל מנהלי הקריאיטיב האלו שמשתפים פעולה על המסוע בדרך לקבל בעיטה בתחת מי תוך חודש מי תוך שנה, שלוש או חמש. אם אתם לא חושבים לדאוג לעובדים שלכם אז תהיו אגואיסטים ותדאגו לעצמכם
  • 1.
    הקקטוס מת 12/02/2014 14:05
    הגב לתגובה זו
    15 אנשי שיווק ו-15 אנשי קריאייטיב? יש לי רעיון לשם חדש לתחרות: אפ"י אבל הרמה של הפרסום בארץ היא כזאת נמוכה שהטקס הזה כנראה מיותר במילא
מאי האח הגדולמאי האח הגדול
שובר קופות

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?

האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?

בן פלמון |
נושאים בכתבה האח הגדול

רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ,  אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.  

הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול?  יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים. 


אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.   


              תרצה כהן, האח הגדול


המספרים מאחורי האח הגדול 

האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים  זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.  

חיים כהן "מאסטר שף". קרדיט: רשתות חברתיותחיים כהן "מאסטר שף". קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ולרוב גם הרייטינג וגם כמות הצופים היא פי שתיים מהמתחרות שלה, אבל אתמול למעט השידור הציבורי, חדשות 14, עם 6.7% רייטינג ו-165 היו לבדם עם יותר ממחצית הצופים של קשת, וזו בשורה אמיתית. אחריהם, בהפרש לא גדול, היו חדשות 13 עם רייטינג של 5.6% ו-142 צופים. להבדיל, חדשות התאגיד הציבורי ממשיכות לאבד צופים והשאלה לגבי הנחיצות שלו רלבנטית מתמיד, לאור 2.1% ו-52 אלף צופים בלבד. אם עד כה מהדורת כאן11 נאבקה על להישאר במסגרת של מאה אלף צופים, אנחנו רואים ירידה דרמטית ובמסגרתה המספרים הולכים ומתקרבים לשידורי נישה, כמו ערוץ 9. 


בפריים טיים, גם השקת המותג האהוב של קשת, "מאסטר שף", לא מצליחה להדיח את הלהיט של רשת, "האח הגדול". "מאסטר שף" היתה עם 13.9% בלבד ו-353 אלף צופים, בעוד ש-"האח הגדול" נותר בראש, יהיו המתחרים אשר יהיו, ועמד על 17.3% רייטינג ו-416 אלף צופים. בערוץ 14, “הפטריוטים” יציבה וחזקה, עם קהל צופים נאמן ו-6.6% רייטינג ו-159 אלף צופים. לעומתם, טאבו של כאן11עם חנוך דאום עסקה בהתמודדות עם אנורקסיה, אך הרייטינג היה נמוך, עם 2.7% בלבד ו-64 אלף צופים. 

בוקר, אמצע היום ולייט נייט

חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-87 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-39 אלף צופים, ובמרחק לא רב היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.6% רייטינג ו-30 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-74 אלף צופים, ואחריהן מאחור נמצא המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1% בלבד ו-25 אלף צופים בלבד.

כאמור, קשת מובילה במהלך היום כולו, ו-“חמש עם רפי רשף” רושמת 6.5% רייטינג ו-169 אלף צופים, הרבה מעל ערוץ 14, עם "17 עם דנה ורון" שעמד על 2.9% ו-59 אלף צופים. את הרשימה סגר "שיחת היום" של רשת עם 2.4% ו-52 אלף צופים. “שש עם” מטפסת ל-6.5% ו-179 אלף, "ריקלין ושות" של ערוץ 14 אחריו עם 3.8% ו-99 אלף צופים ואילו שוב רשת אחרונה במשדרי החדשות, עם "חדשות שש" שזכתה ל-2.5% רייטינג בלבד ו-50 אלף צופים.