האיגוד לוקח את הקקטוס לידיים: בדרך למיתוג מחדש של תחרות הקריאייטיב

החלפת שם, שינוי בתמהיל סגל השופטים וחידוד הקריטריונים. אלו חלק מהנושאים שעלו לדיון בפרזנטציה שהציג יורם דמבינסקי לבכירי הקריאייטיב
משה בנימין | (8)

תחרות הקריאייטיב של ענף הפרסום 'קקטוס הזהב' בדרך למתיחת פנים. איגוד חברות הפרסום קיים הבוקר מפגש שנכחו בו כ-30 אנשי קריאייטיב בכירים המייצגים את המשרדים המובילים בישראל, ובמסגרתו עלה לדיון המתווה החדש שלפיו תנוהל תחרות הקריאייטיב הבאה של תעשיית הפרסום המקומית.

במרכזו של המפגש עמדה פרזנטצייה שהוצגה לנוכחים על ידי יורם דמבינסקי, המנכ"ל והבעלים של JWT ישראל. בפרזנטצייה עלו הקווים המנחים שלפיהם אמורה התחרות הבאה להתקיים. אמנם מדובר בשלב ראשוני למדי אך הדגשים הברורים הופנו לסגל השופטים, תהליך השיפוט והקריטריונים להגשת העבודות המתחרות, שילוב המשרדים הקטנים, קטגוריות חדשות ועוד.

השינוי הבולט ביותר, שגם ישנה את המיקוד ואופי תחרות הקריאייטיב יהיה בגזרת סגל השופטים. לאחר מספר שנים שבהן השופטים היו על טהרת עולם הפרסום ואנשי הקריאייטיב, יצורפו לפאנל השופטים גם סמנכ"לי שיווק. נכון לעכשיו התכנית היא לשלב בין 15 אנשי קריאייטיב ל-15 אנשי שיווק.

בנוסף, הפורמט החדש של התחרות כולל חידוד של הקריטריונים לפיהם משרדי הפרסום יגישו את העבודות המתחרות, כמו גם חשיבה מחדש על תהליך השיפוט עצמו. נושא נוסף שעלה לדיון במפגש היה החלפת שמה של התחרות.

הפרזנטציה של דמבינסקי היא פועל יוצא של החלטת איגוד הפרסום לגבש צוותי חשיבה שיעסקו בסוגיות השונות שקשורות בענף ועתידו. צוות ההיגוי כלל בנוסף למנכ"ל JWT את טל ריבן סמנכ"ל הקריאייטיב של אדלר חומסקי ונדב פרסמן סמנכ"ל הקריאייטיב של באומן בר ריבנאי. בנוסף לטיפול בתחרויות הפרסום עוסק הצוות הזה גם בקידום הקריאייטיב וחשיבות היצירתיות. צוותי החשיבה עובדים בצמוד לאמיר גיא, יו"ר האיגוד ויגאל בראון המנכ"ל.

בין הנוכחים שהגיעו הבוקר למפגש היו גיל סמסונוב, אמיר גיא, יגאל בראון, טל ריבן, דודי שמעוני, טל פרלמוטר, יורם לוי, שני גרשי, הדס ליבר, מירן פחמן, שחר פילר, ארז מיטל, טל רביב ועוד. התחרות שבוטלה ב-2003 אמורה לחזור לפעילות ב-2014 אך תדחה ככל הנראה לספטמבר, בניגוד למועד הקבוע שלה בשנים האחרנות בסביבות חודש יולי. המפגש נערך באולם 'הבצפר' של איגוד חברות הפרסום, בנמל ת"א.

מאיגוד חברות הפרסום נמסר: "האיגוד הזמין הבוקר את ראשי הענף לדיון פתוח ופורה בדבר התחרות הבאה לשנת 2014. אנו מברכים על ההיענות הרבה בקרב סמנכ"לי הקריאייטיב ומנהלי המשרדים. יחד ובשיתוף פעולה נבצע את השינויים הדרושים שיצעידו את הענף קדימה".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    one 18/02/2014 10:14
    הגב לתגובה זו
    קריאייטיב נמדד ע"י אנשי קריאייטיב. זהו. ככה זה עובד בכל מקום בעולם, מה לעשות. שנית, יועילו בבקשה כל האנשים שלא זכו בתחרויות חשובות לצאת מהחדר. עם כל הכבוד ל-AOTW, BESTADS, גולדן דראם וכל החרא הזה - תשאירו בחדר רק את פרסמן, ריבן, גרשי או כל אחד אחר שאשכרה זכה בקאן בחיים שלו.
  • 7.
    אפקטיבי 14/02/2014 18:56
    הגב לתגובה זו
    גם ככה שום דבר אחר לא מניע את הענף הזה, שמנהלי הכספים יעלו לבמה ויציגו דוחות כספיים
  • 6.
    מאוכזב 14/02/2014 01:51
    הגב לתגובה זו
    זוהי אמור להיות תחרות הקריאייטיב הישראלי. לא שיווק, לא אפקטיביות בפרסום ולא שום דבר אחר שמנהלי שיווק או פלנרים יכולים או מוסמכים לשפוט. אם בכל העולם זה עובד יופי אז למה להתחכם? למה לתת ליציאות מחורבנות כמו שוש, להעביר את דביר או הקוקסינל הקטן של טורנדו סיכוי לזכות בתחרות קריאייטיב?? המדד היחיד לתחרות הזו צריך להיות האם לעבודה יש סיכוי בתחוריות קריאייטיב בעולם. אז בואו נשים את כל הפוליטיקות המשרדיות בצד, נעודד אנשי קריאייטיב צעירים להעיז, לבעוט ולכוון הכי גבוה שיש ונזכור שאם נמשיך בדרך הזו ענף הקריאייטיב הישראלי יגמור בסוף כמו מדד "הזכורות והאהובות"- עם 0 קריאייטיב.
  • 5.
    אוהד 13/02/2014 15:42
    הגב לתגובה זו
    למי בדיוק דואג האיגוד הזה??? לעצמו. מכונת כסף מושחתת
  • 4.
    הארי המזוהם 12/02/2014 22:04
    הגב לתגובה זו
    המשותף להם היא אותה שיטה נצלנית של אנשי קריאייטיב זוטרים, הפרד ומשול, פוליטיקה ולכולם עומד דבר אחד בלבד: למצב את עצמם גבוה ככל שאפשר בביצה הדלוחה ופרק הזמן הקצר שעומד לעובדים בענף הזה. אם בדרך לשותפות, תפקיד בחו"ל או מינוף המשרד הספציפי שנכון להם כרגע. המלך עירום.
  • 3.
    כולם שם נראים מפוהקים... (ל"ת)
    מוקי 12/02/2014 19:05
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    נשות הקריאיטיב 12/02/2014 14:05
    הגב לתגובה זו
    כל מנהלי הקריאיטיב האלו שמשתפים פעולה על המסוע בדרך לקבל בעיטה בתחת מי תוך חודש מי תוך שנה, שלוש או חמש. אם אתם לא חושבים לדאוג לעובדים שלכם אז תהיו אגואיסטים ותדאגו לעצמכם
  • 1.
    הקקטוס מת 12/02/2014 14:05
    הגב לתגובה זו
    15 אנשי שיווק ו-15 אנשי קריאייטיב? יש לי רעיון לשם חדש לתחרות: אפ"י אבל הרמה של הפרסום בארץ היא כזאת נמוכה שהטקס הזה כנראה מיותר במילא
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 1.27%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 1.27%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״