הפיכת חצר: האם היו"ר גילת הדיח את המנכ"ל בן-מנחם מניהול הטלוויזיה?

בעקבות התנגדות המנכ"ל לאפשר מינויו של אילן דה פריס למנהל הטלוויזיה, ועדת הביקורת העבירה סמכויותיו לידי אלי בבא. טרם ידוע אם המהלך חוקי. רשות השידור: "היו"ר מנסה להשתלט על השידור הציבורי ולנהלו בניגוד לחוק"
אלכסנדר כץ | (10)

הקרב נטול הכפפות בין יו"ר רשות השידור אמיר גילת לבין המנכ"ל יוני בן-מנחם, הולך ומתלהט: בסביבתו של גילת מספרים כי ועדת הביקורת של מליאת הרשות החליטה אמש (יום א') להעביר את מלוא הסמכויות לניהול הטלוויזיה מידיו של בן-מנחם לאלו של אל בבא. הסיבה היא התנגדותו של בן-מנחם לקלוט את אילן דה פריס כמנהל הטלוויזיה, כפי שהחליטה ועדת האיתור של המליאה בהליך לבחירת מנהל הטלוויזיה הישראלית.

על פי ועדת האיתור, דה פריס זכה למספר הנקודות הגבוה ביותר, ואילו בבא - עובד ותיק ברשות ומי שהיה מ"מ מנהל מחלקת התכניות בערוץ 1 - היה במקום השני.

בשל מערכת היחסים הקשה בין גילת לבן-מנחם, המנכ"ל מסרב לקלוט את דה פריס, שאינו עובד הרשות, לעבודה בטלוויזיה. בסוף השבוע שעבר הודיע בן מנחם ליו"ר הרשות ד"ר אמיר גילת, כי אין בכוונתו ליישם את החלטת המליאה בנושא קליטת דה פריס.

בשל כך, החליטה ועדת הביקורת ליטול את סמכויותיו של בן-מנחם ושל עוזרו זליג רבינוביץ', בכל הקשור לניהול הטלוויזיה, למנות את בבא לתפקיד באופן מיידי.

יש לציין כי כמנכ"ל, בן-מנחם הוא העורך הראשי של הטלוויזיה, אולם כעת הוא גם מ"מ מנהל הטלוויזיה מאז שמושון מצליח פרש לגמלאות. על פי גורמים בסביבתו של גילת, העברת הסמכויות תהיה בתוקף עד לקליטתו של דה פריס, וכי היו"ר גילת עדכן את כל הוועדות השונות של מליאת הרשות - ועדות תוכן, כספים, התקשרויות ומדיה בערבית, בהחלטה לגבי בבא.

מאידך, מעניין יהיה לדעת כיצד ינהג כעת בן-מנחם, והאם משפטית ניתן ליטול ממנו סמכויות, וזאת משום שהוא מינוי רשמי של הממשלה.

מרשות השידור נמסר: "יו"ר הרשות, יחד עם מספר חברי מליאה, מנסים זה זמן מה, להשתלט על השידור הציבורי ולנהלו בניגוד לחוק. לצערו של המנכ"ל, תופעה זו, עליה הוא מתריע, ממשיכה ללא אבחנה בין ניהול לפיקוח. יו"ר הרשות, מנסה בתירוצים שונים לייצר תמונה עגומה ושונה מהמציאות ובמקום לעזור לרשות הוא עוזר להורסה ולהופכה לעיי חורבות מטעמיו הוא".

עוד נמסר כי "מנכ"ל הרשות ורובו המוחלט של חברי הועד המנהל, פנו והתריעו על התנהלותו של היו"ר וחלק מחברי המליאה, והביעו מורת רוח מהנסיונות לפגוע בריבונותה של הרשות והשידור הציבורי בישראל. התנהלות היו"ר מעידה בכל פעם מחדש על כך שהוא פוגע הן בחוק הקיים והן בחדש וחוצה בדיוק את הקו שהמחוקק שרטט. מנכ"ל הרשות ומנהליה לא ייתנו ידם לנסיונות אלו וימשיכו להגן ללא לאות וללא משוא פנים על השידור הציבורי".

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    נתן 11/02/2014 13:58
    הגב לתגובה זו
    צמרת רשות השידור ,שלא תטעו,מייצגת את הימין!!! לא מרכז לא שמאל ימין. אנשיי בנימין!!
  • 8.
    שמאלנים, בינוניים, איש לא צופה ולא רואה! (ל"ת)
    שושנה פירומן 10/02/2014 23:22
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    אלי בבא:תואם שדרת הניהול ה"מצטיינת" של ערוץ 1 (ל"ת)
    מינוי ראוי לרשה"ש 10/02/2014 23:05
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    המגלומן הזה גילת איבד את הצפון (ל"ת)
    אחד שיודע מקרוב 10/02/2014 22:09
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    ולזה התכוונו כשאמרו "יש אלוהים". (ל"ת)
    ברוך שפטרנו מיוני 10/02/2014 18:32
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    דוקטור גילה נתראה בלשכת עבודה (ל"ת)
    רודף שמלות 10/02/2014 17:53
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    האיש הזה ד״ר גילה בדיחה מצחיקה, מדובר בליצן (ל"ת)
    מעללי אמירה גילה, ה 10/02/2014 17:52
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    שמישהו יקרא למבוגר האחראי (ל"ת)
    ארדן? 10/02/2014 17:29
    הגב לתגובה זו
  • אין (ל"ת)
    גלי 10/02/2014 17:39
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    צבי בר 10/02/2014 16:24
    הגב לתגובה זו
    די נמאסתם !יש זמן שבו נגמרים משחקי הכוחות שבהם כל פונקציונר מבקש את חסות והגנת הפטרון. מאחר והאשם העיקרי בהדרדרות מצבה של רשות השידור למה שהגיעה היום הינו המנכ"ל, י. בן מנחם, נטול הכישורים ובעל אגו ורצון שליטה הגדולים ממידותיו, יש פשוט להפסיק את כהונתו, בדרך המהירה ביותר, ולהתחיל בצעדי הבראה לרשות השידור. לא בדרך העקומה שמנסה השר ארדן להוביל.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.