רעידת אדמה בקרליבך: קריסה של 50% בחשיפה לעיתון 'מעריב' - בתוך שנה
בעוד ישראל היום וידיעות אחרונות ממשיכים להילחם ראש בראש על התואר העיתון עם החשיפה הגבוהה ביותר על פי סקר TGI, הזרקור מופנה שוב לעבר צומת מעריב, שם העיתון שהוקם לפני 65 שנה, נחתך בצורה משמעותית.
סקר TGI לשנת 2013 שהתפרסם היום (יום ב'), מצביע על המשך ירידה בשיעור החשיפה לעיתונים יומיים לעומת אותה התקופה אשתקד. שיעור החשיפה לעיתונות יום חול עומד על 60.9% בתקופה של ינואר-דצמבר 2013, לעומת 65.1% באותה התקופה אשתקד. חלק ניכר משינוי זה נובע מהירידה בשיעור הקריאה ל'מעריב' כאשר בנטרול עיתון זה, שיעור החשיפה לעיתוני יום חול ירד מ-62.9% בינואר-דצמבר 2012 ל-61% בינואר-דצמבר 2013.
גם בקריאת עיתוני סוף שבוע ניכרת ירידה בחשיפה בהשוואה בין 2 התקופות. שיעור החשיפה לעיתוני סוף שבוע עומד על 62.6% בינואר-דצמבר 2013, לעומת 65.9% באותה תקופה אשתקד. בדומה לשיעור הקריאה בעיתוני יום חול, גם כאן ניתן להסביר תופעה זאת עקב הירידה בחשיפה ל'מעריב' כאשר שיעור הקריאה לעיתוני סוף שבוע בנטרול 'מעריב' עמד על 62.6% בינואר-דצמבר 2013 לעומת 62.9% בשנת 2012. באותה תקופה התווסף לשוק עיתוני סוף השבוע סופהשבוע, שאיזן כמעט באופן מלא את הירידה שנגרמה עקב הירידה בקריאת 'מעריב' בסוף השבוע.
יש לציין כמובן שסקר TGI בודק את שיעור החשיפה בקרב בוגרים בני 18 ויותר, של עיתונים ותחנות הרדיו, על סביב שנתי וחצי שנתי. את הסקר עורכת קנטאר מדיה מחקרי TGI מקבוצת קנטאר מדיה (לשעבר TNS טלגאל), תחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום. מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18+, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-4 מיליון נפש.
שום דבר לא עוזר: מעריב צולל אל הלא נודע
זה החציון הרביעי ש'מעריב' רושם ירידות חדות בחשיפה אליו. אם בחצי הראשון של 2012 החשיפה לעיתון של שלמה בן-צבי עמדה על 11.9%, בחצי השני של אותה שנה ירדה החשיפה ל-9.7%, בחצי הראשון של 2013 היא כבר עמדה על 5.8%, ובחצי האחרון - 3.5%, כמו חשיפה של עיתון נישתי. גם בחשיפה השנתית מצבו של העיתון לא להיט: 10.8% ב-2012, 4.6% ב-2013, קריסה של 60%.
כזכור, בחצי השנה הראשונה של 2013, ירד מספר הגיליונות המודפסים של העיתון משמעותית, ועל פי דיווחים לא רשמיים עמד על 18 אלף בלבד, בהנהלת העיתון סירבו בזמנו לחשוף את המספרים, אבל טענו כי מדובר היה במספר שגוי. דווקא בחצי השנה האחרונה נראה היה כי העיתון מתחיל להתאושש, מחזיר מנויים ומתחיל לחלק את עיתון הערב שלו בחינם ברבבות עותקים. כעת מסתבר כי לא כך הדבר. ב'מעריב' טרם הגיבו רשמית לנתונים, אבל המו"ל בן צבי והמנכ"ל ישראל גולדשטיין שלחו אמש מכתב לעובדים,
- 17.משה בן ישראל 21/01/2014 16:38הגב לתגובה זוצריך לשלוח את רוני זילברברג הביתה ואת המשכורת שלו להדפיס עוד עיתונים וכך התפוצה של מעריב תשתווה לישראל היום בושה
- 16.אורן 20/01/2014 22:16הגב לתגובה זוסגירת רשת המקומונים המיטה אסון על עובדים רבים (כל עיתונאי מערכת באר שבע מובטלים ומדובר באנשים מבוגרים) כשמקומונים היו יכולים להציל דווקא את המצב ואת החשיפה. בבאר שבע לא ניתן להשיג מעריב כבר הרבה זמן. הרבה דברים תמוהים קורים במעריב ואף אחד לא אומר מילה.
- 15.דיויד לנצמן 20/01/2014 22:09הגב לתגובה זומהשלושה הוא כלכליסט שבשנה האחרונה התעלה על הגלובס והדה-מרקר. אבל כל השלושה יותר טובים מכל מה שיש מסביב
- 14.מעריב צריך להחליף חלק מהכותבים, (ל"ת)קורא העיתונים 20/01/2014 20:27הגב לתגובה זו
- 13.ינון 20/01/2014 18:34הגב לתגובה זומה מצפים מעיתון שהעלה את המחיר למנויים כמעט פי 2 בתוך זמן קצר, שמגיעים לסופר אין מעריב - כי החלק שמודפס בגלובוס לא הגיע, ויש רק את שאר החלקים ואולי החלק הכי חשוב -ברשתות השיווק נמכר במחיר מלא לעומת ידיעות שמחירו זול יותר, בן צבי - אם לא הייתי חושב על עצמך ומנסה להרייוח כל זמן, הנתונים שלפנינו היו נראים אחרת. אבל מה ניחן לצפות שפיטר כל כך הרבה עובדים רק בשביל כסף?
- 12.גילה 20/01/2014 17:42הגב לתגובה זוהירידה היתה צפויה. מעריב כשלון של עורך. לערב עתון ימני הזוי כמו מקור ראשון עם מעריב- אידיוטיות ממדרגה ראשונה. הרוב הסולידי קרא מעריב, ולא רוצה לראות ממטר את המתנחלים הצבועים. הביטאון שלהם שילך לישע עד הפינוי הקרוב- מעריב היה עתון העם וחוסל בגלל מדיניות מטומטמת של משפחת בן צבי שנתנה לו לבזבז לשוא מליו
- 11.מקלוהן 20/01/2014 16:48הגב לתגובה זוהרי הם יודעים כמה הם מדפיסים מידי יום ,אבל בעיקר הם יודעים איזה זבלון הם מוציאים ,עיתון שלא שווה את הנייר עליו הוא מודפס
- 10.תדי 20/01/2014 14:39הגב לתגובה זוהבנתי מהסברים שהשמיע בן צבי, שהוא הקובע כמה עיתונים יודפסו כל יום וקווי הפצה ונקודות מכירה נסגרו ביוזמתו, כי המטרה כעת היא לאזן את העיתון. כלומר, העיתון יצא בשלב זה במודע מתחרות התפוצה. נראה שהשלב הבא יהיה איחודו המלא עם מקור ראשון.
- 9.רועי 20/01/2014 13:21הגב לתגובה זוכמה אוכלי חינם יש שם. עלוב!
- 8.אבי 20/01/2014 13:19הגב לתגובה זוומעריב במחיר מלא
- אתה פרייר, בקניון הוד השרון הוא מחולק חינם (ל"ת)תקציבאי 23/01/2014 10:24הגב לתגובה זו
- 7.גיא 20/01/2014 12:36הגב לתגובה זועצלנות? נדבנות? עמלות?
- דיו סוסה, עגלון כשהמציאו כבר את המכונית (ל"ת)ליפה העגלון 21/01/2014 00:56הגב לתגובה זו
- 6.סופהשבוע נהנה מתוצאות סופשבוע של מעריב (ל"ת)סקר לא אמין לחלוטין 20/01/2014 12:35הגב לתגובה זו
- 5.רונן 20/01/2014 12:34הגב לתגובה זוישראל היא אחת המדינות שבה השר של הפרינט מעוגת הפרסום הוא הכי גדול. מתי תבינו שהעוגה זזה ותעבירו את הלקוחות שלכם???
- כרמל 21/01/2014 00:57הגב לתגובה זומיושן
- 4.pix37 20/01/2014 12:26הגב לתגובה זוכאשר הם איבדו את הכותבים הטובים שלהם.
- 3.העיתונות מתה הנייר כבר פאסה (ל"ת)ששון החצילון 20/01/2014 12:11הגב לתגובה זו
- ברצינות מישהו עוד מ-ש-ל-ם על עיתון??? הלו? (ל"ת)אתי העגבניה 23/01/2014 10:25הגב לתגובה זו
- 2.קורא 20/01/2014 12:11הגב לתגובה זוהמודעות שם לא אסטטיות, חוזרות על עצמן ושל כל מיני מפרסמים סוג' ז' זה מקרין על כל העיתון.
- 1.אריאל 20/01/2014 11:51הגב לתגובה זואני כל כך שמח על כך המרקר היא עיתון מפלגתי מתנשא וגלובס מרוחק הקוראים מצביעים ברגליים