"טיל של רעל": היח"צנים עוקפים את איגוד הדוברות - מקימים גוף חלופי
ענף יחסי הציבור שעלה לכותרות בעת האחרונה בעקבות פרשת רני רהב - שרון שפורר, ייכנס בקרוב לעידן חדש, עם הקמתו של גוף בשם לשכת יועצי התקשורת והניו מדיה ששם לעצמו למטרה - להחליף את איגוד הדוברות ויחסי הציבור הקיים כיום. הגוף החדש נוסד על ידי גילי כהן, זאב ינאי ואורי רודריגז-גרסיא, שישמש כמנכ"ל האיגוד.
הקמתו של האיגוד החדש נעשתה מאחורי הקלעים במהלך החודשים האחרונים. פניות של מייסדיו למשרדי היח"צ המובילים בשוק נענו בחיוב, כאשר למעלה מ-80% מהמשרדים הגדולים בענף הביעו את תמיכתם.
לדברי המייסדים, "הקמת האיגוד החדש, מגיעה לאחר שבשנים האחרונות חשו רבים בענף כי האיגוד הקיים לא תורם תרומה משמעותית לענף המתפתח ביותר בתחום התקשורת בשנים האחרונות".
המייסדים טוענים כי "לשכת יועצי התקשורת והדיגיטל שמה לה למטרה להרים את קרנו של הענף בישראל, ליצור סביבה מקצועית ליועצי התקשורת והדיגיטל, ליזום כנסים, תחרויות והשתלמויות מקצועיות לענף, להסדיר את היחסים בין העיתונאים והעיתונים לענף היח"צ והדיגיטל, בכדי להמשיך ולפתח את תחום יחסי הציבור והתקשורת הדיגיטלית בישראל".
כאמור, מייסדי 'לשכת יועצי התקשורת והניו מדיה', הם זאב ינאי, מנכ ל שותף בשטרן אריאלי & ינאי ומייסד קהילת יועצי התקשורת והדיגיטל הגדולה בארץ PRguru; גילי כהן, מנכ"ל ושותף משרד יחסי הציבור גיל-עד תדמיות; ואורי רודריגז-גרסיא, עיתונאי שערך בעברו את 'נתח שוק' בגלובס ואת אתר אייס, ובשנים האחרונות משמש כיועץ תקשורת ושיווק עצמאי, שישמש כמנכ"ל האיגוד.
יעבוד במתכונת של תאים מקצועיים
האיגוד החדש אמור לייצג לא רק את גופי היח"צ ויועצי התקשורת, אלא גופים מתחום הדיגיטל והניו מדיה כדוגמת 'ריפרש' של אדם שוב ו'דיבור' של דנה קול אשר הביעו את הסכמתם לקחת בו חלק.
מצטערף לאיגוד החדש. אייל ארד (יח"צ)
כפי שצוין, מרבית המשרדים בענף יחסי הציבור והניו מדיה הביעו את תמיכתם בהקמת הלשכה החדשה, וחלקם אף הביעו נכונות לשמש כחברי הנהלה האיגוד. בין המשרדים, הדוברים וחברות הניו מדיה ניתן למנות את: עמירם פליישר, בן חורין אלכסנדרוביץ', יוניק, G Group, ריפרש, ארד תקשורת, שרף תקשורת, דני לוי תקשורת, אלונה אריאלי-להב (סמנכ"ל תקשורת תנובה), דבי תקשורת ורבים נוספים.
במקביל לתחילת פעילותו הרשמית יקיים האיגוד החדש בחירות פנימיות כדי למנות גוף מנהל. בימים אלה מתגבשת רשימת חברי ההנהלה של הלשכה, שתורכב מנציגי המשרדים הותיקים, הדור החדש, דוברים ונציגים מחברות תוכן ודיגיטל. בדומה ללשכות אחרות, הלשכה תהיה מורכבת ממספר תאים מקצועיים של: יחסי ציבור, דוברות, ניו מדיה ופרילנסרים. התאים ייצרו פעילות מקצועית ייחודית לתתי הענפים בתחום, וייצגו את עמיתיהם מהתחום בהנהלת האיגוד. בשונה מהאיגוד הישן, החברים בתאים ובהנהלה יגיעו אך ורק ממשרדים וגופים מובילים שפעילים בימים אלה בענף.
האיגוד נרשם כעמותה אצל רשם העמותות. משרד עורכי הדין של גדעון פישר מלווה את הלשכה כיועץ משפטי וכאחראי על תחום הרגולציה. מנכ"ל חברת יפעת, מני אברהמי, הודיע כי החברה תתמוך בלשכת יועצי התקשורת והניו מדיה.
זאב ינאי וגילי כהן: "האיגוד כבר לא מייצג אותנו"
גילי כהן: "כנציג אחד המשרדים הצומחים ביותר בענף, אני חש כבר זמן רב כי האיגוד הקיים כבר לא מייצג את מרבית העוסקים בתחום. הפרשיות האחרונות בענף יחסי הציבור והפארסה בהתנהלות האיגוד הישן, הביאו אותנו ליצור גוף שייתן הכרה ערכית ומקצועית לתחום, ויקח את ענף יחסי הציבור ואת העוסקים בו למעמד שהמקצוע הזה ראוי לו".
זאב ינאי: "דרך קהילת PRGURU הבנתי כי יש דור שלם של יועצי תקשורת ודיגיטל שחשים כבר זמן רב שהאיגוד לא ייצג ולא מייצג אותם במאום. גם המשרדים הותיקים עייפו מהפוליטיקה הקטנה והלא אפקטיבית של הנהלת האיגוד הישן. אנו מצרפים אלינו כחברים שווים את הגופים העוסקים בניו מדיה ותוכן שיווקי בפייסבוק, מאחר ואנו מאמינים שהם חלק בלתי נפרד מתעשיית התקשורת במאה ה-21".
"זה אירוני שדווקא ענף יחסי הציבור סובל מתדמית שהיא רחוקה ממיצובו האמיתי בענף התקשורת", אומר רודריגז-גרסיא. "לא באנו לשנות את מפת התקשורת בישראל - היא כבר השתנתה עם גידול של מאות אחוזים בעוסקים בתחום. אנו מאמינים שביחד נוכל לשים את ענף יחסי הציבור והניו מדיה במקום שהוא ראוי לו - בצמרת".
האיגוד: "מוטב היה לו האדונים הנכבדים היו משלבים כוחות"
ומה אומרים באיגוד יועצי התקשורת ויחסי הציבור על המהלך שנועד לרשת אותם? "איגוד יועצי התקשורת ויחסי הציבור בישראל, קיים למעלה מ-40 שנה והוא האיגוד היציג של העוסקים בתחום הייעוץ התקשורתי, יחסי הציבור והדוברות", נמסר לאייס מהאיגוד. "התחום שבו אנו עוסקים, למרבה הצער, הוא תחום פרוץ, לא מוסדר וכל אדם או גוף יכול להציג עצמו כיועץ תקשורת, דובר, מומחה לתקשורת וכיוב'. האדונים הנכבדים גילי כהן, זאב ינאי ואורי רודריגז היו עם האיגוד לא אחת בקשר וחלקם אף השתתף בישיבות הנהלה של האיגוד".
עוד נמסר כי "ניסיונות של האיגוד לרתום אותם לשיתוף פעולה למען העוסקים בתחום, לא צלחו בשל אי-היענותם ובמקרה מסוים אף בשל דרישה כספית לתגמול כתנאי לפעילות. האיגוד לא יכול להסכים לתנאים שכאלה שכן הינו עמותה (מלכ"ר) וכל הפעילים בו עושים מלאכתם בהתנדבות וללא תמורה. לדברי ראשי האיגוד מוטב היה לו האדונים הנכבדים היו משלבים כוחות וביחד פועלים למען העוסקים בענף".
בעקבות דברי האיגוד, מלשכת יועצי הציבור והדיגיטל נמסר כי "אנו מצרים כי האיגוד הקודם בחר לנקוט בשיטות של קמפיינים נגטיביים שפסו מן העולם. בעבר נבחנה האפשרות להקים אתר ייעודי לתעשיית יחסי הציבור. האיגוד, ששמע על האתר, ביקש הצעה למתן חסות עליו. המשא ומתן לא הבשיל. אנו מכבדים את האיגוד ומאחלים לו בהצלחה. רק בעבודה משותפת, נצליח להציל את התעשייה שלנו, לא בהתנגחויות הדדיות".
- 10.רוני רימון 14/01/2014 16:09הגב לתגובה זוהבהרה: שמו של משרדנו,"רימון כהן שינקמן" הוכנס להודעה של האיגוד החדש שלא על דעתנו. עניינית, אני אישית איני חבר בשום איגוד יחסי ציבור, וטרם קיבלתי החלטה האם להצטרף, ואם כן למי.
- 9.בעל משרד גדול 12/01/2014 12:44הגב לתגובה זושל שלושה צעירים בעלי אגו מנופח ותו לא. איזו בדיחה זו ??
- 8.מי מכיר את גילי כהן ?? מעולם לא שמעתי עליו !! (ל"ת)צביה 12/01/2014 11:46הגב לתגובה זו
- ועל שני האחרים שמעת ????!!! כי אני לא (ל"ת)חבר 12/01/2014 12:20הגב לתגובה זו
- רודריגז גרסיה זה ההוא מקחי אותי שרון ? (ל"ת)מנחם 12/01/2014 13:01
- 7.אחד 12/01/2014 11:19הגב לתגובה זועם מקצוע בזוי כמו יחסי ציבור? שוב הצלחה של היח"צ ללמתג את עצמו כמקצוע הגון למרות שהוא פשוט רמאות.
- 6.יעל 12/01/2014 09:24הגב לתגובה זושלושה יחצנים שפועלם הוא חידה הכתירו עצמם למובילי הענף. על מה ולמה ?? מי אתם ? איפה החזקתם מעל חצי שנה? חוץ מתארים מפוצצים כיועצים אסטרטגיים מה עשיתם בחיים ? באמת זה כבר מביך ואומלל
- 5.חדשות ממש מרעישות, איך ארדם עכשיו? (ל"ת)אביבית 10/01/2014 23:33הגב לתגובה זו
- 4.גרעעעעפססססססס !... אהה (ל"ת)רני רעב 09/01/2014 19:19הגב לתגובה זו
- 3.בשעה טובה.... (ל"ת)ירון מיכאלי 09/01/2014 17:19הגב לתגובה זו
- 2.חטא היוהרה 09/01/2014 16:55הגב לתגובה זולצערי אחרי המון שנות נסיון אני נאלצת לצפות מהצד באנשי מקצוע שלא החזיקו יותר משנה וחצי במקום עבודה והמליכו עצמם למובילי הענף. אמנם האיגוד הישן סובל מאימפוטנציה אך במקרה זה הגיל לפחות משאיר כבוד מסויים במקצוע, בקרב העוסקים במלאכה שכוונותיהם חיוביות בתחום שלנו קמו כוכבי רשת שמציגים עצמם כ"יועצי אסטרטגיה" ועוד מילים מפוצצות, אך אינם יודעים דבר על ליבת המקצוע כל אדם יכול להקים עמותה וליהנות מהדיבידנד התקשורתי. אמנם לא ניתן להתעלם ממשמעותה של הניו מדיה אך להכניס את שני התחומים תחת אותה המטריה זו טעות, בעיקר בעידן שכל בוגר קורס מדיה חברתית הוא "יועץ ניו מדיה"
- 1.ברכות לגילי כהן! (ל"ת)דן 09/01/2014 16:50הגב לתגובה זו
- איזה פח! (ל"ת)רני רעב 12/01/2014 11:49הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- חדשות 13 בשפל חדש: מקום אחרון ופחות מ-70 אלף צופים במהדורה המרכזית
- המהדורה המרכזית של ערוץ 13 הולכת ונחלשת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
