הביצים של ריפרש ומוזס עושות את העבודה: קמפיין הפייסבוק הקפיץ מכירות
אז יש לכם עשרות אלפי לייקים וחברים בעמוד הפייסבוק של המותג. יופי, עכשיו מה עושים ואיך, במידה ואתם מותג שמוכר מוצר כלשהו, מגדילים את המכירות? סוכנות המדיה החברתית
בעיקר, העניין שעומד בלב הקמפיין הוא היכולת של ריפרש ו
כאמור, במסגרת חגיגות 100 אלף החברים של מוזס בפייסבוק, יצאה רשת ההמבורגרים וריפרש בקמפיין פייסבוק-סלולר יצירתי. המהלך החל בעמוד הפייסבוק שם חולקו דרך אפליקציה "ביצי הפתעה" עם טוויסט. הביצה יצאה מגבולות הפייסבוק ונשלחה אל הסמארטפון של הצרכן, ובשביל לגלות מהו תוכן ההפתעה המסתתר בה - הוא היה צריך להגיע לסניף המסעדה ולראות אם זכה באחת מ-100,000 הטבות, ממנות ראשונות, קינוחים או ארוחות מלאות.
כשאוהדי הפייסבוק הגיעו לסניף, חיכתה להם הפתעה דיגיטלית נוספת: בשביל לגרום לביצה לבקוע, מלצרי הסניף הצמידו אליה טאבלט שסרק קוד על גב הביצה והקרין סרטון בקיעה אישי עם ההפתעה הרלוונטית.
עידן אלדר, מנהל הקריאייטיב של ריפרש אמר לאייס: "ידענו שברגע שנבקש מהאוהדים עצמם לסרוק קוד QR אחוזי המימוש ירדו, ולכן החלטנו לחדש ולתת לשם שינוי לבית העסק להיות האחד שסורק את הקוד של הצרכנים שמגיעים אליו, והמספרים היו בהתאם".
בסופו של יום, על פי נתוני ריפרש ומוזס: "אלפי משתמשים קיבלו ביצת הפתעה מהפייסבוק אל הסמארטפון שלהם, ומהם כ-30% הגיעו לממש ברצפת המכירה, מספר מרשים בתחום שבו אפילו 5% אחוז המרה נחשב ליפה".
"אפשר ורצוי לייצר מכירות מפייסבוק אל רצפת המכירה, ובטח היום כאשר המובייל הוא המתווך הטבעי ביניהם" מסכם אלדר, "כשהקריאייטיב הנכון פוגש את הצעת הערך הנכונה, פייסבוק הופכת לגן עדן של ROI".
- שובו של הפריים טיים
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
יובל סלע מנכ"ל ושותף ברשת אמר לאייס: "חגיגות העשור למוזס היו עבורנו הזדמנות מעולה לפנק את מאה אלף האוהדים שלנו ובמקביל לייצר קמפיין דיגיטלי שמניע לקוחות ויוצר להם חוויה מפתיעה עם הטבה משמעותית".
אדם שוב, מנכ"ל ובעלי ריפרש אמר לאייס: "בקמפיין הזה היו לנו 3 מטרות: לגרום לאלפי לקוחות שנמצאים במסעדה להצטרף לפייסבוק; לגרום לאלפי אוהדים "רדומים" שנמצאים בפייסבוק לחזור למוזס ולחגוג ארוחה ולהגדיל את הפדיון בקופות. הקמפיין הזה יצר סנכרון מלא של המטרות: מי שישב במסעדה נחשף לתקשור של הקמפיין, ולכן הצטרף לפייסבוק. כך צירפנו בפרק זמן קצרצר עוד כ-5,000 אוהדים לעמוד מוזס המונה למעלה ממאה אלף אוהדים. בנוסף, מי שהיה בפייסבוק נחשף לקמפיין ורכש ארוחה כדי להשתתף בפעילות".
שוב מוסיף ומציין: "כשניגשנו לקמפיין לא חשבנו קקטוס חשבנו אפ"י, איך להשתמש בכלים דיגיטליים כדי להביא מקסימום תוצאה ללקוח, וזה אכן מה שקרה: הפידיון בקופות גדל בכ-15% והממוצע לסועד עלה גם הוא בשיעור משמעותי".
דקלה פוגל מנהלת השיווק של הרשת מציינת כי "מוזס הפעילה באחרונה חנות מקוונת שמאפשרת לראשונה בישראל להזמין ארוחות ולשלם באשראי ישירות מעמוד הפייסבוק של המותג. לדבריה, השילוב של קהילת אוהדים חזקה עם חנות מקוונת הפכו להזדמנות שיווקית עוצמתית".
- 14.מאין היו להם את מספרי הטלפון של העוקבים? (ל"ת)שלומי 28/12/2013 22:16הגב לתגובה זו
- עידן 29/12/2013 14:53הגב לתגובה זושהזינו את מספר הנייד שלהם בתוך האפליקציה כדי לקבל את ביצת ההפתעה.
- 13.אדם בוש 27/12/2013 12:26הגב לתגובה זווכל מילה מיותרת
- 12.המחיר של הביצים בארץ הוא שערוריה (ל"ת)פולה סייקביץ 24/12/2013 12:33הגב לתגובה זו
- 11.יואב 24/12/2013 11:46הגב לתגובה זואם 5000 איש עשו לייק כי הם נחשפו לפרסום במסעדה ואלפים מימשו את הביצה אז חשבון פשוט אומר שמה שקרה זה סועדים עשו לייק כדי לקבל מתנה . בקיצור חזרנו לשלם על לייקים ...
- עידן 24/12/2013 13:06הגב לתגובה זולמעשה, סועדים נוכחיים במסעדה לא יכלו לעשות לייק כדי לקבל מתנה, מאחר והייתה תקופת המתנה בת 3 שעות בין הרגע שנרשמת לאפליקציה ועד הרגע שקיבלת את הביצה בסמארטפון.
- 10.ארז ש. 24/12/2013 10:15הגב לתגובה זוהאם זה הגדיל את המחזורים ביחס לחודש הזה בשנה שחלפה לא ביחס לחודש הקודם כי במסעדות יש עונתיות. בכל אופן אחלה קמפיין!
- 9.בלה פחמן רהב מאיר 24/12/2013 10:03הגב לתגובה זוולמה אין חותמת עם תאריך?
- 8.פרסומאי 24/12/2013 09:51הגב לתגובה זושאפו, לדעתי זה אבן דרך בפרסום (בלי צחוק)
- 7.קישקושי ביצים. שיתחילו לטפל באוכל שנהיה זוועה (ל"ת)אחד שהיה חבר מועדון 24/12/2013 09:17הגב לתגובה זו
- 6.אלונה 24/12/2013 08:14הגב לתגובה זומפרסם מבין שאפשר לעשות כסף מהפייסבוק אז שיילך עד הסוף וימכור בדף שלו!
- 5.זו מודעת דרושים לארט דירקטור? (ל"ת)ניר 23/12/2013 22:56הגב לתגובה זו
- 4.רון לוי 23/12/2013 19:28הגב לתגובה זוסופר עד 3,2,1 (: תכל'ס עבודה יפה. לא נופל מהקריאייטיב אבל למטרות שלה היא בומבה
- 3.בן 23/12/2013 19:23הגב לתגובה זוזה מרשים מאוד
- 2.רועי 23/12/2013 19:09הגב לתגובה זופעילות מעולה. השילוב של סלולר ורצפת מכירה וסגירת מעגל בקופה - מהלך קלאסי. ואני עובד במשרד פרסום של המתחרים (:
- 1.(ל"ת)מה??? 23/12/2013 19:06הגב לתגובה זו

שובו של הפריים טיים
אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר
אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד.
שובו של הפריים טיים
אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים.
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים.
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.