ב-4 ימים - 10,000 הורדות לאפליקציית סטטוסים מצייצים: "אנחנו גוף תקשורת"

עמוד הפייסבוק כבר על 411 אלף חברים והאפליקצייה החדשה בדרך הנכונה. אבי לן: "מה שקורה עם סטטוסים בחודשים האחרונים זה מטורף לגמרי"
משה בנימין | (7)

עם עמוד פייסבוק שכבר עומד על יותר מ-411 אלף חברים, הצעד הבא לתוך המכשירים הניידים של הגולשים היה מתבקש. עמוד הפייסבוק המצליח של סטטוסים מצייצים - זירת ההתרחשות והספקית המרכזית של כל הפוסטים והממים הויראליים בישראל - השיק לפני 5 ימים את האפליקציה שלו ונכון לעכשיו הגיע כבר ל-10,000 הורדות.

הנתון, המרשים לכל הדעות, רק מלמד על הפוטנציאל הרב שטמון בסטטוסים מצייצים, עמוד הפייסבוק שהחל כפלטפורמה לקידום חברת יחסי הציבור של אבי לן ועדי בנטוב-לן ומאז כבר התפתח למקום אחר, מוצלח הרבה יותר. על פי הנתונים שהועברו אלינו מאבי לן, האפליקציה עלתה לחנות האפ-סטור ב-12 לדצמבר ובאותו היום רשמה 1422 הורדות, יום לאחר מכן עלתה ל4,291 הורדות וב-14 בדצמבר, יום שבת נרשמו 4,356 הורדות. כפי שזה נראה כעת, קו ה-40 אלף, דהיינו 10% מתוך החברים בעמוד הפייסבוק, אינו רחוק.

האגדה, הכמעט אורבנית, מאחורי השקת האפליקצייה מתחילה באיש הקריאייטיב דיגיטל נדב רביב, כיום בסנואובול ובעבר בטרייבל DDB. כבר לפני יותר משנה פנה רביב לאבי לן ותהה מדוע אין לעמוד הפופולארי אפליקציית מובייל שתמנף את ההצלחה. בני הזוג לן לא בדיוק הבינו למה זה נדרש, ורק לאחר שרביב ציין בפניהם את היתרונות שבדבר, הם השתכנעו. רביב היה גם זה שליווה אותם בתהליך, עזר להם בבנייה העסקית של המוצר, איפיון, עיצוב, בחירת גוף תיכנות שירים את הפרויקט ועוד.

נכון לעכשיו, קצב ההורדות המרשים של האפליקציה מציב אותה במקום השני ברשימת האפליקציות החינמיות ובמקום הרשון בקטגוריית הסושיאל של האפליקציות החינמיות.

"מה שקורה עם סטטוסים בחודשים האחרונים זה מטורף לגמרי", אומר לאייס המייסד אבי לן. "ב-20 לספטמבר השנה, חגגנו בשמחה רבה 300 אלף איש לאחר 4 שנות פעילות. לפני שבוע, בדיוק ביום ראשון שעבר היו בעמוד כבר 400 אלף איש, ואתמול עברנו את ה-410 אלף, נכון לעכשיו".

עדי בנטוב-לן מסבירה על יתרונות האפליקצייה בשונה מעמוד הפייסבוק ואומרת: "כרגע האפליקציה נותנת אפשרות לגלוש בסטטוסים מצייצים ברזלוציות קצת אחרות. כיום פייסבוק מגבילים מאוד את התכנים שנותנים לך כגולש לראות, מה שאומר שאנחנו לא יכולים להופיע על הפיד שלך כל הזמן. בפועל, אנשים, גם כאלו שרוצים לראות הכל, לא יכולים להיחשף לתכנים. החלטנו שפייסבוק לא יקבע לך מה תראה ובאפליקציה אתה חופשי, במשיכה ולא בדחיפה ורואה כל סטטוס שאתה רוצה, והכל זמין".

בנוסף, היא מסבירה: "אתה יכול גם לראות מי הם הסטטוסים שקיבלו הכי הרבה לייקים בשלושת הימים האחרונים, מה הכי חם ועל מה הכי דיברו. זה גם מוגש בצורה מעניינת יותר באפליקציה". עוד היא מציינת כי "הכותבים הם הדבר הכי חשוב בסטטוסים, ובאפליקציה, הקיר של הכותבים מקבל דף משל עצמו. בנוסף, יש אפשרות לכתוב סטטוסים מעוצבים וממים דרך האפליקציה ולשלוח ישירות לקיר של סטטוסים מצייצים".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

-איך תופרים מכל ההצלחה הזו נכס מסחרי שמכניס כסף על בסיס קבוע?

אבי ועדי לן אומרים לאייס: "זה בדיוק מה שאנחנו מנסים לעשות בימים אלה. אנחנו נפגשים עם כל מיני גורמים מתחומים שונים, ומשתדלים לכלכל את צעדינו בתבונה.

אחת הדילמות שניצבות בפני זוג מייסדי העמוד הוא השמירה על חופש הביטוי המלא ממנו נהנים הגולשים כעת, וזאת תודות לנייטרליות, לאובייקטיביות של העמוד שאינו משמר פרות קדושות. "רצינו לשמור על חופש פעולה מלא מבלי לתת דין וחשבון לאף אחד. זה נקי ממניעים כאלה או אחרים ואף אחד לא יכול להגיד לנו לכתוב, או לא לכתוב על מותג כזה או אחר. לנגד עיננו עומד האינטגריטי התקשורתי שלנו. הדבר הזה הוא הנכס הכי גדול שלנו, גם אם לא כספי, וזה בדיוק האתגר המאוד קשה שעומד לפנינו".

היעדים המסחריים של סטטוסים מצייצים ברורים. לעמוד שנהנה מ-411 אלף חברים, ומציג פעילות ערה על בסיס יומי, יש לא מעט יתרונות מסחריים שעומדים לצידו. עם זאת, העובדה שמדובר בתופעה די ייחודית מקשה על בני הזוג לן: "אחד הקשיים שאנחנו מתמודדים איתם, נובע מהעובדה שאין דבר כזה בעולם, ואין שום מודל שאנחנו יכולים ללמוד ממנו - לפחות לא בהיקף שנראה אצלנו כיוון שהתוכן שלנו נחשף ל-2.2 מיליון יוניקים בשבוע".

-יש סיכוי שנראה אתכם מבצעים אקזיט בקרוב?

בתחילת דרכנו אמרנו 'שיבוא מישהו, יקנה אותנו ושלום' אבל אז שאלנו את עצמנו איך זה ייתכן, כי סטטוסים זה בעצם אבי לן. רק אז קלטנו שאנחנו למעשה גוף תקשורת ומכירה כזו היא כמו שאתה מוכר את ידיעות אחרונות. זה ממש מפעל החיים שלנו. אם יש לך גוף תקשורת בידיים, אתה לא תמהר למכור אותו כמו שאתה לא רואה את ידיעות על המדף".

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    אפליקציה לפוסטים של פמיניסטיות והיפסטרים בשקל (ל"ת)
    לא ממש מצחיק או חכם 18/12/2013 15:12
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    נדב הכוכב 16/12/2013 22:23
    הגב לתגובה זו
    איך הוא קשור לזה בכלל?
  • 3.
    אבי לן סטרייט?! (ל"ת)
    מהה 16/12/2013 19:44
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אחד שיודע 16/12/2013 19:03
    הגב לתגובה זו
    גוף תקשורת? מקסימום מעריב לנוער
  • 1.
    אבי לן 16/12/2013 15:22
    הגב לתגובה זו
    הוא מצחיק מדי
  • אסף אפלבוים 16/12/2013 15:53
    הגב לתגובה זו
    אבי לן אימפריה
  • מה זה החרטבונה הזאת? (ל"ת)
    איתן כליף 16/12/2013 16:48
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.