ב-4 ימים - 10,000 הורדות לאפליקציית סטטוסים מצייצים: "אנחנו גוף תקשורת"
עם עמוד פייסבוק שכבר עומד על יותר מ-411 אלף חברים, הצעד הבא לתוך המכשירים הניידים של הגולשים היה מתבקש. עמוד הפייסבוק המצליח של
הנתון, המרשים לכל הדעות, רק מלמד על הפוטנציאל הרב שטמון בסטטוסים מצייצים, עמוד הפייסבוק שהחל כפלטפורמה לקידום חברת יחסי הציבור של אבי לן ועדי בנטוב-לן ומאז כבר התפתח למקום אחר, מוצלח הרבה יותר. על פי הנתונים שהועברו אלינו מאבי לן, האפליקציה עלתה לחנות האפ-סטור ב-12 לדצמבר ובאותו היום רשמה 1422 הורדות, יום לאחר מכן עלתה ל4,291 הורדות וב-14 בדצמבר, יום שבת נרשמו 4,356 הורדות. כפי שזה נראה כעת, קו ה-40 אלף, דהיינו 10% מתוך החברים בעמוד הפייסבוק, אינו רחוק.
האגדה, הכמעט אורבנית, מאחורי השקת האפליקצייה מתחילה באיש הקריאייטיב דיגיטל נדב רביב, כיום בסנואובול ובעבר בטרייבל DDB. כבר לפני יותר משנה פנה רביב לאבי לן ותהה מדוע אין לעמוד הפופולארי אפליקציית מובייל שתמנף את ההצלחה. בני הזוג לן לא בדיוק הבינו למה זה נדרש, ורק לאחר שרביב ציין בפניהם את היתרונות שבדבר, הם השתכנעו. רביב היה גם זה שליווה אותם בתהליך, עזר להם בבנייה העסקית של המוצר, איפיון, עיצוב, בחירת גוף תיכנות שירים את הפרויקט ועוד.
נכון לעכשיו, קצב ההורדות המרשים של האפליקציה מציב אותה במקום השני ברשימת האפליקציות החינמיות ובמקום הרשון בקטגוריית הסושיאל של האפליקציות החינמיות.
"מה שקורה עם סטטוסים בחודשים האחרונים זה מטורף לגמרי", אומר לאייס המייסד אבי לן. "ב-20 לספטמבר השנה, חגגנו בשמחה רבה 300 אלף איש לאחר 4 שנות פעילות. לפני שבוע, בדיוק ביום ראשון שעבר היו בעמוד כבר 400 אלף איש, ואתמול עברנו את ה-410 אלף, נכון לעכשיו".
עדי בנטוב-לן מסבירה על יתרונות האפליקצייה בשונה מעמוד הפייסבוק ואומרת: "כרגע האפליקציה נותנת אפשרות לגלוש בסטטוסים מצייצים ברזלוציות קצת אחרות. כיום פייסבוק מגבילים מאוד את התכנים שנותנים לך כגולש לראות, מה שאומר שאנחנו לא יכולים להופיע על הפיד שלך כל הזמן. בפועל, אנשים, גם כאלו שרוצים לראות הכל, לא יכולים להיחשף לתכנים. החלטנו שפייסבוק לא יקבע לך מה תראה ובאפליקציה אתה חופשי, במשיכה ולא בדחיפה ורואה כל סטטוס שאתה רוצה, והכל זמין".
בנוסף, היא מסבירה: "אתה יכול גם לראות מי הם הסטטוסים שקיבלו הכי הרבה לייקים בשלושת הימים האחרונים, מה הכי חם ועל מה הכי דיברו. זה גם מוגש בצורה מעניינת יותר באפליקציה". עוד היא מציינת כי "הכותבים הם הדבר הכי חשוב בסטטוסים, ובאפליקציה, הקיר של הכותבים מקבל דף משל עצמו. בנוסף, יש אפשרות לכתוב סטטוסים מעוצבים וממים דרך האפליקציה ולשלוח ישירות לקיר של סטטוסים מצייצים".
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
-איך תופרים מכל ההצלחה הזו נכס מסחרי שמכניס כסף על בסיס קבוע?
אבי ועדי לן אומרים לאייס: "זה בדיוק מה שאנחנו מנסים לעשות בימים אלה. אנחנו נפגשים עם כל מיני גורמים מתחומים שונים, ומשתדלים לכלכל את צעדינו בתבונה.
אחת הדילמות שניצבות בפני זוג מייסדי העמוד הוא השמירה על חופש הביטוי המלא ממנו נהנים הגולשים כעת, וזאת תודות לנייטרליות, לאובייקטיביות של העמוד שאינו משמר פרות קדושות. "רצינו לשמור על חופש פעולה מלא מבלי לתת דין וחשבון לאף אחד. זה נקי ממניעים כאלה או אחרים ואף אחד לא יכול להגיד לנו לכתוב, או לא לכתוב על מותג כזה או אחר. לנגד עיננו עומד האינטגריטי התקשורתי שלנו. הדבר הזה הוא הנכס הכי גדול שלנו, גם אם לא כספי, וזה בדיוק האתגר המאוד קשה שעומד לפנינו".
היעדים המסחריים של סטטוסים מצייצים ברורים. לעמוד שנהנה מ-411 אלף חברים, ומציג פעילות ערה על בסיס יומי, יש לא מעט יתרונות מסחריים שעומדים לצידו. עם זאת, העובדה שמדובר בתופעה די ייחודית מקשה על בני הזוג לן: "אחד הקשיים שאנחנו מתמודדים איתם, נובע מהעובדה שאין דבר כזה בעולם, ואין שום מודל שאנחנו יכולים ללמוד ממנו - לפחות לא בהיקף שנראה אצלנו כיוון שהתוכן שלנו נחשף ל-2.2 מיליון יוניקים בשבוע".
-יש סיכוי שנראה אתכם מבצעים אקזיט בקרוב?
בתחילת דרכנו אמרנו 'שיבוא מישהו, יקנה אותנו ושלום' אבל אז שאלנו את עצמנו איך זה ייתכן, כי סטטוסים זה בעצם אבי לן. רק אז קלטנו שאנחנו למעשה גוף תקשורת ומכירה כזו היא כמו שאתה מוכר את ידיעות אחרונות. זה ממש מפעל החיים שלנו. אם יש לך גוף תקשורת בידיים, אתה לא תמהר למכור אותו כמו שאתה לא רואה את ידיעות על המדף".
- 5.אפליקציה לפוסטים של פמיניסטיות והיפסטרים בשקל (ל"ת)לא ממש מצחיק או חכם 18/12/2013 15:12הגב לתגובה זו
- 4.נדב הכוכב 16/12/2013 22:23הגב לתגובה זואיך הוא קשור לזה בכלל?
- 3.אבי לן סטרייט?! (ל"ת)מהה 16/12/2013 19:44הגב לתגובה זו
- 2.אחד שיודע 16/12/2013 19:03הגב לתגובה זוגוף תקשורת? מקסימום מעריב לנוער
- 1.אבי לן 16/12/2013 15:22הגב לתגובה זוהוא מצחיק מדי
- אסף אפלבוים 16/12/2013 15:53הגב לתגובה זואבי לן אימפריה
- מה זה החרטבונה הזאת? (ל"ת)איתן כליף 16/12/2013 16:48
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
