עיני נזף בוועדי העובדים ברשות השידור: 'תתעוררו - הולכים לסגור אתכם עוד מעט'

עיני סירב לבקשת העובדים לקבל את תמיכתו בדרישתם למענקים והעלאת שכר על רקע הקפאת הרפורמה, וסיפר על התכנית לכאורה לגבי עתיד הרשות
|
(23)
"תתעוררו". יו"ר ההסתדרות עופר עיני (צילום: בוצ'צ'ו), צילום: בוצ'צ'ו

פגישה טעונה התקיימה שלשום (יום ב') בין יו"ר ההסתדרות עופר עיני, לבין נציגים של מספר ועדי עובדים ברשות השידור. העובדים ביקשו את תמיכתו של עיני, אולם זה ביקש מהם "להיות מציאותיים", כך מספר אחד הנוכחים באותה פגישה.

בפגישה שנערכה בתל אביב ונמשכה כ-45 דקות, נכחו כ-20 איש, בהם אנשי ההסתדרות ונציגים של כל ועדי העובדים ברשות, למעט נציגי העיתונאים. העובדים ביקשו את תמיכתו של עיני בדרישתם מהנהלת הרשות לקבל העלאת שכר, מענקים של אלפי שקלים ועדכוני דירוג במגזר הציבורי, וזאת בעקבות הקפאתה של הרפורמה .

לדברי גורמים שנכחו בפגישה, עיני סירב להתייצב לימינם של הוועדים ולסייע להם משפטית, מה שכבר נראה לאחרונה כמעין התקררות ביחסים בין ההסתדרות לבין הוועדים ברשות הפועלים במסגרת ההסתדרות.

"תתעוררו - הולכים לסגור אתכם עוד מעט", נזף בהם עיני במהלך הפגישה על דרישותיהם המופרזות לנוכח מצבה הקשה של הרשות, וסיפר כי במסדרונות הממשלה מתכננים לסגור את הרשות כבר בחודשים הקרובים, לאחר שהיא תוכרז כחדלת פירעון ככל הנראה כבר בחודש ספטמבר. לדבריו, נמסר לו כי לאחר מספר חודשי סגירה ובתום חקיקה בנושא, הרשות אמורה להיפתח מחדש בפורמט רזה הרבה יותר של כ-350 עובדים במקום 1,900 כיום.

הנוכחים בפגישה התרעמו על כך שוועדת הבדיקה שהקים שר התקשורת והממונה על רשות השידור, גלעד ארדן, פועלת בדיסקרטיות מבלי להזמין את עובדי הרשות להתייעצויות ומבלי לדעת את זהותם של החברים בה. העובדים גם לא יודעים האם התכנית היא לסגור את כל רשות השידור או להשאיר למשל את קול ישראל, החטיבה הפחות בעייתית ברשות, או לסגור גם את הטלוויזיה וגם את הרדיו, ולפתוח אותם מחדש, או אולי לא לפתוח כלל את הטלוויזיה, כפי שהעריך גורם בכיר ברשות השידור, בשיחה עם אייס.

רק אתמול כתב יו"ר הרשות אמיר גילת לעובדים כי "רשות השידור לא יכולה להמשיך ולהתקיים. היא חייבת להתייעל, לשנות את הסכמי השכר, להתפתח טכנולוגית ובעיקר להשקיע יותר בתוכן... במצב הנוכחי כל אלה הם יעדים בלתי ניתנים להשגה ועל מנת לשמר את השידור הציבורי, החשוב לכולנו, יש לשנות את המציאות".

מההסתדרות נמסר: "אנו דורשים שהרצף השלטוני יתקיים ושהסכם הרפורמה עליו התנהל מו"מ במשך 6 שנים והגענו לגביו להסכמה הן עם רשות השידור והן עם משרד האוצר ומשרד תקשורת, ייחתם".

תגובות לכתבה(23):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    נמאסתם לכו הביתה אוכלי חינם. אגרה = פרוטקשן
    נמאס לשלם פרוטקשן... 09/08/2013 14:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לוקחים לי כסף בכוח על משהו שאיני משתמש בו.. ועוד חוגגים ומבקשים תוספות שכר על גב הציבור נב" כמה רייטינג יש לערוץ 1 ???
    סגור
  • 9.
    בכל מדינה הגיונית צריך להיות שידור ציבורי
    אור 08/08/2013 14:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בארץ הרבה נגד כי כל אחד חושב על הכיס שלו וחבל לו על אגרה של כמה מאות שקלים עלובים בשנה. אוי ואבוי לנו אם נשאר רק עם ערוצי הרייטינג!!
    סגור
  • ברמה מסוימת ידידי, אתם תת רמה ברמה. (ל"ת)
    אריק 08/08/2013 16:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    להגיד שהדרישות מופרזות נוכח המצב הקשה זו
    ליאת 08/08/2013 14:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חוצפה. העובדים דורשים את מה שהגיע להם לפי חוק והסכמים ושהם לא קיבלו בגלל הרפורמה שבדרך. להגיד שהדרישה חצופה זה כמו להגיד שעובד חצוף אם הוא דורש ממעבידו שכר למרות שמצבו הכלכלי של המעביד לא מזהיר.
    סגור
  • 7.
    עוד גוף ציבורי שפועל נגד עמ"י
    יהודי ציוני מאמין 08/08/2013 10:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתובות מוטות שמאל אנטי ציוני בלי סוף סיפור קצר: יש מפעל קטן ליד בית שמש שבונה מנועי סילון, המפעל היה בבעלות מדינה, מושחת ( 1500 עובדים עם תוספות שכר ובונוסים כל יומיים וחצי) וכמובן מפסיד. הופרט והיום רושם ריווחי שיא. מסקנה?
    סגור
  • טען עוד
  • מה המסקנה?
    רון 09/08/2013 08:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם אתה מפריט שידור ציבורי ,הוא לא ציבורי. תחשוב ואחר כך תכתוב....
    סגור
  • 6.
    עופר
    יוני 07/08/2013 23:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה מי הוא חושב שהוא שיאיים על ועדי רשות השידור?
    סגור
  • 5.
    עיתונאי ההסתדרות...
    חנה 07/08/2013 20:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפני כ-93 שנה הוקמה ההסתדרות הכללית של פועלי ארץ ישראל, שהקימה, בין השאר, את עיתון הפועלים "דבר". איפה "דבר" ואיפה קוראיו? לתשומת לבם של תעמלני "ארגון העיתונאים" החדש, שהוקם לכאורה כדי לטרפד את אגודות העיתונאים הקיימות והוותיקות.
    סגור
  • 4.
    עובד הרשות
    חיים 07/08/2013 18:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבל מאוד שהדברים ממש לא נכונים העובדים מבקשים רק את תוספות השכר שהמשק קבלו בשש השנים האחרונות ואנו לא קבלנו ויש המון עובדים ברשות שעובדים מאוד קשה ומקבלים שכר מינימום
    סגור
  • מינימום שמינימון, לא מתאים לך, תתפטר.
    אסי 08/08/2013 11:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרשות היא גוף ציבורי מיושן,סחטן לא יעיל ומיותר לחלוטין.מי שלא מתאים לו שיתפטר ויחפש עבודה בשוק החופשי.
    סגור
  • איזו תגובה אינפנטילית
    טל 08/08/2013 14:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם מישהו מרוויח משכורת מינימום אז התשובה שלך זה להגיד לו להתפטר ולחפש עבודה אחרת?? לא אינטליגנטי במיוחד
    סגור
  • עובדים קשה ? אולי עובדים בעיניים
    א.ב.שוקי 08/08/2013 10:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם אתם לא מקבלים, אתם תמיד יכולים לעשות מה שעושים כול החברים שלכם בשוק הפרטי, להתפטר ולחפש עבודה אחרת
    סגור
  • לא כל מי שעובד מדינה לא עושה כלום
    גלית 08/08/2013 14:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    די עם כל הבכיינות של הלוזרים הקנאיים שחייבים להתמרמר איך עובדי המדינה לא עושים כלום ומרוויחים מלא. וכן, אני עובדת מדינה. וכן, אני מרוויחה יפה. אבל- אני עובדת קשה והייתי מרוויחה יותר בשוק הפרטי.
    סגור
  • 3.
    עובדי הרשות חיים בסרט. (ל"ת)
    שחור לבן! 07/08/2013 14:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    זו לא קצת חוצפה לבקש העלאות שכר עכשיו?
    איילת 07/08/2013 13:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרי הרשות על סף קריסה, אז מאיפה יבוא הכסף???
    סגור
  • לעשות שיעורים...
    תני ש. 07/08/2013 17:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מדובר בהעלאות שכר, אלא בתוספות שכבר ניתנו לעובדי המדינה בשנים האחרונות - אבל לא ניתנו לעובדי רשות השידור, כאמצעי לחץ לזירוז הסכמתם של העובדים ל"רפורמה"-עאלק. העובדים הסכימו וחתמו - ועכשיו המדינה לא מקיימת את התחייבותה לעובדי הרשות, ומונעת מהם את המגיע להם ע"פ ההסכמים החתומים. יש לזכור כי האוצר רואה בעובדי רשות השידור ממילא כעובדי מדינה לכל דבר. עיני מאד רוצה להכפיף את אגודת העיתונאים להסתדרות, דבר שגם קודמיו ניסו לעשות במשך עשרות שנים ללא הצלחה.
    סגור
  • בדיוק!
    שמעון 08/08/2013 13:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאוד קל לאנשים להיות בהלם מהדרישה להעלות שכר מבלי שהם מתייחסים לזה שעובדי הרשות לא קיבלו במשך שנים מה שכל עובד מדינה אחר קיבל.
    סגור
  • לא טוב לך - תתפטר ותחפש מקום יותר טוב ! (ל"ת)
    חיים 09/08/2013 12:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    רפורמה
    אמציה 07/08/2013 12:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם כך ההסתדרות היא בעד הרפורמה? או שאין לה דעה ואיכפתיות בכלל. הפרשי השחיקה מגיעים לעובדים עוד מההתקופה שלפני הדיונים על הרפורמה..משנת 2000 .הממשלה צריכה לדעת שחוב צריך להחזיר ,גם אם במאוחר .מי שקובע זה רק עיני...ולא פקידים זוטרים שמודיעים שהם בעד הרפורמה .עם הורים כאלה עדיף להיות יתומים,עם הנהלה כזאת כדאי שלא להוולד .
    סגור
  • חוב שהממשלה חייבת לעובדי רשות השידור
    אנונימי 07/08/2013 22:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל עובדים במשק קיבלו העלאות עוד משנת 002000כל עובדי הרשות לא קיבלה מהומה כל הזמן ניגנו על הרפורמה ...נימאס לעובדים כל יום לשמוע זאת ואין כ לום העובדים עובדים מאד קשה הממשלה קיבלה כל שנה את התקציב מהאגרה ואף יותר העובדים הם אנשים שעובדים שנים רבות ברשות ורוצים לקבל מה שמגיע להם כמו כל אחד שיוצא ועובד בכל מקום ממשלתי...כל הזמן מתעללים בעובדים די נימאס מהבטחות הגיע הזמן שיתנו לנו מה שמגיע לנו
    סגור
  • הגיע הזמן שיעיפו את כולכם הביתה ויבטלו את האג (ל"ת)
    א.ב.שוקי 08/08/2013 10:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • הגיע הזמן שתגדל שכל.... (ל"ת)
    גיל 09/08/2013 08:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • לך קיבינימט (ל"ת)
    זוזו 08/08/2013 18:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות