פרסום ללקוח: בלי טראפיק חדש, תפנו לאלו שכבר ביקרו
חשבתם פעם כמה כסף אתם משקיעים בשביל להביא טראפיק חדש לאתר שלכם? כמה אתם משקיעים על פעילות תדמיתית ומכירתית ברשת ומחוצה לה רק כדי שלקוחות פוטנציאליים יבקרו באתר שלכם?
כמה אחוזים מן הגולשים שלכם באמת עושים פעולה באתר? כמה משאירים ליד? כמה קונים? 1%? 5% במקרה הטוב? מה קורה עם שאר ה-95%? סביר להניח שחלק גדול מהם רלוונטי עבורכם. לא סתם הגולש נכנס לאתר שלכם או לחץ על באנר שלכם. מה אתם עושים איתו? למה לא לפרסם לו מסרים שונים מאלו שהוא כבר ראה ולנסות למשוך אותו אליכם?
בדיוק בשביל זה קיימת אפשרות השיווק מחדש הקרויה בשם רימרקטינג וסביר להניח שאם אתם לא עושים בה שימוש - המתחרים שלכם כבר עובדים איתה. רימרקטינג הינה אפשרות "לצבוע" גולשים שהיו באתר שלכם בעמודים שונים ולהגיש, או לא להגיש להם פרסומות.
החברה שמיישמת היום את אפשרות הרימרקטינג בצורה הטובה ביותר היא גוגל, שיחד עם נכסי המדיה שלה כמו YouTube, Gmail ומיליוני אתרים שותפים שלה, היא מגיעה ל-Reach של יותר מ 75% מקהל היעד הישראלי. להערכתי האישית, גם פייסבוק יציעו לנו בעתיד המאוד קרוב אפשרות לעשות פרסום ברשת לגולשים שהיו באתר שלנו.
איך זה עובד? בכל עמוד שלנו באתר אנו שותלים קוד אשר למעשה "מסמן" את הגולש כמי שביקר באתר שלנו. במחשב של הגולש נשארת "עוגיה" לפרק זמן אשר אותו אנו מגדירים (עד 540 יום) כאשר אנו יכולים לעשות "משחק" עם קהלי היעד החדשים שקיבלנו.
מה אפשר לעשות עם זה?
-אם גולש ביקר בדף מבצע שלנו (כנראה שהוא התעניין במוצר שלנו) ולא רכש, אנחנו יכולים להעלות לו קמפיין תדמיתי כללי אשר ייצר לו נראות חזקה מאוד למותג שלנו ויגדיל את הזכירות שלנו אצלו.
-אם גולש ביקר באתר שלנו עבור קטגוריה מסוימת ויש לנו מבצע על מוצר אחר מאותה קטגוריה ניתן לפרסם לו מודעת "מוצר מחיר" ברפטיציה נמוכה מאוד.
-אם גולש היה באתר הרשמי שלי ועכשיו יש לנו הצעת מכר חדשה אשר מובילה למיניסייט, אנחנו יכולים לפנות אליהם כחלק מן הקמפיין הכללי שלנו.
-אם גולש הגיע לאתר ונטש את עמוד הקניה שלנו במהלך התהליך נוכל לפרסם לו את אפשרות התשלום החדשה שלנו עם PayPal או לעשות קמפיין של "נשארו רק עוד 10 יחידות במלאי למוצר X".
-אם גולש ביקר בדף המוצרים באתר שלי ובחר לא לקנות, אנו יכולים להפנות אותו להצעה מסחרית מיוחדת שתהיה מיועדת עבור קהל זה בלבד.
-אם גולש צפה בסרטון וידאו בערוץ היו טיוב שלנו ועבר תהליך של "בישול" ראשוני למותג שלנו, אנחנו יכולים להגיש לו פרסומית מכירתית שתזמין אותו לעמוד הנחיתה שלנו.
-אם החברה רוצה לצאת בקמפיין ללקוחות חדש ורוצים לפרסם לקהל הלקוחות שלא ביקרו באתר שלנו - אנחנו יכולים לחסוך כסף על גולשים לא רלוונטיים.
-מסלול המנכ"ל החדש - אם פעם בשביל שהמנכ"ל יראה את הקמפיין הפרסומי שלנו היינו צריכים לפרוס את שלטי החוצות מהבית שלו למשרד, היום פשוט דואגים שהוא יכנס פעם אחת לקמפיין (וכדאי שגם אשתו תיכנס).
מהם החסרונות של אפשרויות השיווק מחדש?
-פגיעה בפרטיות - למרות שהמפרסם לא יודע מי הגולשים שביקרו אצלו באתר אלא כמה היו, מפרסמים עלולים לחשוש ממוניטין של חברה שפוגעת בפרטיות הגולשים. שינויים חוקתיים.
-באירופה התחילה חקיקה נגד השארת "עוגיות" במחשב הלקוח ללא אישורו. התפתחות מגמה זו יכולה לפגוע ולחסל אפשרות שיווק יעילה זו.
-רפיטיזציה מוגזמת לגולש - חזרתיות מוגזמת לגולש ותחושה של "הם מופיעים בכל מקום". למניעת בעיה זו אפשר להגביל את מספר החשיפות למשתמש לתקופה.
ההמלצה שלי? גם אם אתם לא מתכננים להשתמש בזה עכשיו, תבחנו איך אתם יכולים לעשות בזה שימוש בעתיד. מדובר בכלי עסקי מעולה שכדאי לנצל.
- 2.אורי 06/07/2012 17:29הגב לתגובה זויופי של כתבה
- 1.בבל״ט של דגיגוני מכירות. עלוקות (ל"ת)רמי 04/07/2012 16:25הגב לתגובה זו
- התכוונת כרישים... (ל"ת)04/07/2012 17:28הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
