פרסום ללקוח: בלי טראפיק חדש, תפנו לאלו שכבר ביקרו
חשבתם פעם כמה כסף אתם משקיעים בשביל להביא טראפיק חדש לאתר שלכם? כמה אתם משקיעים על פעילות תדמיתית ומכירתית ברשת ומחוצה לה רק כדי שלקוחות פוטנציאליים יבקרו באתר שלכם?
כמה אחוזים מן הגולשים שלכם באמת עושים פעולה באתר? כמה משאירים ליד? כמה קונים? 1%? 5% במקרה הטוב? מה קורה עם שאר ה-95%? סביר להניח שחלק גדול מהם רלוונטי עבורכם. לא סתם הגולש נכנס לאתר שלכם או לחץ על באנר שלכם. מה אתם עושים איתו? למה לא לפרסם לו מסרים שונים מאלו שהוא כבר ראה ולנסות למשוך אותו אליכם?
בדיוק בשביל זה קיימת אפשרות השיווק מחדש הקרויה בשם רימרקטינג וסביר להניח שאם אתם לא עושים בה שימוש - המתחרים שלכם כבר עובדים איתה. רימרקטינג הינה אפשרות "לצבוע" גולשים שהיו באתר שלכם בעמודים שונים ולהגיש, או לא להגיש להם פרסומות.
החברה שמיישמת היום את אפשרות הרימרקטינג בצורה הטובה ביותר היא גוגל, שיחד עם נכסי המדיה שלה כמו YouTube, Gmail ומיליוני אתרים שותפים שלה, היא מגיעה ל-Reach של יותר מ 75% מקהל היעד הישראלי. להערכתי האישית, גם פייסבוק יציעו לנו בעתיד המאוד קרוב אפשרות לעשות פרסום ברשת לגולשים שהיו באתר שלנו.
איך זה עובד? בכל עמוד שלנו באתר אנו שותלים קוד אשר למעשה "מסמן" את הגולש כמי שביקר באתר שלנו. במחשב של הגולש נשארת "עוגיה" לפרק זמן אשר אותו אנו מגדירים (עד 540 יום) כאשר אנו יכולים לעשות "משחק" עם קהלי היעד החדשים שקיבלנו.
מה אפשר לעשות עם זה?
-אם גולש ביקר בדף מבצע שלנו (כנראה שהוא התעניין במוצר שלנו) ולא רכש, אנחנו יכולים להעלות לו קמפיין תדמיתי כללי אשר ייצר לו נראות חזקה מאוד למותג שלנו ויגדיל את הזכירות שלנו אצלו.
-אם גולש ביקר באתר שלנו עבור קטגוריה מסוימת ויש לנו מבצע על מוצר אחר מאותה קטגוריה ניתן לפרסם לו מודעת "מוצר מחיר" ברפטיציה נמוכה מאוד.
-אם גולש היה באתר הרשמי שלי ועכשיו יש לנו הצעת מכר חדשה אשר מובילה למיניסייט, אנחנו יכולים לפנות אליהם כחלק מן הקמפיין הכללי שלנו.
-אם גולש הגיע לאתר ונטש את עמוד הקניה שלנו במהלך התהליך נוכל לפרסם לו את אפשרות התשלום החדשה שלנו עם PayPal או לעשות קמפיין של "נשארו רק עוד 10 יחידות במלאי למוצר X".
-אם גולש ביקר בדף המוצרים באתר שלי ובחר לא לקנות, אנו יכולים להפנות אותו להצעה מסחרית מיוחדת שתהיה מיועדת עבור קהל זה בלבד.
-אם גולש צפה בסרטון וידאו בערוץ היו טיוב שלנו ועבר תהליך של "בישול" ראשוני למותג שלנו, אנחנו יכולים להגיש לו פרסומית מכירתית שתזמין אותו לעמוד הנחיתה שלנו.
-אם החברה רוצה לצאת בקמפיין ללקוחות חדש ורוצים לפרסם לקהל הלקוחות שלא ביקרו באתר שלנו - אנחנו יכולים לחסוך כסף על גולשים לא רלוונטיים.
-מסלול המנכ"ל החדש - אם פעם בשביל שהמנכ"ל יראה את הקמפיין הפרסומי שלנו היינו צריכים לפרוס את שלטי החוצות מהבית שלו למשרד, היום פשוט דואגים שהוא יכנס פעם אחת לקמפיין (וכדאי שגם אשתו תיכנס).
מהם החסרונות של אפשרויות השיווק מחדש?
-פגיעה בפרטיות - למרות שהמפרסם לא יודע מי הגולשים שביקרו אצלו באתר אלא כמה היו, מפרסמים עלולים לחשוש ממוניטין של חברה שפוגעת בפרטיות הגולשים. שינויים חוקתיים.
-באירופה התחילה חקיקה נגד השארת "עוגיות" במחשב הלקוח ללא אישורו. התפתחות מגמה זו יכולה לפגוע ולחסל אפשרות שיווק יעילה זו.
-רפיטיזציה מוגזמת לגולש - חזרתיות מוגזמת לגולש ותחושה של "הם מופיעים בכל מקום". למניעת בעיה זו אפשר להגביל את מספר החשיפות למשתמש לתקופה.
ההמלצה שלי? גם אם אתם לא מתכננים להשתמש בזה עכשיו, תבחנו איך אתם יכולים לעשות בזה שימוש בעתיד. מדובר בכלי עסקי מעולה שכדאי לנצל.
- 2.אורי 06/07/2012 17:29הגב לתגובה זויופי של כתבה
- 1.בבל״ט של דגיגוני מכירות. עלוקות (ל"ת)רמי 04/07/2012 16:25הגב לתגובה זו
- התכוונת כרישים... (ל"ת)04/07/2012 17:28הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
