וידאו ברשת, למה ואיך? "לשים Pre-Roll באתרים זה לא שיווק"
מעל ל 70% ממשתמשי האינטרנט בעולם צופים בוידאו On-line, YouTube מושך אליו למעלה ממיליון ישראלים ביום והוא מהווה את מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם, "צפייה ישירה" ברשת היא כבר לא מילה גסה, שיתוף של סרטוני וידאו ב-facebook הינו אחד מן הפעילויות הפופולאריות ביותר ועדיין מרבית המשווקים לא מתייחסים לעולם ה-Online Video כפלטפורמה שיווקית.
מנהל שיווק יקר, לשים Pre-Roll באתרים הגדולים זה לא לעשות שיווק בוידאו. לשלב את סרטון הפרסומת שלך בעמוד הפייסבוק זה לא לעשות שיווק בוידאו.
שיווק בוידאו עוסק ביצירת תוכן איכותי ורלוונטי לגולש אשר דרכו אתה יכול להעביר את המסרים השיווקיים שלך - בצורה שבה הגולש מקבל ערך מוסף ורק לאחר מכן אתה משתלב בתוכן כמותג.
מהן ההזדמנויות העסקיות אותן תוכל למצוא אם תשתמש בוידאו ברשת כפלטפורמות תוכן?
יצירת מודעות - שימוש בתוכן רלוונטי לגולש אשר דרכו הוא יכול להיחשף לחברה, לשירותים שלה ולמסריה. לוריאל הקימה ערוץ מקסים ב YouTube אשר דרכו היא מעבירה לגולשות שלה מסרים רלוונטיים בתחום האיפור בשילוב המוצרים שלה.
חיזוק האהדה וההעדפה - דרך יצירת סרטונים אמוציונאליים עבור הגולש, עם חיבור נכון של התוכן המסחרי החברה יכולה לחבר אותם ערכים אשר הגולש אהב, העריך והתחבר אליהם לדרך שבה הוא תופס את המותג, זאת, יחד עם אפקט ויראלי אשר מייצר Earned-media
BMW
חיזוק האסטרטגיה השיווקית - יצירת תוכן וידאו שמעביר את מסרי החברה, את המסרים האסטרטגיים שלה ויצירת אסוציאציה בין ערכים לבין המותג כפי שעשתה Orange בצורה יפה בניסיון לנכס לעצמה את עולם האפליקציות הניידות
הרשת תמיד זוכרת - בניגוד לקמפיין פרסומיים ש"מתים" ברגע שהמדיה מסתיימת, הוידאו נמצא ברשת כל הזמן והגולשים יכולים להיחשף אליו דרך שיתוף של חברים, דרך חיפוש בגוגל וביו טיוב או דרך הקמפיינים החדשים שלכם
מה אתה צריך לעשות כדי להשתמש בפלטפורמות האלו בצורה טובה יותר?
צילום באיכות HD - בעידן של מסכים גדולים, רוחב פס עולה ושימוש בסטרימרים וטלוויזיות חכמות אשר מתממשקות עם YouTube, חובה להשקיע באיכות גבוהה של תכני הוידאו. לראות וידאו מפוקסל של מותג שאתה אוהב, זה פשוט מעצבן.
הפצת הסרטונים בכל הפלטפורמות שלכם - השתמשו בכל הפלטפורמות שעומדות לרשותכם כדי להפיץ את הסרטונים שלכם פייסבוק, טוויטר, חתימות המייל של העובדים ואפילו אפשרו גישה לסרטונים שלכם דרך מודעות פרינט ושילוט חוצות דרך QR CODE (אפליקציות בהם הגולש סורק קוד מסוים ומגיע לסרטון במכשיר הנייד שלו)
הוספת כתוביות - YouTube מאפשרת לנו היום להוסיף כתוביות במספר רב של שפות. מעבר לשיפור הנגישות לתוכן שלנו לכבדי שמיעה, אנחנו יכולים גם לחשוף את הסרטונים שלהם לקהלים דוברים רוסית, ערבית, אמהרית ואנגלית, זאת, בנוסף לשיפור דרמטי באיתור הסרטונים במנועי החיפוש.
יצירת סינרגיה לאתר החברה - הטמעה של תוכן וידאו רלוונטי לגולש לא רק גורמת לו להישאר באתר שלכם יותר ומגדילה את הסיכוי שהוא יצרוך את השירותים שלכם, אלא גם מסייעת לקידום האורגני של האתר.
תיוג נכון של הסרטונים - תוצאות הוידאו תוספת נפח הולך וגדל בתוצאות החיפוש בגוגל וכמות המחפשים ביו טיוב עולה באופן קבוע. דרך תיוג נכון של הכותרות והתיאורים בטקסטים מסביב לסרטון תוכלו להגדיל את כמות הפעמים שייחשפו אליהם.
קדמו את הסרטונים שלכם - קשה מאוד להתניע פעילות ויראלית ללא יצירת בסיס רחב מספיק של צפיות רלוונטיות ראשוניות. כלי הקידום הקיימים לתוכן וידאו, הן ב YouTube והן בפליקס יכולים להיות פלטפורמה נהדרת לחשיפה ראשונית של הסרטונים שלכם.
תוכן, תוכן ותוכן - תרגשו. תצחיקו. תביכו. תצאו מה Mainstream. תפתיעו. תגרמו לצופים לחשוב. תגרמו להם ללחוץ על ה Share.
הכותב הוא בוגר MBA בקריה האקדמית אונו, הינו יועץ עצמאי, מרצה בתחום השיווק באינטרנט והמדיה החברתית ומנהל את הקורס שיווק באינטרנט למנהלים
- 5.מיקי 22/01/2012 15:17הגב לתגובה זובוקר טוב!!!
- 4.רפי 19/01/2012 15:46הגב לתגובה זומתוך ניסיון אישי, קדימונים יכולים להיות כלי מצויין. מה שחייבים להבין זה שיש להתאים את הפררול למקום בו הוא נצפה, כלומר לאינטרנט ולא לחתוך פרסומת ולהגיד יש לנו פררול. בנוסף יש כלים המאפשרים לך לבצע הנעה לפעולה הסוף הפררול כדי להעביר את הגולשים אלייך לאתר.
- 3.מנהלת שיווק 19/01/2012 11:41הגב לתגובה זוהעולם היום עמוס מידע, ולכן חשוב חשוב חשוב לדעת איך לצמצם מידע שאיננו רלוונטי ולהבליט את מה שכן. וידאו זה אכן הדבר הבא, אם מנצלים אותו נכון. כתבה יפה.
- 2.די עם ההייפ 18/01/2012 15:49הגב לתגובה זואני מאד ממליץ למנהלי השיווק לקרוא קצת מאמרים מחול ולא להתייחס לכאלה הגיגים. כל מדד שקיים כיום מראה שדווקא שימוש "טיפש" בפרסום וידאו כלומר לשים פרסומת טלויזיה בתוך תוכן איכותי באינטרנט (כמו ב YNET או וואלה) יתן את התוצאות הטובות ביותר. לצער כולנו תוכן שיווקי לא אפקטיבי וחסר לו הריץ' הנדרש. פרסומות יעודיות לאינטרנט הן בעיקר שעשוע לאנשי קראטיב וכאב ראש ללקוחות
- גיל 18/01/2012 17:14הגב לתגובה זוכן, פרי-רולים ומיד-רולים הם יופי של כלי פרסום, אבל כמובן שהיו מקרים של פרסום ייעודי לאינטרנט שהצליח (אולד ספייס למשל). בקיצור, לא הייתי פוסל את מה שהוא אומר, למרות שקשה מאוד להביא תוצאות איכותיות
- אתגר 18/01/2012 21:25היי גיל אני חושב שפרירולים הם כלי מעולה אבל הם לא מייצרים תוכן מקורי ורלוונטי במרבית המקרים אלא מהווים אדפטציה של פעילות הטלוויזיה.
- 1.אניקאובוי 18/01/2012 15:07הגב לתגובה זותודה רבה על המידע.
- אחד שמבין 19/01/2012 08:27הגב לתגובה זומידע חשוב ונכון ולכל המלעיזים: נכון, קשה להצליח לייצר סרטון ויראלי. נכון, זה כאב ראש ללקוחות. אבל היו לא מעט כאלה, אולדספייס הוא קצה הקרחון. זה לחלוטין לא אומר שכל מותג צריך ללכת לשם. אבל ברור לכולנו שמותג שהולך לשם ומשחק אותה, מצליח להישאר בתודעה הציבורית הרבה יותר מפרירול שמזכיר לי שוב את מה שטחנו לי אתמול 40 פעם בהפסקת פרסומות. הרשת היא מקום לייצר דברים שונים וחכמים יותר והפרירולים הם ברירת מחדל עצובה לכל מי שמבין דיגיטל. כמו לקחת את שלט החוצות ולהדביק אותו על באנר...
- רועי 18/04/2013 02:31מה ציפתם שזאת תיהיה עבודת גמר סה"כ היו לו זמן קצוב http://www.gmt.co.il/
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
