12:52 רשות ני"ע הגישה לביהמ"ש בקשה להארכת ההגבלות על פילבר >>

12:16 מניית פרוטרום עולה 0.8% ומשלימה עלייה של 40% מתחילת השנה

12:13 מניית סודהסטרים יורדת 2.5% ומשלימה ירידה של כ-5% בחודש האחרון

12:06 מניית אינרום עולה 0.5% ומשלימה 3 ימי עליות רצופים

10:48 אפגניסטן: 43 חיילים נהרגו בפשיטת טליבאן על בסיס בדרום המדינה

10:29 בולטות בת"א: חברה לישראל יורדת 3%, מיילן יורדת 2%

09:33 הדולר מאבד 0.3% ונסחר סביב 3.502 שקלים

08:32 נתוני הצמיחה בסין עמדו בתחזיות - 6.8% ברבעון

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

הסוחר שהפסיד היום 715 אלף שקלים, בשל טעות הקלדה

 |  26
על הבוקר
Share
בוקר מוצלח במיוחד (יום א') היה לסוחר לא ידוע בבורסה בת"א. בשעה 9:31, כלומר רגע אחרי פתיחת המסחר באופציות על הדולר-שקל, עלתה על הלוח פקודת מכירה של 800 אופציות במחיר של 5 שקלים. ממש קופיקס, ונציין כי 800 אופציות מקנות חשיפה של 8 מיליון דולר. כלומר כסף גדול מאוד. אבל בפועל אותו סוחר עשה את הטעות הקלאסית שכן הכוונה המקורית שלו הייתה כנראה למכור 5 אופציות ב-800 שקלים. יחי ההבדל, בפועל הוא מכר סחורה ששווה בין 800 ל-900 שקל במחיר של 5 שקלים. פקודת המכירה השגויה שכבה לה באין מפריע במשך 4.7 שניות עד שהגיע סוחר זריז שחטף את ההזדמנות.


עד כאן לא אסון גדול, כיוון שמיד לאחר מכן ניתן להגיש בקשה לביטול עסקאות, עניין כמעט שגרתי. עם זאת, הבקשה לביטול העסקאות הוגשה מצידו של אותו סוחר רק בשעה 14:13. משכך, בבורסה הודיעו כי העסקאות לא יבוטלו (ראו התייחסות). הדבר המדהים הוא שאותו סוחר שביצע את הטעות, לא שם לב לכך במשך יותר מ-4 שעות. כלומר לא הייתה כל בקרה על המתרחש בחשבון במשך שעות ארוכות.   

לפי הערכות בשוק, הנזק שנגרם לסוחר שביצע את הטעות מסתכם בכ-715 אלף שקלים. מצד שני, היה מי שהתחיל את הבוקר עם רווח מהיר. תאורטית, אותו סוחר שהפסיד יכול ליצור קשר עם הסוחר שהרוויח בבקשה להשיב את הסכום או את חלקו וכבר קרו מקרים כאלה בעבר. אחת הבעיות היא לאתר את אותו סוחר שהרוויח, ואז רק נותר לשכנע אותו. מהבורסה נמסר בתגובה: "הבורסה קיבלה על ידי אחד מחבריה, בקשה לביטול עסקאות באופציות שקל/דולר.  לאור פרק הזמן הארוך שחלף מביצוע העסקאות ועד הגשת הבקשה לביטולן, למעלה מ-4 שעות מסחר באופציות אלו,  כאשר במהלך פרק זמן זה נעשה היקף עסקאות משמעותי ביחס למסחר הכולל על ידי מספר חברי בורסה - הוחלט שלא לבטל העסקאות. הבורסה פעלה על פי הכללים בתקנון הבורסה ובאופן הממזער הנזקים לכל הפועלים בשוק".
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

26 תגובות ב-17 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
17 סוחר בשוק 14/11/2016 10:42 לא הגיוני שהפסיד רק 700K מאחר וההפסד באחוזים מגלם 30%
5/3.85-1=30% כלומר 30% מ 8 מיליון דולר זה 2.4 מיליון שקל.
16 מ 14/11/2016 09:59 חחחח - דרך קלאסית להעביר הון שחור במס של 10%-15% (ל"ת)
15 לקוח של בנק לאומי 14/11/2016 09:06 ואני ואתה בעצם משלמים על הטעות הזו (ל"ת)
לקוח של בנק אחר 14/11/2016 09:47 או מרוויחים מהטעות... (ל"ת)
14 ישראל 14/11/2016 07:50 8 צודק - יש הרבה קומבינות באופציות (ל"ת)
13 מאיר 14/11/2016 06:54 4.7 שניות או 4 שעות
זה מאוד מתאים לאתר ביזפורטל פעם לכתוב 4.7 שניות ואחרי כמה שורות זה נהיה 4 שעות זה אותו דבר ,לא??????
מאיר יא טמבל 14/11/2016 08:45 4 שניות- לקח לסגור א העסקה המוטעית, 4 שעות התגלתה הטעות (ל"ת)
12 יורם 13/11/2016 22:11 סליחה
היו לו בתיק 800 אופציות בכלל? אם לא הוא מכר שורט. ואם מכר שורט איך המחשב של הסוחר נתן לו למכור שורט כזה בחשיפה כזו. היתה לו מסגרת בכלל? ואם יש לו בתיק 800 אופציות הוא נתן לימיט 5 שקלים? לא מאמין אולי טעות פקיד?
11 יוסי 13/11/2016 21:53 המוכר הוא גוף מאוד ידוע
רמז : מורכב מ 2 מילים . 3 אותיות ו 5 אותיות
10 pan 13/11/2016 21:46 אין שום היגיון בטענת בורסה שעבר 4 שעות
ושהיו עסקאות רבות,,, אז מה? היו עסקאות או לא היו ת מה זה מזנה? יש עסקה ספסיפית שברור לחלוטין שעברה בטעות ,,, יש מוכר אחד ויש קונה או כמה קונים,,, פשוט מבטלים את העיסקה, נקודה
9 משה 13/11/2016 18:24 ההפסד שלו יותר גדול כי הדולר יעלה חזק השבוע
והקולים במקום 800 שח יהיו 1600 לפחות ......
8 אורן 13/11/2016 18:13 אולי קומבינה בין המוכר לקונה
אם זה לא כספו הפרטי של המוכר, אולי זאת קומבינה מוסכמת בין המוכר לקונה, כולל ההמתנה הארוכה עד להגשת הבקשה לביטול. הבורסה צריכה לבדוק את זה. או הרשות לניירות ערך.
סוחר סחור 14/11/2016 09:27 קומבינה עושים הפוך - מגישים 5, ואז מזרימים הפגשה....
אם אתה שם פקודת ארביטראז בשוק - כל העולם ואשתו מתנפלים עליו. לכן מי שמבצע קומבינה - מגיש בway off על אופציה לא סחירה - ואז בניחותא הוא מזרים פקודה נוספת לפגוש אותה.
משה 13/11/2016 21:40 מה הקשר לקומבינה??
הרי אחד הרוויח ואחד הפסיד. הרי אם הבורסה היתה מבטלת את העיסקה היו לוקחים לזה שהרוויח את הכסף. הבורסה לא ניפגעת מזה.
meir 13/11/2016 20:53 שטויות
באותה מידה סוחר זריז אחר יכול לבצע את הקניה.
7 בוט 13/11/2016 17:53 לשתות כוס מים...
כואב, לא נעים, ממשיכים הלאה.
6 הסוחר מרחובות 13/11/2016 17:48 טעות טועים
מקווה שהוא עובד חברה ולא עובד כח אדם, כי אם כן מחר אין לו עבודה
5 בן אהרון 13/11/2016 17:45 אולי החלטה נכונה אבל תוצאה לא טובה.
זה ברור שהיתה טעות ואין הצדקה לא להפסיד ולא להרוויח מטעות כל כך ברורה.
4 חובבן 13/11/2016 17:32 יוכל לתבע את הבורסה בקלות
ברור שהזוכה לא יחזיר את הכסף. זירת שקל דולר היא בית קברות כבר יותר מ 7 שנים. אין שם ציטוטים ותכנת מסחר רק מחכות להזדמנות מה שמפתיע ביחס לטענה שההוראה ישבה 4 שניות ...אני בספק. הבורסה שמנהליה כלל לא מבינים מה מתרחש בזירות המסחר היו צריכים לפני שנים לקבע מנתקי זרם שלא מאפשרים טעויות מהסוג הזה. במניות ואגח באופן חלקי הם עשו זאת ...באופציות לא. תביעה שתהיה מבוססת על רשלנות הבורסה בעניין תוכל להשיב את רב הנזק למבצע המסכן שעשה חור קטן בכיס של הבוס שלו.
סוחר סחור 13/11/2016 17:43 דווקא סופר נזיל ומתעורר בשנתיים האחרון. ישב כי א ו....:
זירת השקל-דולר דווקא סופר-נזילה. הפקודה הספציפית הזו ישבה גם כי מדובר ביום-א (שאינו בדיוק יום מסחר, ובפרט ממש לא יום מסחר בשקל-דולר - למרות שגם היום יש נזילות ביום-א) וגם כי זה הועבר כ-50 שניות לאחר פתיחה המעוף - ולוקח קצת זמן לזירה להתחמם - זה אזור של אי-ודאות והתכנסות מחירים (מסוף יום ה, דרך יום ו שיש לנו נתונים - ואז סופ"ש בו צריך להתאים התפתחויות/חדשות עולמיות - סולו - לתל-אביב).
3 נירו 13/11/2016 17:31 כאילו שאתה היית מחזיר... (ל"ת)
2 שאף אחד לא שם עליהם. 13/11/2016 17:28 אף סוחר לא הפסיד 700 אלף שקל מכיסו. אלו כספי ציבור
אנחנו נותנים ל'גאונים' לשחק לנו בכסף ואנחנו אפילו משלמים להם עמלות על כל הקשקוש הזה..
1 רמי 13/11/2016 17:18 אם הסחור שקנה הוא אדם הגון-אז הוא יחזיר את הכסף (ל"ת)
שלומי 13/11/2016 18:38 מי שמכר זה מיליונר או גוף גדול שלא חסר לו כסף
שיסיקו מסקנות ושלא יעסיקו חפרים או אנשים שלא רואים מה עשו בקיצור מגיע להם
אריס סאן 14/11/2016 05:37 שלומי תותח
הוא תמיד יודע ומבין מה קורה מאחורי הקלעים
חובבן 13/11/2016 20:03 אתה בטוח שזה לא הכסף שלך?
תבדוק טוב ...תתפלא לגלות שהיתה מכה קלה בכנף.(רמז...קופת גמל/השתלמות יש לך?)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש