סגירה בוול סטריט: המדדים סיימו במגמה מעורבת, הדאו ג'ונס עלה 0.3%

הנאסד"ק סגר 8 ימים רצופים של ירידות. אפל טיפסה ב-1.8%. אלקואה ירדה 0.8%, וולס פארגו עלתה 1.1%
אלמוג עזר | (10)
נושאים בכתבה וול סטריט

פתיחת שבוע בסימן של אופטימיות זהירה בוול סטריט. בדומה למומנטום השלילי של שבוע שעבר, יום המסחר הנוכחי בניו יורק נסחר כמעט לכל אורכו בירידות שערים. בשעה האחרונה למסחר, המדדים ניסו לשנות מומנטום והחלו אף להציג עליות שערים. לבסוף ניו יורק נחתמה במגמה מעורבת. 

בעקבות הירידות מוקדם יותר, מדד המניות הקטנות ראסל 2000 ירד ב-20% מהשיא בו שהה בשנה האחרונה ובכך נכנס רשמית לתיקון - מה שמכונה כניסה "שוק דובי".  את הירידות בנאסד"ק הובילו מניות הביומד שדחפו אותו מטה. 

מדדי וול סטריט

S&P 500 0.13%

דאו ג'ונס 0.16%

נאסד"ק -0.21%

היום החלה עונת הדו"חות הרביעית של שנת 2014 עם הפרסום הדו"ח הפיננסי של חברת האלומניום אלקואה. אלקואה הציגה רווח נקי של 4 סנט למניה לעומת צפי השוק של 2 סנט. המכירות עלו ב-7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. 

הנפט סיים את היום בירידות של 6% לשווי של 31.2 דולר לחבית. לקריאה מלאה

מניות בכותרות 

אפל APPLE לאחר ששווי המניה שלה ירד אל מתחת ל-100 דולר, מניית אפל עולה 1.5% בשלב טרום המסחר. החברה הודיעה כי כמות הלקוחות שנרשמו לשירותי המוסיקה  הגיעה לכדי 10 מיליון. 

בנק ההשקעות גולדמן סאקס העלה את הדירוג של מניית וולס פארגו (סימול: WFC) לרמה של "רכוש" מ-"החזק" והוריד את מניית ג'י פי מורגן (סימול: JPM) לרמת "החזק" מ"רכוש". לדברי גולדמן וולס פארגו נמצא בפוזיציה נוחה יותר להתמודד עם לחצים שיגיעו מהשווקים כמו ירידה במחיר הנפט וחולשה בכלכלת סין. 

יאהו YAHOO - החברה מתחכננת להשקיע 3 מיליאד דולר בכדי להגדיל את תכני המקור של החברה. כך על פי הניו יורק ג'ורנל. המנכלית של החברה מאריסה מייר טוענת שבקרוב יפורסמו תוכנית נוספות לשדרוג החברה. 

סחורות 

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    משקיע 12/01/2016 09:54
    הגב לתגובה זו
    מבקש לדעת מדוע המניה ירדה חזק אתמול בניו יורק? תודה
  • 8.
    השוק בישראל פלדה .רק עליות.גם אני קניתי קולים (ל"ת)
    צחי 11/01/2016 23:18
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    מחזיק קולים מחר מאות אחוזים.חוזרים לשגרת עליות. (ל"ת)
    צחי 11/01/2016 22:55
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    זקן חכם 11/01/2016 22:38
    הגב לתגובה זו
    ברגע שה S
  • 5.
    שוק 11/01/2016 22:03
    הגב לתגובה זו
    נראה לי עדיין לא הסתיימו הירידות ונראה מה יהיה בסין הלילה.
  • 4.
    שצעון 11/01/2016 21:53
    הגב לתגובה זו
    מעניין את התחת שלי הנפט והחולי נפש האמריקקים שכל יום הנפט יורד ובגלל הבורסה הגרועה שלהם כל העולם סובל ומפסיד הגיע הזמן אחרי שבועיים של ירידות בנפט שתחליפו דיסקט בראש ותחשבו שהנפט זה לא הכל בעולם
  • 3.
    אנליסט עממי 11/01/2016 20:00
    הגב לתגובה זו
    את הבורסות. בינתיים מחיר הנפט יורד יותר מ- 6%!!!!
  • 2.
    לומד מזקן והעוקב שלו 11/01/2016 18:11
    הגב לתגובה זו
    הזקן הבטיח שוק דובי לא? אחרי שבאוגוסט צדק עברתי לשורט ומאז מרוויח...תודה זקנציק וחבל שכל המשקיעים במקום להקשיב מסמנים לך אצבע למטה.
  • ניר 11/01/2016 18:36
    הגב לתגובה זו
    רק שורט
  • 1.
    פראייר מי שלא קונה נפט (ל"ת)
    אבי 11/01/2016 17:15
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: