האסטרטג הראשי ב-Nuveen: "כלכלה חזקה, בשורה לא טובה לבורסה"

"אם המטרה שלנו עניינה מציאת עבודה לילדינו, אנחנו צריכים כלכלה חזקה אבל אם אנחנו רוצים בורסה בעליות אנחנו צריכים כלכלה חזקה, לא חזקה מאוד".
דניאל קביליו |

המדדים המובילים בבורסות וול סטריט רושמים תשואות נאות מתחילת השנה בעוד שנראה כי מצב הכלכלה בארה"ב יכול היה להיות טוב יותר. בראיון לרשת CNBC בוב דול, אסטרטג ראשי ב- Nuveen Asset Management מציין דווקא כי ישנו מתאם הפוך בין מצב הכלכלה לעליות בשווקים כאשר צמיחה גבוה מעידה על הסוף של הכסף המהיר ודאגות מפני אינפלציה.

"אז אנשים רבים מעוניינים בכלכלה חזקה, צריך להיזהר מהבקשה הזו. אני חושב שצמיחה בינונית דווקא תצביע על מצב טוב בבורסה. כלכלה חזקה תעלה את השאלות, האם ה'פד' סיים את המהלך? מתי תהיה אינפלציה?".

האסטרטג הוסיף "אם המטרה שלנו עניינה מציאת עבודה לילדינו, אנחנו צריכים כלכלה חזקה אבל אם אנחנו רוצים בורסה בעליות אנחנו צריכים כלכלה טובה, לא טובה מאוד".

דול מצפה כי החברות בארה"ב יתחילו להגדיל את ההוצאות שלהן לקראת סוף השנה הפיסקאלית. הוא צופה כי לקראת סוף השנה החברות יתחילו להגביר את קצב ההעסקה ויגדילו הוצאות הוניות. דול טוען כי אומנם התוצאה לא תהיה כלכלה חזקה אך מדובר בצעדים גדולים לכיוון הנכון.

בתהייחס לשיפור נוסף בבבורסות דול מציין "הבורסות צפויות למשיך במגמה החיובית רק אם החברות יציגו עליות בהכנסות. ועל פי הדוחות האחרונים של החברות הדרך עוד ארוכה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.