באפט אופטימי: תקרת החוב לא אמורה להוות בעיה, המדינאים יתעשתו

לאחר מציאת פתרון ל'צוק הפיסקאלי' מרכז תשומת הלב מופנית למשבר תקרת החוב אשר אמורה להגיע באמצע פברואר, המשקיע האגדי מתייחס וקובע: "מה שנכון לגבי אמריקה מגמד את מה שלא בסדר בוושינגטון"
דניאל קביליו | (2)

תקרת החוב מייצרת חשש רב בקרב המדינאים והמשקיעים בארה"ב. אולם, גורו ההשקעות, ווארן באפט, חושש קצת פחות. לדעת באפט, צריך לאזן את החוב של המדינה ביחס לצמיחה בארה"ב. "מצב בו הגרעון עולה ביחס לתמ"ג הוא לא טוב, חייבים לייצב את העליות אולם החוב איננו בעיה". אמר המיליארדר בראיון לרשת CBS ביום ראשון. באפט הוסיף כי "החוב הלאומי נמצא כעת באחוז נמוך יותר מהתמ"ג ממה שהיה כשיצאנו למלחמת העולם השנייה. אסור להסתכל על החוב בפני עצמו אלא חייבים להשוותו לתמ"ג".

"לדעתי, במדינה אשר בה 50 אלף תמ"ג על כל אזרח, התושבים צריכים להיות זכאים לחינוך טוב למערכת בריאות יציבה אשר תעניק טיפול לכולם ואף אחד לא צריך לדאוג לתקופה בה יהיה בפנסיה." באשר לריפיון אשר האמריקנים מרגישים לגבי המדינאים בארה"ב באפט נשמע אופטימי וציין כי "מה שנכון לגבי אמריקה מגמד את מה שלא בסדר בוושינגטון. 535 מדינאים לא הולכים לאמלל 315 מיליון איש."

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    הוא תמיד אופטימי 21/01/2013 18:29
    הגב לתגובה זו
    מה יגיד? העולם מת ? הלך הכסף...
  • 1.
    אני מאוהב בו. (ל"ת)
    רונן 21/01/2013 14:55
    הגב לתגובה זו
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.