מפחדים ממפולת? כך תדעו מתי לצאת

המנתח הטכני של Bizportal מספק 4 סימני מכירה שבהתקיים אחד מהם כדאי לכם לסגור את העסקה
|
(41)
מפחדים ממפולת? כך תדעו מתי לצאת
הפחד ממפולת מעביר אנשים על דעתם. החרדה שמא נלך לישון עם מגמת עלייה ונתעורר עם קריסה אינה רציונאלית אבל אנושית ולגיטימית. בפרוס השנה האזרחית החדשה החלטנו לספק ארבעה כדורי הרגעה מוצלחים פרי פיתוח שלי. ארבעה סימני מכירה שבהתקיים אחד מהם יש לחסל את העסקה או את כל התיק.
 
הרצף העולה
אחת מאבני הפינה להבנת כיוונו של שוק או מניה ולקבלת החלטה נבונה לביצוע עסקה הן לקנייה והן למכירה מתבססת על "עיקרון הרצף". מגמות עלייה או ירידה מורכבות מרצפים עולים ויורדים שההבחנה ביניהם והבנתם קריטית לקבלת החלטה.
רצף עולה: ברצף עולה, שער סגירה של כל נר נתון יהיה גבוה מהשער הנמוך של הנר שקדם לו כאשר ההתייחסות תהיה תמיד לנר הגבוה ביותר של הרצף.
קחו לדוגמה את מדד נאסד"ק בגרף חודשי שם אפשר לראות רצף עולה. 



ספירת הנרות ברצף העולה מתחילה מנהר הנמוך ביותר ברצף כפי שאפשר לראות בגרף.
אז מתי סוגרים את הפוזיציה?
שבירת רצף עולה מתקיימת כאשר שער סגירה של נר נתון נמוך מהשער הנמוך של הנר הגבוה ביותר ברצף העולה.

שבירה של רצף עולה היא סימן לחיסול פוזיציית לונג. משמעותה עלייה דרמטית ברמת הסיכון. עלייה בסבירות לתיקון טכני משמעותי ואף להיפוך מגמה. יש לשים לב לשבירת הרצף העולה טרם המפולות של השנים האחרונים ולמעשה בכל התיקונים הטכניים שהתרחשו עד היום. המשולשים האדומים מורים במדוייק על הנר בו יש לסגור את הפוזיציה. 



סגירה מתחת לממוצע נע 5
כגיבוי למצב בו הרצף העולה אינו נשבר אך השוק רושם ירידות נעשה שימוש בממוצע נע 5. כאשר שער הנעילה נמוך מהממוצע הנע יש לחסל את העסקה.



נר אדום שכולו מעל לרצועת בולינגר העליונה
כל חריגה מרצועת בולינגר העליונה מעלה את הסבירות למפנה מטה. על אחת כמה וכמה כאשר מתקיים נר אדום שכולו מעל לרצועה העליונה.



נר של מוכרים שכולו מעל לרצועת בולינגר העליונה
וואריאציה נוספת של פריצת הרצועה העליונה



* הגרפים בסקירה זו הופקו באמצעות תוכנת ואתר בורסהגרף לניתוח טכני www.bursagraph.co.il מבית קו מנחה ואייל גורביץ
** הערה: כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.
*** אין בסקירה זו משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. סקירה זו מוגשת כאינפורמציה טכנית נוספת העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.




תגובות לכתבה(41):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 23.
    אני עשיתי במכנסיים וברחתי מהשוק
    עעו 07/01/2018 04:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כיאה לעעו
    סגור
  • 22.
    כמה הגורביץ הזה יכול לטחון
    יוסי 04/01/2018 20:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מזה שנים שאתה מדבר על מפולת, מאז עשיתי בבורסות מעל 100%, שום הערכה שלך לא צלחה, זיכרון האנשים קצר, אתה יודע להציב המון כלים, אתה לא יודע להסיק את המסקנות הנכונות, תלמד מעומר רבינוביץ
    סגור
  • בשביל זה משלמים לו .....
    ליוסי 07/01/2018 14:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ובשביל זה אנשים קונים קורסים חסרי תחליט
    סגור
  • 21.
    פרוטרום ואלוני חץ לטבל בדלק קבוצה ודלק רכב (ל"ת)
    משהם 03/01/2018 06:46
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 20.
    שטויות במיץ למה לא נתן מניות שהכיוום הוא מעלה (ל"ת)
    משה 03/01/2018 06:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 19.
    בינתיים קנו חזק פרוטרום טאחטני חץ (ל"ת)
    טולדנו 03/01/2018 00:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    שטויות , זה לא נכון
    מייקל 02/01/2018 21:28
    הגב לתגובה זו
    1 2
    ...כל המפולות שהתרחשו בעבר היו על רקע אחר ומסיבות אחרות לחלוטין , לכן אין להתייחס ברצינות לאזהרות, קל וחומר שמפולות יכולות להתרחש ללא כל התראה מוקדמת , לכן על המשקיע הנבון לנהוג בשיקיול דעת וביחריות למעשיו ופעילותו.....
    סגור
  • מה הקשר?
    שמואל 04/01/2018 09:58
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גורביץ' לא מדבר על הסיבות למפולת, אלה על הגרף המכיל כבר את הסיבה. ניתוח טכני הוא אמנם לא תורה מסיני, אבל ברוב המקרים זה עובד.
    סגור
  • אולי לציבור זיכרון קצר .....
    לשמואל 07/01/2018 14:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל גורביץ לעולם לא חזה מפולת בגרף הדמיוני שלו ואפילו לא התקרב לחזות אותה
    סגור
  • 17.
    בורסגרף (ל"ת)
    עזרא קונוביץ 02/01/2018 17:41
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • יותר נכון בורסה קפה ......
    לעזרא קונוביץ 03/01/2018 18:20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    התכונה הזו שווה בדיוק לקווי הקפה שאתה רואה בכוס קפה שלך בבוקר, יש להם אותו ערך אינפורמטיבי לגבי עתיד השווקים אבל היא החינם
    סגור
  • 16.
    אם יקרה אירוע חריג, כל..כל.. הנרות יבריזו מהגרף ויחילו
    רמי 02/01/2018 17:14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ויתחילו לרקוד סמבה
    סגור
  • 15.
    לא צריך סימנים- תברחו בר היום (ל"ת)
    דודי 02/01/2018 14:42
    הגב לתגובה זו
    8 6
    סגור
  • על סמך מה?
    אש 02/01/2018 18:03
    הגב לתגובה זו
    7 0
    אין כרגע שום סימן להיפוך מגמה לא בתל אביב ולא ב sp500. יציאה בתוך צגמת עליה עלולה בסבירות גבוהה למנוע רווחים. אל תנסה לפגוע בשפיץ. הסיכוי אפסי. חכה לסימנים מובהקים. לאחר עליות כל כך ממושכות עדיף להפסידכמה אחוזים בודדים מהרווח מאשר להפסיד את המשך העליה שלא ידוע לאף אחד מתי תסתיים.
    סגור
  • 14.
    מדוע שגורביץ לא יזהיר אותנו ממפולת? הרבה צופים לא
    ר' יוסי הגלילי 02/01/2018 13:42
    הגב לתגובה זו
    6 1
    מתעסקים עם נרות !
    סגור
  • 13.
    ועל כן נוע תנוע - למעלה ! (ל"ת)
    שמשון 02/01/2018 13:19
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • טען עוד
  • 12.
    כאשר מדברים על מפולת
    המבין טוב טוב 02/01/2018 12:39
    הגב לתגובה זו
    4 3
    וכאשר חלק גדול מהכותרות מדברות על כך השוק בועה השוק גבוה השוק צריך לעבור תיקון המכפילים גבוהים וכו' וכו' וכו' זוהי ההתרעה הגדולה ביותר למה ? כי הנבואה מגשימה את עצמה כי זה מה שחושבים המחשבה יוצרת מציאות רועדים פוחדים פחד גבהים
    סגור
  • דבר אחרון שאתה צריך להתחשב אלו הכותרות העיתונים
    אחד 03/01/2018 10:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מטרת העיתונים למכור אותם עם כל מיני כותרות. בעלי עיניין מכניסים הודעות שאמורות לשווק את המניות שלהם. הכל מניפולציה אחד גדולה הדבר האמיתי היחידי הוא הגרף.
    סגור
  • 11.
    שאלה אייל : המדד של S&P מתחת הממוצע הנע של 5 ימים
    EMMA 02/01/2018 12:33
    הגב לתגובה זו
    1 1
    זה סימן להמשך הירידות ?
    סגור
  • חנוכה ?
    אורי 02/01/2018 17:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ידידי. חנוכה עבר. לא שמעת? זה מזכיר לי את שייקה אופיר. יש לך שני שקלים להלוות לי ?
    סגור
  • 10.
    הסימן המובהק למפולת מתרחש כאשר....
    אברהם 02/01/2018 11:24
    הגב לתגובה זו
    5 3
    השכנה שלי המבוגרת באה אלי ואומרת " אל עזיזי, חוד פלוש דיל ביטוח לאומי ועמלו ובורסה פלמניות ...שמעת מנאש יעמלו ברשה פלוש...
    סגור
  • 9.
    האם הכוונה לשבירת ממוצע נע 5 בכל טווח זמן?
    חגי 02/01/2018 11:15
    הגב לתגובה זו
    1 1
    שלום אייל, האם התכוונת לכל טווח זמן יומי, שבועי, חודשי או אחד מהם לגבי ממוצע נע 5 ורצועות בולינגר? תודה :)
    סגור
  • 8.
    אייל גם במפולת אמרתה עליות לכול הדרך אייל אפעם לו היהה
    דוד 02/01/2018 11:06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אייל כול פעם תעיתה אני לו יודע מי מחזיק אותך במור יועץ
    סגור
  • 7.
    אייל לך תלמד מה זה בורסה אחר כך תבו כיתה א גם זה הרבה (ל"ת)
    sus 02/01/2018 11:04
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • אתה חמור דביל או סתם חרה איש? (ל"ת)
    לסוס 02/01/2018 19:12
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 6.
    אני אשמח לניתוח או התיחסות למניית שלאג
    נועםדבורה 02/01/2018 10:21
    הגב לתגובה זו
    1 1
    קניתי אותה ב1900 מעל חצי שנה והמניה עם כל השוק שגעש ועלה היא לא חלק ממנו וציפיתי לרווח נאה של כמה עשרות אחוזים עליה
    סגור
  • 5.
    לא ציינת כמה סימנים מובהקים נוספים
    שושו 02/01/2018 10:03
    הגב לתגובה זו
    1 7
    אם בתיבת הדואר ימתינו יותר מ6 מעטפות אם הדוד החשמלי יתקלקל אם יונית לוי תלבש חולצה אדומה שלושה ערבים ברציפות אם ישאלו אותך בחודש הקרוב חמישה אנשים שונים איפה אתם בסדר מדובר בסימנים טכנים מובהקים לקריסה או להמשך עליות בהצלחה למנחשים
    סגור
  • תיאורית החצאית הממריאה כמתאם לשוק המניות–
    לשושו 02/01/2018 14:03
    הגב לתגובה זו
    6 1
    גרסה שיצאה בשנת 2004 כאשר המדיה הקנדית הציבה בחלון הראווה בובה עם שמלה שסביבה צג מחשב לעליו ריצדו שערי מחיר המניות שבבורסה הקנדית . מחשב נוסף שניתח את השערים המצרפיים הפעיל בעזרת מנועה חשמלי קטן את שמלה שעל הבובה לעלות כאשר המדדים בבורסה הקנדית עולים ולחשוף את רגליה של הבובה ולרדת כאשר יש ירידות שערים בורסת טורונטו שבקנדה יורדת השמלה ומכסה את רגלי הבובה . למעשה תיאוריה הקשר בין גובה החצאיות שאנשים לובשות וביצוע שוק המניות רווח כבר שנים לפני יצירת האומנות של הבובה הקנדית . הנחת היסוד הייתה שגובה המכפלת של שמלותיהם של הנשים נוטה לעלות בקורלציה מסוכרנת יחד עם ביטחון הצרכנים שמביא איתו את האופטימיות בשוק ההון ולעליות שערים . בתיאוריה ניתוח הטכני החליף המתבונן את הקורלציה של השמלות לקורלציה של לנרות וגלים ועוד כל מיני דמיונות .
    סגור
  • 4.
    תודה
    רחמים 02/01/2018 09:53
    הגב לתגובה זו
    5 0
    כרגיל הסברחד טוב וקל להבנה
    סגור
  • 3.
    אם ניתוח טכני היה עובד גורביץ' היה יושב היום על יאכטה
    ניתוח טכני = קשקוש 02/01/2018 09:46
    הגב לתגובה זו
    17 3
    ולא עובד בתור שכיר בביזפורטל.
    סגור
  • הוא לא סחיר יש לו כנראה בעלות מסוימת באתר ......
    1 02/01/2018 14:29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לכן יש פרסומים מסיבים של השיטה ההזויה והמקושקשת של ניתוח הטכני
    סגור
  • אני חושב שהוא לא סחיר. יענו אי אפשר לסחור בו.
    ממבו 02/01/2018 19:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולי יש לו בעלות מסויימת של 80 אחוז מהאתר. לא רע נכון? חוץ מזה מה זה משנה אם הוא שכיר או עצמאי או יושב בבית בכפר שמריהו ולומד גמרא וקופץ לקאנטרי קלאב כל ערב עם הלומברגיני ולמחרת עם המזראטי?
    סגור
  • כל הכבוד לו שמהאויר הוא עושה כסף ....
    לממבו 03/01/2018 18:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם זה כישרון מוכר ומפיץ אינפורמציה שכל איש ואיש יכול להפיץ ומרוויח כסף ואנשים כמוך חושבים אולי יש איזה משהוא שאתה לא יודע בשיטה המקושקשת הזו - הוא יודע בדיוק כמוך ההבדל זה שהוא מרוויח מהאוויר כסף .
    סגור
  • גורביץ לא נביא, אבל נותן זווית מענינת ומרתקת
    מאד נהנה 02/01/2018 13:00
    הגב לתגובה זו
    4 3
    גורביץ לא נביא ומי שפועל רק על פי מה שהוא כתב מגיע לו ליפול הוא בסך הכל נותן עוד היבט על השוק, וכל אחד צריך להחליט בעצמו אני אישית, מאד נהנה מניתוחים המדהימים שלו.
    סגור
  • הוא לא נותן הוא מנחש בעזרת גרף דמיוני ....
    למאד נהנה 02/01/2018 13:38
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לכן הוא יודע בדיוק כמוך -תמשיך להנות אבל בסקירות שלו אין שום דבר חוץ מדעה שלו הסובייקטיבית
    סגור
  • עצוב- תוקעים כותרת שמוציאה את כותר הכתבה מטומטם (ל"ת)
    אתר עולב 02/01/2018 10:39
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 2.
    טוב מאוד (ל"ת)
    gilajz@walla.com 02/01/2018 09:41
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    פריצת מלחמה בקוריאה תמיס את כל הנרות (ל"ת)
    יוסי 02/01/2018 09:33
    הגב לתגובה זו
    7 4
    סגור
  • או התקוממות באירן. די קרובה אם ירצה השם. (ל"ת)
    שט 02/01/2018 22:06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • מלחמה בקוריאה?
    סימן שאלה 02/01/2018 14:11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    על כך נאמר - הכל דיבורים. ומעבר לדיבורים - שום דבר.
    סגור
  • הנרות הם רק בדמיינו העשיר של גורביץ .....
    ליוסי 02/01/2018 13:41
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נרות , גלים ,ממוצעים שנעים וכו' וכול הדמיונות שלו כאילו הוא יכול לחזות טוב ממך את העתיד הבורסה
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות