השוק האמריקני: המלצות על רקע עונת הדו"חות
בעקבות עונת הדוחות הכספיים האחרונה בארה"ב, להלן מספר חברות שהכו את התחזיות וממשיכות להציג מספרים נאים באופן עקבי. חברות טכנולוגיה אמריקניות עם פעילות בינלאומית ענפה, אשר פועלות בשווקים אטרקטיביים שצומחים בקצבים גבוהים. אנחנו מעריכים שחברות אלו, אשר נמצאות בחזית הטכנולוגיה, ימשיכו להציג שיעורי צמיחה גבוהים לצד שיעורי רווחיות מהגבוהים בענף.
חברת Qualcomm (שווי שוק נוכחי 112 מיליארד דולר) פועלת בשוק המעבדים של סמארטפונים וטאבלטים - שוק מאוד אטרקטיבי, שצפוי להמשיך לצמוח בקצבים גבוהים בשנים הקרובות. החברה בעלת יתרונות טכנולוגיים תחרותיים על פני המתחרות בתחום, לכן אנחנו צופים כי קצב הצמיחה שלה יהיה דומה לקצב הצמיחה המואץ בשוק הטלפונים החכמים.
החברה בעלת מוצרים מצוינים הנמצאים בחזית הטכנולוגית, עם שדרה ניהולית מעולה והיסטוריה של חדשנות. אנחנו צופים שהחברה תמשיך ליהנות מצמיחת השוק ולהוביל את שוק המעבדים לטלפונים חכמים בשל יצירתיות רבה, מעבדים חזקים ושיתוף פעולה מעולה עם היצרניות החזקות של הטלפונים החכמים, כגון Google ו-Samsung, אשר בחרו לאחרונה במעבדים של קוואלקום להיות המעבדים במכשירים המובילים שלהם.
ברבעון האחרון החברה הכניסה 6.24 מיליארד דולר, הכנסה שמגלמת צמיחה של 35% ביחס לאותו רבעון בשנה שעברה. כמו כן, החברה המשיכה להציג שולי רווח טובים - 60% רווח גולמי ו-27% רווח תפעולי. Qualcomm ממשיכה לצמוח בקצבים גבוהים והצפי ששנה הבאה החברה תצמח בסביבות ה-29% בהכנסות ותמשיך להציג שולי רווח נאים.
EMC (שווי שוק נוכחי - 55 מיליארד דולר) היא חברת אחסון המידע הגדולה בעולם, המתמחה באספקת מוצרים, שירותים ופתרונות בתחום אחסון וניהול מידע. החברה מובילה עולמית בפיתוח ואספקה של טכנולוגיה ופתרונות בתחום תשתית המידע, המספקים ללקוחות יתרון תחרותי בניצול הערך הגלום במידע הארגוני. אנחנו סבורים שתחום המידע ותחום הענן, יוסיפו לרשום קצבי צמיחה גבוהים בשנים הקרובות לאור הצורך ההולך וגדל של חברות באחסון כמויות עצומות של מידע.
מנוע צמיחה נוסף של החברה הינו חברת הבת VMWARE אשר מובילה בתחום תשתיות וירטואליזציה ארגונית. וירטואליזציה של תחנת העבודה מאפשרת למשתמש לקחת את סביבת העבודה המדויקת בזמן אמת ולהשתמש בה - בכל זמן ומכל מקום.
Citrix (שווי שוק נוכחי 13.6 מיליארד דולר), חברת מחשוב ענן המאפשרת עבודה מרחוק בתוכנות המחשב. ספקית מובילה של פתרונות מחשוב וירטואלי המסייעת לחברות לספק לעובדיהן שירותי IT כשירות על פי דרישה. Citrix הינה מובילה עולמית בתחום המחשוב הווירטואלי, הפעלת תוכנות מרחוק, ללא צורך בהתקנתן על המחשב האישי. החברה פועלת בשוק מחשוב הענן הווירטואלי - שוק אטרקטיבי מאוד שצפוי להמשיך לצמוח בקצבים גבוהים. החברה מציגה שולי רווח גבוהים מאוד - כ-84% רווח גולמי בשנת 2012. Citrix בעלת יתרונות טכנולוגיים תחרותיים על פני המתחרות בתחום, ואנחנו צופים שהחברה תמשיך להציג שעורי צמיחה גבוהים בשנים הבאות.
- 4.מה הלוז 29/11/2017 14:10הגב לתגובה זואחלה כתבה, הלכתי לקנות מניות של חברת citrix
- 3.ג.נ 08/08/2013 15:40הגב לתגובה זוחברות רווחיות ששווה מאוד להשקיע בהן
- 2.נ.ו 08/08/2013 14:21הגב לתגובה זוהכתבה מעמיקה, מעניינת ובעלת ערך מוסך
- 1.הוא מזכיר את רוז'ר פדרר בעוד 5 שנים (ל"ת)פיני 08/08/2013 10:18הגב לתגובה זו
שמואל וענת חרלפ (עיבוד גרוק)מדוע התרומה הפילנטרופית הגדולה ביותר הגיעה מיבואן מכוניות?
יבואני הרכב גרפו רווחים עודפים על חשבון הציבור - קבע מבקר המדינה, אז עכשיו הם "קצת" חוזרים לציבור בדרך של תרומה
בשבועות האחרונים התפתח מעל "דפי ביזפורטל", וויכוח על רמת הרווחיות של יבוא כלי רכב, אז הנה אזרוק מעט משלי לדיון.
לפני מספר שבועות, כך דווח באמצעי תקשורת שונים, נרשמה התרומה הגדולה ביותר בתולדות הפילנטרופיה המקומית: ד״ר שמואל חרל״פ ואשתו, ענת חרל״פ, תרמו 180 מיליון דולר (כ-600 מיליון שקל) להשלמת הקמת מרכז רפואי במרכז הארץ. בעקבות התרומה רואיין הזוג במספר אמצעי תקשורת. אולם ככל שעקבתי, אף אחד מהם לא שאל מהיכן הגיע ממונם הרב. אחדים אמנם ציינו שד״ר חרל״פ עשה הון רב במימוש מניות מובילאיי, וכלכליסט דיווח שהתרומה ניתנה במניות אנבידיה, אותם קיבל חרל״פ בעסקת מלאנקוס, בעת שוויין היה נמוך בעשרות אחוזים, מערכן הנוכחי. אולם שאלת הבסיס לא נשאלה: מהיכן ההון הגדול של משפחת חרל״פ.
לא נשאלה, אולי, כי כולם יודעים את התשובה: הזוג חרל״פ הינם מבעלי המניות הגדולים בכלמוביל, יבואנית הרכב והמשאיות הגדולה במדינה. ואלה עסקים שבישראל אי אפשר להפסיד בהם כספים. אלו עסקים שמרוויחים באופן עודף על חשבון הציבור.
היסטוריה
היסטורית קשה להתווכח עם עובדות: יבואניות הרכב הוותיקות, מעל ל-10 חברות, הפועלות בשוק הישראלי במשך עשרות שנים, הפכו להיות חברות עם פעילויות נוספות. מרביתן חברות פרטיות שאינן חושפות דו״חות כספיים, ומרביתן גם אינן נזקקות לשוק ההון הציבורי, הפכו במהלך השנים לקבוצות עסקים, לעיתים מורכבות, שיכולתן להתרחב בעסקים במיליארדי שקלים, בישראל ומחוצה לה. זה נבע קודם כל מפעילותן ביבוא כלי רכב קלים ומשאיות, פעילות שהיתה בה רווחיות גבוהה ביותר, יצרה תזרים מזומנים חופשי ניכר, ופתחה בפני העוסקים בה צינורות אשראי מסוגים שונים. עובדה זו, של התרחבות ניכרת ללא הזדקקות להון ציבורי, מעידה על עוצמתן של יבואניות הרכב ועל הכסף הגדול בתחום. אולם בחינה של רווחיות יבוא רכב אפשר לבחון גם דרך קבוצות הנסחרות בבורסה.
דלק מערכות רכב
דוגמא בולטת היא דלק מערכות רכב, שבשליטת איש העסקים גיל אגמון, הבעלים של דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, ב.מ.וו, פורד, ניאו ודונגפנג. ב-2015 הכנסות מגזר הרכב של הקבוצה עמדו על 2.9 מיליארד ש׳ (כל הנתונים הפיננסיים הינם מתוך הדו״חות, כלומר ללא מע״מ) והרווח המגזרי הסתכם ב-439 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 15%. ממרווח זה יש להוריד את הריבית ששילמה החברה, שהיתה בסכום מזערי בסך 22 מ׳ ש׳, כלומר עלות הריבית בתוצאות קבוצת הרכב היא שולית ואין הרבה מה להפחית.
ב-2022 דלק מערכות רכב כבר היתה קבוצה עסקים מגוונת, שרכשה את פעילות וורידיס, מהלך שמינף את הקבוצה וגרם להוצאות ריבית גבוהות. 2022 היתה שנה חריגה ברווחיות ענף הרכב, כתוצאה ממשבר הקורונה ובעקבותיו משבר הצ׳יפים בתעשיית הרכב ומחסור בכלי רכב ועליות מחירים: הכנסות מגזר הרכב של דלק מערכות רכב הסתכמו ב-3.9 מיליארד ש׳ והרווח המגזרי עמד על 992 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 25.6% ורווח ממוצע לכלי רכב כ-40,000 ש׳. באותה שנה דלק מערכות רכב שילמה ריבית בסך 253 מ׳ ש׳, רובה כתוצאה מפעילות שאינה אוטומוטיבית.
שמואל וענת חרלפ (עיבוד גרוק)מדוע התרומה הפילנטרופית הגדולה ביותר הגיעה מיבואן מכוניות?
יבואני הרכב גרפו רווחים עודפים על חשבון הציבור - קבע מבקר המדינה, אז עכשיו הם "קצת" חוזרים לציבור בדרך של תרומה
בשבועות האחרונים התפתח מעל "דפי ביזפורטל", וויכוח על רמת הרווחיות של יבוא כלי רכב, אז הנה אזרוק מעט משלי לדיון.
לפני מספר שבועות, כך דווח באמצעי תקשורת שונים, נרשמה התרומה הגדולה ביותר בתולדות הפילנטרופיה המקומית: ד״ר שמואל חרל״פ ואשתו, ענת חרל״פ, תרמו 180 מיליון דולר (כ-600 מיליון שקל) להשלמת הקמת מרכז רפואי במרכז הארץ. בעקבות התרומה רואיין הזוג במספר אמצעי תקשורת. אולם ככל שעקבתי, אף אחד מהם לא שאל מהיכן הגיע ממונם הרב. אחדים אמנם ציינו שד״ר חרל״פ עשה הון רב במימוש מניות מובילאיי, וכלכליסט דיווח שהתרומה ניתנה במניות אנבידיה, אותם קיבל חרל״פ בעסקת מלאנקוס, בעת שוויין היה נמוך בעשרות אחוזים, מערכן הנוכחי. אולם שאלת הבסיס לא נשאלה: מהיכן ההון הגדול של משפחת חרל״פ.
לא נשאלה, אולי, כי כולם יודעים את התשובה: הזוג חרל״פ הינם מבעלי המניות הגדולים בכלמוביל, יבואנית הרכב והמשאיות הגדולה במדינה. ואלה עסקים שבישראל אי אפשר להפסיד בהם כספים. אלו עסקים שמרוויחים באופן עודף על חשבון הציבור.
היסטוריה
היסטורית קשה להתווכח עם עובדות: יבואניות הרכב הוותיקות, מעל ל-10 חברות, הפועלות בשוק הישראלי במשך עשרות שנים, הפכו להיות חברות עם פעילויות נוספות. מרביתן חברות פרטיות שאינן חושפות דו״חות כספיים, ומרביתן גם אינן נזקקות לשוק ההון הציבורי, הפכו במהלך השנים לקבוצות עסקים, לעיתים מורכבות, שיכולתן להתרחב בעסקים במיליארדי שקלים, בישראל ומחוצה לה. זה נבע קודם כל מפעילותן ביבוא כלי רכב קלים ומשאיות, פעילות שהיתה בה רווחיות גבוהה ביותר, יצרה תזרים מזומנים חופשי ניכר, ופתחה בפני העוסקים בה צינורות אשראי מסוגים שונים. עובדה זו, של התרחבות ניכרת ללא הזדקקות להון ציבורי, מעידה על עוצמתן של יבואניות הרכב ועל הכסף הגדול בתחום. אולם בחינה של רווחיות יבוא רכב אפשר לבחון גם דרך קבוצות הנסחרות בבורסה.
דלק מערכות רכב
דוגמא בולטת היא דלק מערכות רכב, שבשליטת איש העסקים גיל אגמון, הבעלים של דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, ב.מ.וו, פורד, ניאו ודונגפנג. ב-2015 הכנסות מגזר הרכב של הקבוצה עמדו על 2.9 מיליארד ש׳ (כל הנתונים הפיננסיים הינם מתוך הדו״חות, כלומר ללא מע״מ) והרווח המגזרי הסתכם ב-439 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 15%. ממרווח זה יש להוריד את הריבית ששילמה החברה, שהיתה בסכום מזערי בסך 22 מ׳ ש׳, כלומר עלות הריבית בתוצאות קבוצת הרכב היא שולית ואין הרבה מה להפחית.
ב-2022 דלק מערכות רכב כבר היתה קבוצה עסקים מגוונת, שרכשה את פעילות וורידיס, מהלך שמינף את הקבוצה וגרם להוצאות ריבית גבוהות. 2022 היתה שנה חריגה ברווחיות ענף הרכב, כתוצאה ממשבר הקורונה ובעקבותיו משבר הצ׳יפים בתעשיית הרכב ומחסור בכלי רכב ועליות מחירים: הכנסות מגזר הרכב של דלק מערכות רכב הסתכמו ב-3.9 מיליארד ש׳ והרווח המגזרי עמד על 992 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 25.6% ורווח ממוצע לכלי רכב כ-40,000 ש׳. באותה שנה דלק מערכות רכב שילמה ריבית בסך 253 מ׳ ש׳, רובה כתוצאה מפעילות שאינה אוטומוטיבית.
