רובריק מנפיקה לפי שווי של 5.6 מיליארד דולר; תמשוך חברות סייבר ישראליות?
מניות חברת אבטחת המידע רובריק (Rubrik), צפויות להתחיל להיסחר היום בבורסה בניו יורק במחיר של 32 דולר למניה, מעל לטווח הראשוני אותו הציבה. באמצעות הנפקה צפויה החברה, שמניותיה צפויות להיסחר תחת הסימול RBRK לגייס סכום של עד 752 מיליון דולר, המשקפים לה שווי שוק של כ-5.6 מיליארד דולר.
במסגרת ההנפקה מכרה החברה 23.5 מיליון מניות, כחלק מגיוס של 752 מיליון דולר. זאת לאחר שבשבוע שעבר הודיעה החברה כי טווח המחירים בהנפקה צפוי לנוע בין 28-31 דולר למניה, וכי היא צפויה לגייס סכום של עד 713 מיליון דולר. מחיר המנייה בהנפקה משקף לחברה שווי של 5.6 מיליארד דולר, נתון גבוה מהשווי בסבב הגיוס האחרון שלה בשנת 2021 שעמד על 4 מיליארד דולר.
צמיחה בהכנסות לצד הפסד מעמיק
רובריק אשר נוסדה ב-2013, מספקת שירותי אבטחת מידע וגיבוי ליותר מ-6,100 לקוחות, ביניהם גופים פיננסים, ממשלות, אוניברסיטאות וחברות פרטיות. ההכנסות החברה בשנת 2023 עמדו על 628 מיליון דולר, צמיחה של כ-5% בהשוואה להכנסות של 600 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בשורה התחתונה, הציגה החברה הפסד נקי של 354 מיליון דולר, בהשוואה להפסד של 278 מיליון דולר בשנת 2022.
סבב הגיוס האחרון של החברה נערך בשנת 2021 בהובלת ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט, לפי שווי של 4 מיליארד דולר. במסגרת ההסכם עם מיקרוסופט התחייבה רובריק להוציא 220 מיליון דולר, על פני תקופה של עשור, עבור שימוש בפלטפורמת מחשוב הענן של מיקרוסופט, Azure. בשנת 2017 הודיעה החברה כי שחקן ה-NBA קווין דוראנט ישמש כיועץ עבור החברה, אך שמו לא מוזכר בתשקיף אותו פרסמה רובריק לקראת ההנפקה.
בשנה שעברה, רכשה רובריק את סטארט-אפ הסייבר הישראלי למינר (Laminar) כאשר משרדי למינר בתל אביב משמשים את רובריק כמרכז מו"פ, לצד מרכזיה הוותיקים בפאלו אלטו. בעבר דווח כי המכירה של למינאר בוצעה לפי שווי של 200-250 מיליון דולר, אך על פי התשקיף, רובריק רכשה את החברה הישראלית תמורת 105 מיליון דולר בלבד. מתוכם כ-91 מיליון דולר שולמו במזומן והשאר במניות. סכום נוסף של 23.8 מיליון דולר אשר כפוף להשלמה של אבני דרך.
תפתח דלת לחברות סייבר ישראליות?
ההנפקה של רובריק, מגיעה על רקע ההתחממות בשוק ההנפקות הטכנולוגיות, בעקבות ההנפקות המוצלחות של חברת השבבים אסטרה לאבס ופלטפורמת הפורומים הפופולארית רדיט בחודש שעבר. ההנפקה של רובריק ותוצאותיה עשויות להשפיע על חברות נוספות אשר מתחממות בימים אלו וביניהן לא מעט חברות ישראליות. בפרט היא עשויה להשפיעה על ספקית פלטפורמת האבטחה לענן קייטו נטוורקס של שלמה קרמר אשר נמצאת בימים אלו בשלבים מתקדמים לקראת הגשת תשקיף לרשות ניירות ערך האמריקאית. אליה ניתן לצרף את חברת הסייבר הישראלית-אמריקאית סניק, שבוחנת גם היא את האפשרות לרשום את מניותיה למסחר בארצות הברית.- אנתרופיק שוקלת הנפקת ענק לפי שווי של יותר מ-300 מיליארד דולר
- אביליה מתכוננת להנפקה בשווי 570 מיליון שקל: רוב הכספים יפרעו חובות וערבויות לבעלים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 2.ציקו 30/04/2024 19:57הגב לתגובה זוהמוסדיים קונים בipo, אחרי זה נפתח בשוק הציבורי , הציבור קונה ... המוסדיים מוכרים ברווח מורידים את המניה אוספים אותה אחר כך פחות 30-40% היא תגיע בקלילות ל25 שם נבצע הערכת סיכון עם כדאי להיכנס או שכדאי להמתין עוד
- 1.לא חברה ישראלית 25/04/2024 11:52הגב לתגובה זורובריק ממש לא חברה ישראלית. יש לה כאן שלוחה קטנה. הזנב לא מקשקש בכלב סניק מפסידה כסף בטונות, לא תנפיק די לפייק ניוז
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
