רולס רויס חשמלית
צילום: אתר החברה

הלאה זוללי הדלק: רולס רויס תפסיק לייצר רכבי בנזין עד סוף העשור

רכבי מותג היוקרה ידועים במנועי ה-12 צילנדרים שלהם - שעד 2030 ישארו מאחור. היעד תואם את זה שרגולטורים במערב הציבו, ורחוק יותר מזה שקבעה למשל יגואר. במקביל חשפה רולס רויס את הדגם החשמלי הראשון שלה שיושק עוד שנתיים
איתי פת-יה | (5)

חברת רכבי היוקרה רולס רויס, שרכביה ידועים במנועי ה-12 צילינדרים זוללי הדלק שבדגמיה, זורמת עם הלך הרוח של מתחרותיה ומודיעה גם היא כי עד סוף העשור תחדל למכור רכבי בנזין.

למעשה, ההודעה הזו של רוילס רויס יותר נועדה לשם הצגת הרכב החשמלי הראשון שלה, Spectre שמו, ומועד השקתו הצפוי הוא בעוד שנתיים. צורתו דומה לזו של דגם ה-Wraith שכבר לא מיוצר (הרכב עצמו יהיה "שונה לחלוטין", אומר דובר החברה גרי ספאהן) ותהיינה לו שתי דלתות. מבחינה הנדסית יהיה קרוב יותר לדגמים עדכניים של החברה כמו ה-Phantom, רכב הספורט Ghost ו-Cullinan, שהוא רכב SUV של רולס רויס. ומה לגבי המחיר? החברה לא דיברה על כך בשלב זה. נציין שהדגם הזול ביותר שלה, שהוא ה-Ghost שהוזכר, מתומחר ב-300 אלף דולר.

היעד של רולס רויס, כמו זה של בנטלי (מקבוצת פולקסווגן) לא כזה מרשים בהתחשב בכך שבחלק ממדינות העולם המערבי הציבו בעצמם יעדים לעצירת מכירת רכבי בנזין באותה שנה בדיוק, 2030. ביגואר למשל, אמרו כי החל ב-2025 יפסיקו לייצר כאלה וימכרו רק דגמים חשמליים.

במותג כבר חזו את הנולד והחל ב-2017 החלו לתכנן את כל הדגמים שלהם, כך שיותאמו גם לגרסאות חשמליות. את הפרקטיקה הזו יישמה עוד לפניה החברה האם, קבוצת BMW, במטרה כמובן להגיב במהרה לדרישות השוק המשתנות. על אף שהאחרונה גם נוהגת כך, בשונה מבנטלי עוד לא פרסמה מועד מוגדר שבו תחדל לייצר רכבי בנזין.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    לא נביא 06/12/2021 17:30
    הגב לתגובה זו
    יותר מהירות עם ביצועים יותר מגניבים...
  • 3.
    HGUY 30/09/2021 19:17
    הגב לתגובה זו
    בשביל מה צריך צלינדרים עולים ויורדים אלפי פעמים בנסיעה. הצתה ושריפה ופיצוץ במנוע. משאבות מים דלק. קרבורטור רדיאטור. שמן מים דלק אויר. מצתים. 4פעימות מחזורי שריפה זיהום כיוונים מוסכים תיבה אוטומטי או רובוטית מחוונים רעש. הכל כאלם פאדי.לכו על חשמלי ממילא תוך 3שנים מכוניות הדלק ילכו לזבל.
  • 2.
    מרוב כלי רכב חשמלים לא יהיו מספיק תחנות כח. החשמל 30/09/2021 17:19
    הגב לתגובה זו
    מרוב כלי רכב חשמלים לא יהיו מספיק תחנות כח. החשמל יפול תלכו ברגל
  • מבין בנושא 16/12/2021 10:25
    הגב לתגובה זו
    חסרות בטריות לאגירת החשמל ...הבטריות נראות היום THE NEW OIL בטריות SOLID STATE שיכנסו לשימוש ראשוני ברכבים החל מ 2025 הולכות לשנות את המשחק... טווח של 650 ק"מ תוכל לראות ואפילו מדברים על 950 ק"מ לטעינה אחת...וניתן יהיה להטעין מהר... והבטריה תוכל לבצע 1000 מחזורי טעינה, מה שיביא את חיי הסוללה כמו מנוע בנזין ואף יותר.... כמו כן הם יהיו זולות יותר בעשרות אחוזים... ראה ערך SOLID POWER BATTERY בשיתוף B.M.W , FORD ויצרנית הסוללות מס' 3 בעולם SK INNOVATION...
  • 1.
    מרוב כלי רכב חשמליים לא יהיו תחנות כח למלא אותם. ת 30/09/2021 17:18
    הגב לתגובה זו
    מרוב כלי רכב חשמליים לא יהיו תחנות כח למלא אותם. תלכו ברגל. רק בנזין.
אנליסטים בורסה AIאנליסטים בורסה AI

לקראת ה"שבוע של אנבידיה" - למה מחכים האנליסטים?

הממשל חזר לעבוד אחרי השבתת שיא של 43 ימים וסוף-סוף נקבל את הנתונים על שוק העבודה האמריקאי ונבין לאן פני הריבית של הפד'; אנבידיה ושורה של חברות מענף הצריכה ידווחו ויתנו לנו הבנה גם על מצב ה-AI וגם על מצבו של הצרכן האמריקאי - מה עוד על הלוח הכלכלי השבוע ומה חושבים האנליסטים?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אנבידיה

בשבוע המסחר הקרוב בוול סטריט נכנס אל הישורת האחרונה והמשמעותית ביותר של עונת הדוחות. אבל המשקיעים ממתינים לדברים נוספים, להבין מה תוואי הריבית של הפד, והאם מניות הטק והקמעונאות ימשיך לסחוב את השוק על הכתפיים או שהרוטציה שראינו בסוף השבוע שעבר, של זרימה מטכנולוגיה אל עבר ענפים מסורתיים, תימשך. עוד דבר שמעודד את המשקיעים הוא סיום השבתת הממשל, שהייתה הארוכה בהיסטוריה האמריקאית, 43 ימים ועכשיו נוכל לקבל את הנתונים הרשמיים שהתעכבו, ושצפויים להתפרסם השבוע. אבל שוב, מעל הכל אלו יהיו התוצאות של אנבידיה שיתנו את הטון.

זה השבוע של אנבידיה.

ברביעי בערב לאחר הנעילה תפרסם ענקית השבבים את תוצאות הרבעון הפיסקלי שלה שהסתיים באוקטובר, והציפיות - בשמיים. לפי קונצנזוס של 42 אנליסטים חברת השבבים צפויה לדווח על הכנסות של 54.94 מיליארד דולר, זינוק של כ-57% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, אז עמדו ההכנסות על 35 מיליארד דולר. טווח התחזיות נע בין 53.46 ל-58.34 מיליארד דולר - כלומר, גם האומדן הנמוך משקף קפיצה חדה.

ברווח הנקי למניה (EPS), התחזיות עומדות על רווח של 1.25 דולר למניה בממוצע, לעומת 0.81 דולר ברבעון המקביל. התחזיות נעות בין 1.14 ל-1.34 דולר - כאשר המספר העליון מגלם כמעט 66% צמיחה שנתית ברווח למניה.

המספרים האלה מציבים רף מאוד גבוה לאנבידיה, וזה כבר אחרי שנה שבה המניה יותר מהכפילה את שוויה - על רקע הביקושים האדירים לשבבי AI. גם אם אנבידיה תעמוד בציפיות, כולם מחכים לשמוע בעיקר את התחזית קדימה. האם קצב ההזמנות יימשך באותו קצב, מה יקרה במכירות לשוק הסיני לנוכח המגבלות, ואיך נראו ההזמנות מצד הענקיות - אמזון, מיקרוסופט, גוגל וכל השאר.

אנחנו "צועדים על ביצים". אנבידיה התממשה בעצבנות ב-5 ימי המסחר האחרונים וירדה מהשיר שלה. עכשיו כל שינוי הכי קטן בתמהיל של המגזרים, כל הסתייגות בטון של ג'נסן הואנג או כל עדכון מינורי בתחזית - יכול לגרום לכדור שלג בשוק.

נייס
צילום: לינקדאין

נייס נופלת ב-9% - צופה ירידה ברווחיות

החברה מעריכה שהרווחיות שלה תישחק בשנים הקרובות בגלל האצה בהשקעות בתחום ה-AI, אך צופה הכפלה של ההכנסות מפעילות ה-AI

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה נייס

נייס נייס -2.23%  מעריכה שהרווחיות שלה תישחק בשנים הקרובות בגלל האצה בהשקעות בתחום ה AI. החברה צופה שב-2028 שיעור הרווח התפעולי ירד לכ-27% ושיעור תזרים המזומנים החופשי יעמוד על 20 עד 21%. אלו נתונים נמוכים משמעותית מהציפיות הקודמות שעמדו על 30% רווח תפעולי ו-23% תזרים חופשי.

מנגד, נייס מעריכה שההכנסות מפעילות ה-AI שלה יוכפלו ויגיעו למיליארד דולר עד 2028. החברה מעדיפה כעת להגדיל נתח שוק גם במחיר של שחיקת רווחיות בטווח הקצר.


נייס הגיעה לדוחות הרבעון השלישי כשהמניה כבר נמצאת בעומס כבד. אחרי שהיתה לפני שנה וחצי החברה הגדולה בבורסה בתל אביב, היא איבדה 35% מתחילת השנה וכחצי מערכה בארבע השנים האחרונות. הירידות קדמו לדוחות, והן שיקפו בעיקר את החשש של המשקיעים מפגיעה ברווחיות על רקע השקעות מסיביות ב AI.


המספרים שהחברה הציגה מראים על רבעון חזק במונחים של צמיחה, אבל כזה שמגיע עם צל כבד על הרווחיות העתידית. ההכנסות עלו ל-732 מיליון דולר, בעיקר בזכות המשך גידול במכירות הענן ובפתרונות CX מבוססי AI. גם הרווח התפעולי והנקי השתפרו. אבל התחזית לשנה שלמה וההערכות לשנים הבאות נמצאות בלב המתח מול השוק. ההנהלה צופה שב 2028 הרווח התפעולי יעמוד על כ-27 אחוז בלבד ותזרים המזומנים החופשי על 20 עד 21 אחוז, נמוך בהרבה מהציפיות המוקדמות.


מצד אחד, השוק מבין שהשקעות ב-AI הן תנאי הכרחי כדי לא להישאר מאחור, במיוחד כשפתרונות צ'אט חכמים משנים את כל שוק ה-CRM והאוטומציה. מצד שני, הוא רואה את הירידה ברווחיות כעלייה בסיכון. המניה נסחרת במכפיל נמוך יחסית, מה שמראה שהשוק כבר מתמחר תרחיש של האטה או פגיעה במודלים המסורתיים של החברה. המשקיעים מנסים להבין אם ה-AI הוא איום או מנוע שיחזיר את החברה למסלול צמיחה.