הלאה זוללי הדלק: רולס רויס תפסיק לייצר רכבי בנזין עד סוף העשור
חברת רכבי היוקרה רולס רויס, שרכביה ידועים במנועי ה-12 צילינדרים זוללי הדלק שבדגמיה, זורמת עם הלך הרוח של מתחרותיה ומודיעה גם היא כי עד סוף העשור תחדל למכור רכבי בנזין.
למעשה, ההודעה הזו של רוילס רויס יותר נועדה לשם הצגת הרכב החשמלי הראשון שלה, Spectre שמו, ומועד השקתו הצפוי הוא בעוד שנתיים. צורתו דומה לזו של דגם ה-Wraith שכבר לא מיוצר (הרכב עצמו יהיה "שונה לחלוטין", אומר דובר החברה גרי ספאהן) ותהיינה לו שתי דלתות. מבחינה הנדסית יהיה קרוב יותר לדגמים עדכניים של החברה כמו ה-Phantom, רכב הספורט Ghost ו-Cullinan, שהוא רכב SUV של רולס רויס. ומה לגבי המחיר? החברה לא דיברה על כך בשלב זה. נציין שהדגם הזול ביותר שלה, שהוא ה-Ghost שהוזכר, מתומחר ב-300 אלף דולר.
היעד של רולס רויס, כמו זה של בנטלי (מקבוצת פולקסווגן) לא כזה מרשים בהתחשב בכך שבחלק ממדינות העולם המערבי הציבו בעצמם יעדים לעצירת מכירת רכבי בנזין באותה שנה בדיוק, 2030. ביגואר למשל, אמרו כי החל ב-2025 יפסיקו לייצר כאלה וימכרו רק דגמים חשמליים.
במותג כבר חזו את הנולד והחל ב-2017 החלו לתכנן את כל הדגמים שלהם, כך שיותאמו גם לגרסאות חשמליות. את הפרקטיקה הזו יישמה עוד לפניה החברה האם, קבוצת BMW, במטרה כמובן להגיב במהרה לדרישות השוק המשתנות. על אף שהאחרונה גם נוהגת כך, בשונה מבנטלי עוד לא פרסמה מועד מוגדר שבו תחדל לייצר רכבי בנזין.
- ממסלול המרוצים לנאסד"ק: סטורדוט מתמזגת לספאק של אנדרטי בשווי 800 מיליון דולר
- דאצ’יה מנסה להחזיר את החשמלית אל העם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 4.לא נביא 06/12/2021 17:30הגב לתגובה זויותר מהירות עם ביצועים יותר מגניבים...
- 3.HGUY 30/09/2021 19:17הגב לתגובה זובשביל מה צריך צלינדרים עולים ויורדים אלפי פעמים בנסיעה. הצתה ושריפה ופיצוץ במנוע. משאבות מים דלק. קרבורטור רדיאטור. שמן מים דלק אויר. מצתים. 4פעימות מחזורי שריפה זיהום כיוונים מוסכים תיבה אוטומטי או רובוטית מחוונים רעש. הכל כאלם פאדי.לכו על חשמלי ממילא תוך 3שנים מכוניות הדלק ילכו לזבל.
- 2.מרוב כלי רכב חשמלים לא יהיו מספיק תחנות כח. החשמל 30/09/2021 17:19הגב לתגובה זומרוב כלי רכב חשמלים לא יהיו מספיק תחנות כח. החשמל יפול תלכו ברגל
- מבין בנושא 16/12/2021 10:25הגב לתגובה זוחסרות בטריות לאגירת החשמל ...הבטריות נראות היום THE NEW OIL בטריות SOLID STATE שיכנסו לשימוש ראשוני ברכבים החל מ 2025 הולכות לשנות את המשחק... טווח של 650 ק"מ תוכל לראות ואפילו מדברים על 950 ק"מ לטעינה אחת...וניתן יהיה להטעין מהר... והבטריה תוכל לבצע 1000 מחזורי טעינה, מה שיביא את חיי הסוללה כמו מנוע בנזין ואף יותר.... כמו כן הם יהיו זולות יותר בעשרות אחוזים... ראה ערך SOLID POWER BATTERY בשיתוף B.M.W , FORD ויצרנית הסוללות מס' 3 בעולם SK INNOVATION...
- 1.מרוב כלי רכב חשמליים לא יהיו תחנות כח למלא אותם. ת 30/09/2021 17:18הגב לתגובה זומרוב כלי רכב חשמליים לא יהיו תחנות כח למלא אותם. תלכו ברגל. רק בנזין.
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.
