ביידן מגביר את המאבק בחברות סיניות - מחרים 59 חברות גדולות
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לא מוותר לסינים ומאותת שהמלחמה בין המעצמות שכוללת בעיקר את מלחמת הסחר (שיצאה להפוגה) עדיין רחוקה מלהסתיים. ביידן מרחיב את ההגבלות על השקעות אמריקאיות בחברות סיניות שיש להן לכאורה קשרים למאמצי הריגול של המדינה. החשש הגדול של ארה"ב הוא שהממשל הסיני בעצם שולט בחברות הסיניות הגדולות וששיתופי פעולה עם חברות אמריקאיות משמשים בדרכים שונות לרבות צבירת דטה ומידע, את הממשל. ביידן הגדיר בצו נשיאותי 59 חברות סיניות שאסור לחברות אמריקאיות לבוא איתם במגע. ארה"ב טוענת כי החברות האלו עם קשרים עמוקים לממשל הסיני. מהבית הלבן נמסר כי "הצו הנשיאותי שפורסם מאפשר לארה"ב למנוע בצורה ברורה ומידתית, השקעות אמריקאיות בחברות וגופים סיניים שמערערים על הביטחון או הערכים הדמוקרטיים של ארה"ב ובנות בריתה. "הצו בפועל מרחיב את היכולת של הממשל האמריקאי להתמודד עם האיום מצד חברות סיניות וגופים סיניים המפתחים טכנולוגיית ריגול ותורמים לריגול אחר מיעוטים דתיים או אתניים או לדיכוי והפרה של זכויות אדם". בין החברות ברשימת ה-59 - אירו אנג'ן קורפ אוף צ'יינה, אירוסאן, Technology Electron Torch Fujian, וואווי טכנולוג'יס ונוספות. זה המהלך האגרסיבי ביותר של ביידן ונראה שהוא בצורה מסוימת מאמץ את הקו של קודמו דונלד טראמפ. בתגובה למהלך, אמר נציג של משרד החוץ הסיני כי ארה"ב מתעלמת מהעובדות, ועליה לכבד את החוק ואת השוק ולהפסיק את הפעולות המערערות על הסדר הפיננסי העולמי.
- 6.הועדה קמה עוד בזמן ממשל אובמה , טראמפ יישם את ההמל 05/06/2021 23:02הגב לתגובה זוהועדה קמה עוד בזמן ממשל אובמה , טראמפ יישם את ההמלצות , פעם קודמת לאחר החתימה על הסכם הסחר דאגו לנו לקורונה נראה הפעם מה יביאו ?
- 5.טיבי 04/06/2021 18:03הגב לתגובה זויש הנחת יסוד שאומרת שהתעשיות תמיד ינועו למקומות שהשכר בהם נמוך ומאחר ופועל סיני מיומן וחכם מקבל עשירית מפועל אמריקאי שום תרגיל ושום הצהרה לא ישפיעו ולכן זה לא יעבוד
- 4.צריך רשימה מלאה כדי להיזהר מקנית נ.ע אלו חבל שאין!! (ל"ת)שגיא 04/06/2021 17:44הגב לתגובה זו
- 3.נח 04/06/2021 16:27הגב לתגובה זולטראמפ קרעו את הצורה ולביידן קושרים כתרים ! פוליטיקה ותקשורת עלובים
- 2.איזה חברות? (ל"ת)דני 04/06/2021 14:58הגב לתגובה זו
- 1.ביידן בשקט עושה את מה עשה טרמפ בצעקות - (ל"ת)לילי 04/06/2021 13:37הגב לתגובה זו
- רוץ בין סוסים 04/06/2021 17:13הגב לתגובה זוהסוס שחש את אדונו שמדרבן אותו, הסוס מקבל אומץ ושועט למרחב. אני ממליץ לך לא ללמוד מסוסים שועטים. הם לא דוגמה ליזמות. לדוגמה הנשיא הקודם לטרמפ הוא כמו הסוס במשל, אוכל עשב ורובץ לו במקנה. וחושב שהאוכל נמצא תמיד . ( כמו הנשיאים הקודמים לו ) לעומת זה טרמפ הוא כמו האדון במשל, ממריץ את הסוס.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי
בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"
נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.
"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.
טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.
דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.
- ממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו
- מכה לטראמפ ולרפובליקנים: שריל נבחרה למושלת ניו ג'רזי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.
הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת Truth Social
