אופנהיימר רומזים - WIX צפויה להכות את התחזית ברבעון השני
WIX הישראלית היא השנייה לצ'ק פוינט בדירוג החברות הגדולות (שווי חברה) והיא עוקפת את טבע. החברה נהנתה מאוד בתקופת הקורונה והיה אפשר להבין את זה כבר בזמן אמת וגם בראיון עם סמנכ"ל הכספים של החברה - ליאור שמש. מניית החברה שוברת שיאים בזמן האחרון ולהערכת האניסטים של בית ההשקעות אופנהיימר - יש עוד למה לצפות - "אנו משמרים את המלצתנו Outperform על מניית WIX ומעלים מחיר יעד ל-305 דולר (לעומת מחיר של כ-270 דולר בעת ההמלצה)", כותבים האנליסטים ומוסיפים - "וזאת לאור הצפי להמשך ההשפעה החיובית על פעילות החברה של משבר נגיף הקורונה, עם פוטנציאל להפתעה בתוצאות הכספיות לעומת תחזיותינו.
"נתוני תעבורת לקוחות באתרי WIX מעידים על האצה ניכרת במספר כניסות לאתרי WIX, לקצב גידול שנתי של 34%, משמעותית מעל קצב הצמיחה של 3% בלבד בטרם משבר הקורונה. נתונים אלה נמצאים במתאם גבוה עם נתוני הצטרפות מנויים חדשים, כאשר WIX מציגה צמיחה גבוהה באופן משמעותי לעומת חברות מתחרות. בנוסף, אנו סבורים כי שתי ההשקות החדשות, הרחבת פלטפורמת הסחר המקוון והשקת מוצר EditorX למגזר הארגוני, צפויות להגדיל מונטיזציה ולספק הפתעה חיובית לתוצאות WIX במחצית השנייה של 2020 ובשנת 2021. בכך, אנו מעלים את מחיר היעד ל-305 דולר בהתבסס על מכפיל 14.7 לתחזית הזמנות ל-2021, דיסקאונט של 10% לתמחור חברות מנויי הענן מקבילות.
"על פי נתוני חברת SimilarWeb העוקבת אחר פעילות באתרי חברות אינטרנט, מספר כניסות לאתרי WIX ברבעון השני 2020 הציג צמיחה שנתית של 34%, האצה ניכרת לעומת קצב צמיחה של 3% בלבד בטרם משבר הקורונה. בהתבסס על מתאם גבוה בין נתוני כניסות לאתר לבין קצב הצטרפות מנויים חדשים, ניתן לצפות להאצה בקצב הצמיחה במנויים ל-53% ברבעון השני, זאת בהשוואה לתחזית הקונצנזוס של 34%, כאשר מטעמי שמרנות אנו מעלים את תחזיתנו לצמיחה של 42%. נתונים נוספים של SimilarWeb מצביעים על צמיחה ב-WIX בשיעורים גבוהים ממתחרותיה, בעיקר מול חברת GDDY, עם גידול בנתח שוק מ-25% ל-28%.
"בתקופה האחרונה הודיעה WIX על מספר השקות חשובות, כולל הרחבת פלטפורמת הסחר המקוון, כולל התאמה אישית של חנויות וירטואליות, ניהול תשלומים, משלוח הזמנות ואנליטיקה, ובכך ממוצבת החברה היטב מבחינת התחרות מול מובילת התחום Shopify. בנוסף, לפני כשבוע השיקה WIX את פתרון EditorX, המשלים את הפלטפורמה לבניית אתרים מקצועיים, המיועדת לקרב סוכנויות ולקוחות גדולים, ובכך מרחיבה משמעותית את שוק היעד הפוטנציאלי.
- וויקס ו-Unit משיקים שירות בנקאות עסקית
- בבנק אוף אמריקה מזהירים - WIX עלולה להיפגע מה-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 1.ישראל 19/07/2020 12:39הגב לתגובה זוולאחרות כמו שקרה לנטפליקס , המניות עלו המון מהתחתית. החברות יצטכו לספק תחזיות גבוהות מאוד מעל הצפי של אנליסטים.
- שא 21/07/2020 07:33הגב לתגובה זומתי צפוי גוח רבעון שני
- אני חושב מחר (ל"ת)בר 21/07/2020 19:15
אגם קומו, איטליה. קרדיט: רשתות חברתיותלמה עשירים מכל העולם עוברים לאיטליה?
מיסוי נוח, נדל"ן תוסס ואיכות חיים, איטליה קפצה למקום השלישי בעולם ביעדים מועדפים להגירת הון, עם צפי לקליטת קרוב ל-4,000 מיליונרים בשנה הקרובה
איטליה הפכה בשנים האחרונות ליעד מועדף עבור מיליונרים ובעלי הון, לא רק בזכות הנופים, ההיסטוריה או הקולינריה, אלא בעיקר בשל שילוב בין מדיניות מס נוחה, שוק נדל"ן תוסס וסביבה כלכלית פתוחה להשקעות. התוצאה היא מגמה ברורה של מעבר של עשירים מרחבי העולם למדינה, עם הערכות שמדובר בקרוב ל-4,000 אנשים בעלי עושר גדול שייקלטו באיטליה בשנה הקרובה, ויביאו עמם כ-20-25 מיליארד דולר בהון פרטי.
מיקומה של איטליה בדירוג העולמי של יעדים מועדפים להגירת הון השתנה באופן ניכר, ממקום 11 בשנת 2023 למקום שלישי ב-2025. היא עקפה מדינות כמו סינגפור, שווייץ ואוסטרליה, והפכה ליעד מרכזי עבור קהלים אמידים שמחפשים אלטרנטיבה למיסוי נוקשה במדינות המוצא שלהם. אחד הגורמים המרכזיים לשינוי הוא מס שטוח, מודל לפיו נדרש תשלום שנתי קבוע על הכנסות מחו"ל, ללא קשר להיקפן. בשלב הראשון עמד הסכום על 100 אלף יורו לשנה, אך לאחר ביקורת ציבורית הוכפל ל-200 אלף, ועדיין נשאר אטרקטיבי ביחס לחלופות.
ההטבה במס מיועדת לתושבים חדשים בלבד ואינה מתייחסת לרווחים מחוץ לאיטליה, בעוד שההכנסות מקומיות ממוסות לפי מדרגות רגילות. המשמעות היא שמי שמעתיק את כתובת המס שלו לאיטליה, משלם מס אחיד ומשתלם גם אם יש לו הכנסות של עשרות מיליוני יורו בשנה. ככל שמדינות אחרות מגבירות את המיסוי על עשירים, למשל בצרפת עם מס עושר או בבריטניה עם ביטול משטר המיסוי החדש, איטליה מצטיירת כמדינה עם מיסוי מאוד נמוך והופכת לאטרקטיבית לאמידים. אגב, זה במקביל לכך שהיא מפתה גם אנשים ממעמדות שונים לבוא להתגורר באזורים עם שיעור ילודה נמוך כמו חבל טוסקנה שבו יש כפרים שלמים זנוחים עם הגירה שלילית. איטליה מציעה במקומות לא מעטים דירה-בית חינם ואפילו מענק של 20 אלף דולר פלוס לתושבים זרים כדי לבוא להתגורר באזורים האלו.
ובכל מקרה, מחירי הדירות-בתים נמוכים מאוד באזורים האלו - מאות אלפי שקלים בודדים.
השקעה בנדל"ן באיטליה
למרות שהחוק אינו מחייב השקעה ישירה במדינה כתנאי למס, בפועל רבים מהמהגרים האמידים כן משקיעים: בנדל"ן, בעסקים, בתיירות ובתחומים יצירתיים. במקביל, איטליה קידמה תמריצים נוספים להשקעה, כמו תוכניות Industria 4.0 ו-Transition 5.0, שמעניקות זיכויי מס לעסקים בתחומי תשתיות ירוקות, דיגיטציה וחדשנות.
- אקונרג'י סוגרת מימון של 58 מיליון אירו לפרויקטים סולאריים באיטליה
- אלומיי מוכרת חצי מהפורטפוליו באיטליה לכלל תמורת 210 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המוקדים המרכזיים להגירה ולהשקעות הם אזורים עם כמו טוסקנה, הריביירה האיטלקית, אגם קומו והעיר מילאנו. מחירי הנדל"ן במילאנו זינקו קרוב ל-50% מאז 2017, בעוד שבערים גדולות אחרות באיטליה העלייה הייתה מתונה יותר. גם באזור אגם קומו מדווחים על עלייה מתמשכת במחירים.
פורשה מקאן. צילום יצרןפורשה מתרסקת: הפסד של כמעט מיליארד אירו ברבעון
השקעות ענק במכוניות חשמליות שלא מצאו קונים, ירידה חדה במכירות בסין ומכסים בארה"ב הפכו את רווחי פורשה להפסדים היסטוריים. החברה מתכננת פיטורים נרחבים ושיקום ארוך טווח
פורשה עושה היסטוריה, אבל לא מהסוג שהיא רצתה. החברה שנחשבה למכונת כסף של קבוצת פולקסווגן דיווחה השבוע על הפסד תפעולי של כמעט מיליארד יורו ברבעון השלישי. זה קורה בפעם הראשונה מאז שהחברה הונפקה בבורסה ב-2022, ומסמן נקודת מפנה בהיסטוריה המפוארת של יצרנית מכוניות הספורט.
המספרים מעידים על קריסה: הפסד תפעולי של 967 מיליון יורו לעומת רווח של 974 מיליון יורו באותו רבעון אשתקד. כלומר, היפוך מוחלט של כמעט שני מיליארד יורו תוך שנה אחת. מדובר בפגיעה יסודית במודל העסקי שהפך את פורשה לאחת החברות הרווחיות בענף הרכב העולמי. בתשעת החודשים הראשונים של 2025 הרוויחה פורשה 40 מיליון יורו בלבד, לעומת ארבעה מיליארד יורו בתקופה המקבילה ב־2024 - ירידה של 99% ברווח הנקי. קשה למצוא תקדים לחברה בסדר גודל כזה שמאבדת כמעט את כל רווחיותה בפרק זמן כה קצר.
אסטרטגיה שנכשלה
הסיבה העיקרית לנפילה היא האסטרטגיה שנכשלה. פורשה השקיעה סכומי עתק במעבר לרכב חשמלי, אך שוק הלקוחות שלה בחר בכיוון אחר. במקום להתלהב ממכוניות חשמליות, הצרכנים המשיכו להעדיף את מנועי הבנזין הקלאסיים, המזוהים עם הצליל, העוצמה והחווייה המזוהה עם המותג. בחודש שעבר הודיעה החברה על ביטול מוחלט של פרויקט רכב השטח החשמלי החדש, תוך רישום הפסד של 1.8 מיליארד יורו. במקביל, היא חזרה להשקיע בפיתוח דגמי בנזין והיבריד, מהלך שמשקף הודאה פומבית בכישלון האסטרטגיה החשמלית שבה הושקעו שנים של פיתוח ומיליארדי אירו.
סמנכ״ל הכספים, יוכן ברקנר, ניסה להציג את המהלך כחלק מתהליך ארגוני מתוכנן, וטען כי החברה מקריבה רווחים קצרי טווח לטובת חיזוק עתידי. אלא שבפועל קשה לראות בכך מהלך מתוכנן, יותר ניסיון מאוחר לתקן החלטה שגויה.
- ענף הרכב-גירסת המעושרים, רכבים מעל 1 מיליון שח
- שוק היוקרה - 4,000 כלי רכב ב-500 אש"ח ומעלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בעיה משמעותית נוספת היא סין, השוק שנחשב למנוע הצמיחה של פורשה בעשור האחרון. המכירות במדינה ירדו ב־26% מתחילת השנה, ירידה שמעידה על שינוי עמוק בהעדפות הצרכנים הסינים. פורשה, שבעבר הייתה סמל סטטוס מבוקש, מתקשה כעת לשמר את מעמדה מול מותגים מקומיים חדשים שמציעים חדשנות דומה במחיר נמוך בהרבה. גם בארצות הברית מצטברות בעיות. מכסים גבוהים שהוטלו במסגרת מדיניות סחר חדשה העלו משמעותית את עלות היבוא, ופורשה, שאין לה מפעל ייצור מקומי, סופגת את מלוא הפגיעה. ההשלכה הישירה היא הוצאות של מאות מיליוני יורו בשנה ופגיעה חדה ברווחיות.
