סיוה: המלצת קנייה עם אפסייד של 30% מבנק השקעות אמריקאי

בנק ההשקעות רות' קפיטל פרטנרס, מעלה את מחיר היעד שלו למניית סיוה הישראלית ל-50 דולר למנייה; "הזדמנות השקעה מגוונת בחברה בעלת רווחיות גבוה, והכנסות מתמלוגים"
איתן גרסטנפלד |

בנק ההשקעות רות' קפיטל פרטנרס, מעניק לחברת סיוה (סימול: CEVA) הישראלית, המלצת קנייה, ומעלה את מחיר היעד ל-50 דולר למנייה, אפסייד של 30% על שער הבסיס של המנייה. להערכתם מדובר בהזדמנות השקעה מגוונת בחברה בעלת רווחיות גבוה, והכנסות מתמלוגים. >האנליסטים אופטימיים ומעניקים מחיר יעד של 40 דולר למניה > סיוה בהסכם עם אפל - צפי המכירות השנתי: 5-7 מיליון דולר בבנק ההשקעות, רואים בספקית טכנולוגיות הקישוריות האלחוטית הישראלית, "פוטנציאל לשיפור בשל ההזדמנויות העומדות בפניה. אנחנו צופים כי במהלך השנה (2020) החברה תמשיך בתנופת הרישוי, ובהתאוששות בתחום התמלוגים". בבנק מבעים סיפוק מהשיפור במכירת הרישיונות "לאור הרלוונטיות ההולכת וגוברת של מוצר ה-DSP (עיבוד אותות דיגיטלי), של החברה. אנחנו מאמינים כי החברה עשתה עבודה טובה בשימור תנופת הרישיונות במספר רב של הזדמנויות". לדבריהם "מהבדיקות שלנו עולה כי הביקוש בשוק הסמארטפונים בסין מתאושש בהתמדה. אך אנו מאמינים שההזדמנויות בשוק הלא-בסיסי של החברה הכוללות תשתית, קישוריות, עיבוד שמע/וידאו, היתוך חיישנים ובינה מלאכותית מייצגות את הפוטנציאל הגבוה ביותר לחברה. "היתרון של החברה בתחום ה-5G משתרע מעבר לתשתית סמארטפון/אלחוטית מסורתית לקישוריות IoT (Bluetooth, WiFi 6E, IoT סלולרי), עיבוד AI / קול / וידאו קצה מוגבר, היתוך חיישנים מתקדם ו- V2V רכב". תחום ה-5G צומח בקצב מרשים והוא עשוי להיות מנוע צמיחה משמעותי לחברות התקשורת והשבבים. בתוך כך, לפני כחודשיים דיווחה החברה על תוצאות הרבעון הראשון של 2020, עם צמיחה של 39% בהכנסות וזינוק של מאות אחוזים ברווח המתואם. החברה הכתה את תחזיות האנליסטים בשורה העליונה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אנטליה טורקיה (AI)אנטליה טורקיה (AI)

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון

אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה;  מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים;  1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג

עמית בר |
נושאים בכתבה תיירות טורקיה

ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.

המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.

וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים. 

המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות

הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.

אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.