ראלי אדיר באירופה: הדאקס טס 2.8% אחרי שינוי נוסח הודעת ה'פד'
המדדים המובילים בבורסות אירופה ננעלו בעליות שערים חדות לאחר שאתמול רשמו המדדים בוול סטריט את היום הטוב ביותר מתחילת השנה. האות לראלי אתמול היה הודעת ה'פד' בה נרשם שינוי בנוסח הודעת הריבית, שינוי אותו רואים המשקיעים כדרמטי מאוד -
הדאקס הגרמני זינק 2.8% כעת לאחר שאתמול סגר כמעט ללא שינוי. המדד הגרמני קיבל דחיפה מסקר ה-IFO לחודש דצמבר האומד את מצב העסקים במדינה והציג קריאה חיובית. מדד ה-CAC 40 הצרפתי טס 3.26%. ברוסיה מדד ה-RTX (נסחר בדולרים ולכן מושפע מהתנודות ברובל) קפץ ב-5.8% -
מטבע הרובל שאתמול קפץ כמעט 10% לאחר ששר האוצר הרוסי אמר כי משרד האוצר מתערב בשוק ומוכר דולרים, נסחר היום בתנודתיות חריפה ברקע לדבריו של פוטין שאמר כי אסור לבנק המרכזי הרוסי לבזבז את יתרות המט"ח שלו בניסיון לתמוך ברובל. נכון לכתיבת שורות אלו המטבע הרוסי מאבד מערכו כ-5% מול הדולר. ברקע מחיר הנפט ממשיך ליפול. מחיר חבית בבורסת ניו יורק צולל כעת בשיעור של 1.5% לרמה של 55.63 דולר.
יניב חברון, הכלכלן הראשי באקסלנס: "ההבנה היא שהפד לא יעלה את הריבית עד להתייצבות השווקים. ישנם המפרשים זאת כאילו הפד' לא יעלה את הריבית בשנת 2015, אבל להערכתנו זו טעות. כל עוד מחירי הנפט לא מתייצבים חזרה מעל רמה של 70 דולר, השווקים ימשיכו להיות תנודתיים, יחד עם זאת ברגע שהוא יתייצב מעל רמה זו, המשקיעים יחזרו לסחור את התועלת שיש לירידת מחירי האנרגיה בעולם על הצמיחה הגלובלית. בנקודה זו הפד ירגיש הרבה יותר נוח לחשוב על תחילת העלאות הריבית."
- הבריחה היהודית המבוהלת מגולדרס גרין
- אירופה בעליות, החוזים בוול סטריט בירוק בוהק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חברון מסביר כי "בפד מאוד מרוצים מההתאוששות בארה"ב ולא מתרגשים במיוחד מהאינפלציה המצויה מתחת לרמות של הפד שכן היא מושפעת לרעה ממחירי האנרגיה. במסיבת העיתונאים הנגידה ג'נט יילן הבהירה כי להערכתה בעקבות המצב בשווקים הריבית לא תעלה בשתי הפגישות הבאות, כאשר מועד תחילת העלאות הריבית יהיה תלוי בנתוני המאקרו שיכנסו. הפד לא יעלה את הלחץ בשווקים שגם ככה גבוה ויחכה להתייצבות, אבל הריבית תעלה עוד השנה. אינני יודע כמה זמן יימשך המשבר, אבל אני בספק שהוא כבר מאחורינו. עד שלא נראה את מחירי הנפט מתייצבים ברמה של 70-75 דולר, הסכנה לפגיעה במערכת הפיננסית האירופאית החשופה לרוסיה וחברות ענק אירופאיות שהשקיעו מיליארדי אירו בשנים האחרונות ברוסיה הינה ממשית.
- 4.j j 18/12/2014 23:54הגב לתגובה זומה קרה השקעתם בפוטים והתאכזבתם לכו ל.......
- 3.זיפו 18/12/2014 20:17הגב לתגובה זו5 אחוזים ביומיים לעומת בקושי אחוז אצלנו. מושחטי המעוף עושים בבורסה ככל העולה על רוחם והרשות זוללת בורקסים.
- אחד 19/12/2014 09:22הגב לתגובה זוואז לא תהיה ברירה, המעוף יעלה
- 2.זה נקרא לזרות מלח על הפצעים (ל"ת)לביזפורטל 18/12/2014 16:53הגב לתגובה זו
- 1.אין שום שינוי ובטח שלא דרמטי. (ל"ת)ר 18/12/2014 16:50הגב לתגובה זו

מה צפוי ב-S&P 500 - האם יצא מספיק אוויר מהבלון?
לאחרונה נערכנו ליציאת אוויר מוול סטריט ואוויר אכן יצא. השאלה האם יצא מספיק? הנה התובנות שלנו
ובכן, הגענו ליעד הפיבונאצ׳י הראשון לירידה באזור ה-6480, מבחינה סטטיסטית התנודה למטה הייתה קיצונית וביום שישי היה יום היפוך (סגירה חיובית מעל הפתיחה) כך שיש סיכוי שלטווח הקצר נושפי האוויר ירגעו. שבירה של 6480 תלמד על 6200 כעל היעד הבא. איתות חיובי יהיה מעל 6720.
6480-6720 הם לפיכך גבולות המעקב שלנו לתחילת שבוע המסחר ומפה נמשיך.
מה אומרות המניות המופלאות
הגם שמבחינתי תשומת הלב המוגברת למניות ה״מופלאות״ היא בעיקר עניין למערכת היחסים בין תקשורת פיננסית לקוראים (שכן יש מלא מניות מעניינות לתיק) אז שמבחינת אומדן סיכויי השוק לעלות או לרדת יש לניתוח המצרפי שלהן משמעות. נעבור עליהן ביחד ונסכם.
- AAPL: מצב טכני מורכב שכן היא ברמת שיא אבל יש אופטימיות כל עוד מעל 260. שם אותה בצד הירוק בינתיים.
- הנאסד״ק קפץ ב-2.7%; אלפאבית זינקה ב-6%, טסלה עם 7%, ברודקום טסה ב-11%
- לקראת שבוע מסחר קצר ועמוס - מה חושבים האנליסטים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- AMZN: מעל רמת תמיכה ואין סיבה שלא תהיה בצד הירוק כרגע.
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
