ראלי אדיר באירופה: הדאקס טס 2.8% אחרי שינוי נוסח הודעת ה'פד'
המדדים המובילים בבורסות אירופה ננעלו בעליות שערים חדות לאחר שאתמול רשמו המדדים בוול סטריט את היום הטוב ביותר מתחילת השנה. האות לראלי אתמול היה הודעת ה'פד' בה נרשם שינוי בנוסח הודעת הריבית, שינוי אותו רואים המשקיעים כדרמטי מאוד -
הדאקס הגרמני זינק 2.8% כעת לאחר שאתמול סגר כמעט ללא שינוי. המדד הגרמני קיבל דחיפה מסקר ה-IFO לחודש דצמבר האומד את מצב העסקים במדינה והציג קריאה חיובית. מדד ה-CAC 40 הצרפתי טס 3.26%. ברוסיה מדד ה-RTX (נסחר בדולרים ולכן מושפע מהתנודות ברובל) קפץ ב-5.8% -
מטבע הרובל שאתמול קפץ כמעט 10% לאחר ששר האוצר הרוסי אמר כי משרד האוצר מתערב בשוק ומוכר דולרים, נסחר היום בתנודתיות חריפה ברקע לדבריו של פוטין שאמר כי אסור לבנק המרכזי הרוסי לבזבז את יתרות המט"ח שלו בניסיון לתמוך ברובל. נכון לכתיבת שורות אלו המטבע הרוסי מאבד מערכו כ-5% מול הדולר. ברקע מחיר הנפט ממשיך ליפול. מחיר חבית בבורסת ניו יורק צולל כעת בשיעור של 1.5% לרמה של 55.63 דולר.
יניב חברון, הכלכלן הראשי באקסלנס: "ההבנה היא שהפד לא יעלה את הריבית עד להתייצבות השווקים. ישנם המפרשים זאת כאילו הפד' לא יעלה את הריבית בשנת 2015, אבל להערכתנו זו טעות. כל עוד מחירי הנפט לא מתייצבים חזרה מעל רמה של 70 דולר, השווקים ימשיכו להיות תנודתיים, יחד עם זאת ברגע שהוא יתייצב מעל רמה זו, המשקיעים יחזרו לסחור את התועלת שיש לירידת מחירי האנרגיה בעולם על הצמיחה הגלובלית. בנקודה זו הפד ירגיש הרבה יותר נוח לחשוב על תחילת העלאות הריבית."
- הבריחה היהודית המבוהלת מגולדרס גרין
- אירופה בעליות, החוזים בוול סטריט בירוק בוהק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חברון מסביר כי "בפד מאוד מרוצים מההתאוששות בארה"ב ולא מתרגשים במיוחד מהאינפלציה המצויה מתחת לרמות של הפד שכן היא מושפעת לרעה ממחירי האנרגיה. במסיבת העיתונאים הנגידה ג'נט יילן הבהירה כי להערכתה בעקבות המצב בשווקים הריבית לא תעלה בשתי הפגישות הבאות, כאשר מועד תחילת העלאות הריבית יהיה תלוי בנתוני המאקרו שיכנסו. הפד לא יעלה את הלחץ בשווקים שגם ככה גבוה ויחכה להתייצבות, אבל הריבית תעלה עוד השנה. אינני יודע כמה זמן יימשך המשבר, אבל אני בספק שהוא כבר מאחורינו. עד שלא נראה את מחירי הנפט מתייצבים ברמה של 70-75 דולר, הסכנה לפגיעה במערכת הפיננסית האירופאית החשופה לרוסיה וחברות ענק אירופאיות שהשקיעו מיליארדי אירו בשנים האחרונות ברוסיה הינה ממשית.
- 4.j j 18/12/2014 23:54הגב לתגובה זומה קרה השקעתם בפוטים והתאכזבתם לכו ל.......
- 3.זיפו 18/12/2014 20:17הגב לתגובה זו5 אחוזים ביומיים לעומת בקושי אחוז אצלנו. מושחטי המעוף עושים בבורסה ככל העולה על רוחם והרשות זוללת בורקסים.
- אחד 19/12/2014 09:22הגב לתגובה זוואז לא תהיה ברירה, המעוף יעלה
- 2.זה נקרא לזרות מלח על הפצעים (ל"ת)לביזפורטל 18/12/2014 16:53הגב לתגובה זו
- 1.אין שום שינוי ובטח שלא דרמטי. (ל"ת)ר 18/12/2014 16:50הגב לתגובה זו
קולט קרס (אנבידיה)סמנכ"לית הכספים של אנבידיה: "יש לנו הזמנות של 500 מיליארד דולר לספק עד סוף 2026"
מניית אנבידיה עולה למרות האיום מאזמון - קולט קרס, סמנכ"לית הכספים חשפה את ההזמנות לביצוע בהמשך וגם - למה אמזון לא ממש מתחרה ראש בראש באנבידיה
מניית אנבידיה (NVIDIA Corp. -1.03% ) עלתה בטרום ב-1%, לאחר שאתמול טיפסה ב-0.8% וכעת יורדת ב-0.2% בהמשך לפרסום נתוני מאקרו פושרים מאוד. הסיבה המרכזית לביטחון המשקיעים באנבידיה למרות התחרות שמרימה ראש, הגיעה מפיה של סמנכ"לית הכספים קולט קרס, שאמרה בכנס UBS:"יש לנו כבר הזמנות מאושרות של 500 מיליארד דולר לשבבי Blackwell ו-Rubin עד סוף 2026, וזה אפילו בלי העסקה הפוטנציאלית עם OpenAI".
המספר הזה הפך לסוג של מגן מירידות. אלו מספרים ענקיים. אמזון יצאה אתמול בהצהרה חזקה - השקת שבב ה-Trainium3 החדש שלה יוזיל עלויות אימון מודלים ב-50%, יציע פי 4.4 ביצועים וזיכרון כפול מדור קודם. Anthropic כבר הזמינה מיליון יחידות עד סוף 2025 וההכנסות מ-Trainium צומחות ב-150% רבעון אחר רבעון. אלא שאמזון הודיעה במפורש ש-Trainium4 הקרוב יתמוך בטכנולוגיית NVLink Fusion של אנבידיה, כלומר, הלקוחות יוכלו לשלב את השבבים שלה עם מערכי ה-GPU הענקיים של אנבידיה. אמזון עשויה להחליף את מערכות אנבידיה אבל הגיוני יותר שהיא תשתלב כפיצ'ר מסוים בתוך פלטפורמת אנבידיה. זה יכול לפגוע במכירות וזו עשויה להיות תחרות, אבל נראה שאנבידיה עדיין מובילה טכנולוגית בפער מול האחרות.
קולט קרס חיזקה את הנקודה: "הלקוחות רוצים את הטוב משני העולמות, ASICs זולים לאימון ו-GPU גמישים להסקה ופיתוח. אנחנו לא רואים כאן תחרות ישירה". ואכן, מיקרוסופט, גוגל ומטה ממשיכות להזמין כמויות אדירות של Blackwell GB200, כ-65% מההכנסות הצפויות של אנבידיה ב-2026 מגיעות מהזמנות שכבר התקבלו.
מכתב הכוונות מול OpenAI עומד על כ-100 מיליארד דולר לפריסת 10 ג'יגה-וואט של מערכות אנבידיה ב-Stargate ובפרויקטים נוספים, אבל ההסכם הסופי לא נחתם. קרס אישרה: "אנחנו ממשיכים לעבוד איתם, אבל זה עדיין לא נכנס לתחזית". אם העסקה תיחתם ברבעון הקרוב, היא לבדה תוסיף 8-10% להכנסות 2027..
- אמזון משיקה שבב AI חדש שיתחרה באנבידיה- "השבב שלנו יעיל יותר וחוסך בעלויות"
- "אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל את ההזדמנות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
Mistral AI השיקה אתמול צ'אט מתקדם יותר - את Mistral 3 על גבי מערכי GB200 NVL72 של אנבידיה עם ביצועים גבוהים פי 10 מהדור הקודם. "אין תחליף היום לאקוסיסטם של אנבידיה", אמרו בחברה. גם xAI של אילון מאסק ו-CoreWeave ממשיכות להזמין עשרות אלפי מערכות Blackwell.
דורון מאירסדורף, סטורדוט. קרדיט: פולסטאר (פרס קיט)ממסלול המרוצים לנאסד"ק: סטורדוט מתמזגת לספאק של אנדרטי בשווי 800 מיליון דולר
החברה מהרצליה, שמפתחת סוללות לטעינה מהירה במיוחד לרכב חשמלי, נכנסת למיזוג עם חברת הספאק של משפחת אנדרטי; השווי התאגידי בעסקה, כ-882 מיליון דולר, עם פוטנציאל לטעינה של 100 מייל בחמש דקות
סטורדוט מהרצליה, שמפתחת סוללות לטעינה מהירה במיוחד לרכב חשמלי, חתמה על הסכם מיזוג עם חברת הרכישה למטרות מיוחדות אנדרטי אקויזישן קורפ 2 (Andretti Acquisition Corp. II 0% ) . אחרי המיזוג, החברה המשותפת תיקרא "אקס אף סי בטרי" ומניותיה צפויות להיסחר בנאסד"ק, לפי שווי הון של 800 מיליון דולר ושווי תאגידי מוערך של כ-882 מיליון דולר, בהנחה שבעלי המניות של הספאק לא יממשו פדיונות.
סטורדוט מציגה טכנולוגיית טעינה מהירה במיוחד, שמכוונת לטפל ישירות בחסם זמן הטעינה ברכב החשמלי. לפי הנתונים שפורסמו, תאי הסוללה של החברה מאפשרים להוסיף כ-100 מייל של טווח נסיעה בתוך כ-5 דקות טעינה, כשעל הפרק תוכנית להוריד את הזמן הזה לכ-3 דקות עבור אותו טווח. בחברה מדגישים שהטכנולוגיה מותאמת לקווי ייצור קיימים של סוללות ליתיום-יון, כך שהמודל העסקי מבוסס על רישוי לקווי ייצור קיימים ולא על הקמה של מפעלים חדשים.
הנהג האגדי ומשפחת המרוצים שמאחורי הספאק
מאחורי אנדרטי אקויזישן קורפ 2 עומדת קבוצת ספונסרים שבה שניים מהשמות הבולטים הם מריו ומייקל אנדרטי - אב ובן, שנחשבים לדמויות מרכזיות בהיסטוריה של המרוצים. מריו אנדרטי זכה באליפות העולם בפורמולה 1 בשנת 1978, ניצח במרוץ אינדיאנפוליס 500 ב-1969 ובדייטונה 500 ב-1967, והוא הנהג היחיד שזכה גם באליפות פורמולה 1, גם באינדיאנפוליס 500 וגם בדייטונה 500. בגלל הרצף הזה שמו הפך בארצות הברית כמעט לשם נרדף למהירות.
מייקל אנדרטי, בנו, זכה באליפות סדרת קארט בתחילת שנות ה-90 ונחשב לאחד הנהגים המצליחים ביותר במרוצים פתוחים בצפון אמריקה, עם 42 ניצחונות במרוצי אליפות, נתון שממקם אותו גבוה בטבלת כל הזמנים. לאחר הפרישה מההגה הוא עבר לצד הניהולי כראש קבוצת מרוצים ותיקה.
בהודעה המשותפת נאמר כי השם אנדרטי מזוהה עם מהירות, חדשנות וניצחונות, והחיבור לסטורדוט ממוסגר כמעין מעבר מעולם הפיט-סטופ המהיר במסלול אל עמדת הטעינה של הרכב החשמלי. מייקל אנדרטי, שמשמש כדירקטור ויועץ מיוחד באנדרטי אקויזישן קורפ 2, מדגיש כי מבחינתם מדובר לא רק בהזרמת הון אלא גם בניסיון להאיץ את הפריסה בפועל של טכנולוגיית הטעינה המהירה ולהציב את החברה הממוזגת כשחקנית מובילה בתחום.
