הצמיחה בסין ברמתה הנמוכה מאז פרוץ המשבר - 8.1%, "הרע כבר מאחורינו"

במריל לינץ' ו-IHS מדגישים כי מדובר במהלך של התייצבות וכי הם מותירים את שיעור הצמיחה השנתית על 8.6%, רמות הייצוא התרסקו
דניאל פליישר | (5)

התמ"ג של סין צמח ברבעון הראשון בקצב שנתי של 8.1% - הקצב הנמוך ביותר מזה 11 רבעונים, לפי נתונים של הלשכה הסינית לסטטיסטיקה, ובכך פספס את צפיות האנליסטים לצמיחה של 8.3% לפחות.

"ההאטה הנוכחית נראת יותר כמו התייצבות איטית מאשר כמו הירידה התלולה של 2008/9", אמר אנליסט סין בכיר ב-IHS, קסיאנפנג רן.

הנתון של חודשים ינואר עד מרץ היה החלש ביותר מאז החל המשבר העולמי וגם סימן האטה לעומת הרבעונים הקודמים, שעמדו בממוצע על 8.9% של צמיחה, אמר רן.

ההשקעה בנכסים בעלי הכנסה קבועה צמחה ב-20.9%, לפי נתוני הלשכה, לעומת 24% ברבעון המקביל אשתקד. אך בהתאמה לאינפלציה מדובר בנתון נמוך עוד יותר של 19% לפי חישובים של יחידת מריל לינץ' של בנק אוף אמריקה.

נראה שהכלכלה הסינית נפגעה מ"שני גלים", לפי IHS. האנליסט ציין כי הירידה בהשקעה בנכסים בעלי הכנסה קבועה מסמנת ירידה דרמטית בהוצאות הקשורות לשוק הבתים והתשתיות. נתונים ששוחררו מוקדם יותר השבוע גם הציגו ירידה חדה בייצוא, שנפל מרמות דו ספרתיות ל-7.6% לרבעון.

על הצד החיובי, הצמיחה במכירות הקימעונאיות התגברה לרמה של 15.2% בחודש מרץ, לעומת 14.7% בחודשים ינואר עד פברואר. התפוקה התעשייתי של מוצרים ברי קיימא התחזקה גם כן לרמה של 11.9% במרץ, מרמה של 11.4% בחודשיים הראשונים של 2012 ומעל תחזיות האנליסטים של 11.2%.

"הרע כבר מאחורינו, אמרו אנליסטים במריל לינץ' בקובעם כי הנתון של הרבעון הראשון הוא הפשל של המחזור הנוכחי וכי הם מותירים את שיעור הצמיחה השנתי של סין על 8.6%.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    עברית 14/04/2012 14:12
    הגב לתגובה זו
    אם אלביט נפלה בצורה כזו בוול-סטריט .. אם לאחר המלצות חמות .... היא נופלת זה .. בהצלחה בבורסה
  • 4.
    עומרי 13/04/2012 10:28
    הגב לתגובה זו
    [:שוק ההון דיונים אודות מסחר בבורסה]
  • 3.
    אלביט הדמיה 13/04/2012 10:13
    הגב לתגובה זו
    עים זיסר ימכור את כול הנכסים הוא יכול לקנות חצי מדינה הוא יתר גדול מאפריקה
  • 2.
    אלביט הדמיה 13/04/2012 10:10
    הגב לתגובה זו
    לזה אומר דרשני לאחר המלצה של דשה בנק של אייל ושל עסקאות גדולת ועים דוח טוב זה לא אומר שהוא חייב כסף הוא משקיעה בנדלן זה לא אומר שהוא משחק בקזינו מי שמשקיעה את הכסף במקום טוב צריך לעזור לא ולא בגז שאתה בסוף תקבל איור ולא מניה
  • 1.
    אלביט הדמיה 13/04/2012 10:07
    הגב לתגובה זו
    עים אלביט ירדה בצורה כזות מ85000 ל11000 והי עוד נפלת זה אומר שבורסה זה שוק ולא בורסה לא צריך לנגועה בבורסה עים הי מריצה רק את מניות הגז שעוד לא יצא ליטר והי מריצה רק את מניות הגז לכן צריך להיזהר מהבורסה
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

ארדואן טורקיה (X)ארדואן טורקיה (X)

טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה

מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינפלציה טורקיה

טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.

התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.

דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק

דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.

בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.

המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.