
חברת התקשורת הדיגיטלית שגייסה לפי שווי של 1.1 מיליארד דולר
5 מיליון מנויים משלמים, מאות מיליוני דולרים שזורמים ישירות מקוראים ליוצרים, והוכחה חד-משמעית שהקהל מוכן לעקוף את מודל הפרסומות המסורתי - כך הפלטפורמה שהחלה כבית לניוזלטרים הופכת לאיום אמיתי על פייסבוק וטוויטר
מהפכת התקשורת מקבלת חיזוק משמעותי. Substack, הפלטפורמה שהפכה לביתם של אלפי עיתונאים וכותבים עצמאיים, השלימה גיוס של 100 מיליון דולר לפי שווי של 1.1 מיליארד דולר. הכסף יושקע בפיתוח כלים טכנולוגיים מתקדמים, בהרחבת פעילותה ובהגברת התמיכה ביוצרי תוכן.
סבב הגיוס הובל על ידי קרן ההשקעות BOND וקבוצת Chernin, בהשתתפות אנדריסן הורוביץ, ריץ' פול – מייסד Klutch Sports Group – וג'נס גרדה, שותף-מייסד של Skims Body. שילוב יוצא דופן זה של משקיעים מתחומי הטכנולוגיה, הספורט והאופנה, משקף את הפוטנציאל הרב שמייחסים לפלטפורמה.
Substack, שהוקמה בשנת 2017, בנתה מודל עסקי שמאפשר לכותבים עצמאיים למכור ניוזלטרים בתשלום ישיר לקוראים. בכך היא עוקפת את המודל המסורתי של פרסום דיגיטלי מבוסס פרסומות, ומקדמת קשר ישיר ואישי בין היוצר לקהל שלו – מודל שמציע יציבות כלכלית ומעורר עניין רב בקרב המשקיעים.
הביקוש גובר
הפלטפורמה חצתה לאחרונה את רף חמשת מיליון המנויים המשלמים – נתון שמעיד על ביקוש גובר לתוכן עצמאי ואיכותי. מדובר בהישג משמעותי בעולם שבו פלטפורמות רבות מתקשות להמיר משתמשים חינמיים למנויים משלמים. בעוד פייסבוק וטוויטר מתלבטות כיצד לגבות תשלום מהמשתמשים, Substack כבר הוכיחה שהקהל מוכן לשלם עבור ערך אמיתי.
- למה סלקום ופרטנר מזנקות?
- העלאת המחירים נמשכת: פלאפון תמכור חבילות דור 5 בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
Substack אינה מסתפקת בניוזלטרים ומרחיבה את פעילותה גם לעולמות הפודקאסט והווידיאו. בכך היא נכנסת לזירה תחרותית מול פלטפורמות כמו Spotify ו-YouTube, שגם הן מנסות למשוך אליהן יוצרי תוכן איכותיים. מדובר במרוץ על הכישרון המוביל בתעשייה – וכל שחקנית מנסה להציע את התנאים האטרקטיביים ביותר.
בתחילת השנה השיקה החברה קרן בסך 20 מיליון דולר במטרה למשוך יוצרים מפלטפורמות כמו טיק טוק. זהו חלק מאסטרטגיה אגרסיבית להתרחבות, הכוללת השקעות משמעותיות לגיוס טאלנטים – בדומה למאבקי הרכש בעולם הספורט, שבו קבוצות משקיעות הון כדי להביא שחקני מפתח.
המייסדים כריס בסט, חמיש מקנזי וג'יראג' סטהי כתבו בבלוג החברה כי הם "בונים כלים ורשת שנועדו להגן על עצמאות היוצרים, לחזק את קולם ולטפח קשרים עמוקים וישירים עם הקהל".
- דוחות טובים לנטפליקס; מעלה תחזית
- בריטניה בדרך להוריד את גיל ההצבעה לשש-עשרה
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
לדברי המייסדים, מאות מיליוני דולרים מועברים מדי שנה מהקוראים ליוצרים דרך הפלטפורמה. הגיוס הנוכחי מעלה את סך ההון שגייסה החברה לכ-200 מיליון דולר. במבט רחב יותר, הוא חלק ממגמה של מעבר מפלטפורמות גדולות לפתרונות המעניקים ליוצרים יותר שליטה על התוכן ועל ההכנסות. אם מגמה זו תימשך – אנו צפויים לראות שינוי עמוק בתעשיית התקשורת הדיגיטלית.