טראמפ מאיים במכסים של 200% על אלכוהול - מי עשוי להרוויח?
האיומים של טראמפ על מכסים גבוהים על אלכוהול אירופי מעוררים דאגה בקרב יצרניות המשקאות, אך דווקא תעשיית הבירה המקומית עשויה להרוויח מהמהלך
האיומים האחרונים של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, להטיל מכסים של 200% על יין, שמפניה ומשקאות אלכוהוליים נוספים מאירופה, עלולים לפגוע קשות ביצרנים האירופיים – אך ישנה תעשייה אחת שעשויה דווקא להרוויח: תעשיית הבירה האמריקאית. ההכרזה הגיעה לאחר שהאיחוד האירופי
הודיע על החזרת מסי יבוא על ויסקי אמריקאי, בתגובה למכסים קודמים שהטיל ממשל טראמפ.
המכסים המוצעים עשויים למחוק לחלוטין את רווחי החברות האירופיות בתחום המשקאות החריפים, כך מעריך טרבור סטרלינג, אנליסט בכיר בתחום המשקאות בחברת ברנשטיין. סטרלינג ציין כי יצרניות כמו Rémy Cointreau – שהכנסותיהן תלויות באופן משמעותי בשוק האמריקאי – יהיו בין הנפגעות המרכזיות.
מניות החברות Pernod Ricard, Rémy Cointreau ו-Davide Campari רשמו ירידות חדות בעקבות האיום, וגם חברת היוקרה LVMH, שבבעלותה מותגי שמפניה כמו Moët & Chandon ו-Hennessy, ספגה לחץ שלילי בבורסות. החשש בקרב המשקיעים הוא שהמכסים הגבוהים אכן ייכנסו לתוקף, בעיקר לאור חוסר הוודאות במדיניות הסחר של ממשל טראמפ. עם זאת, ישנה תעשייה אחת שנמצאת מחוץ לקו האש – וזו תעשיית הבירה.
בעוד שהמכסים עשויים לפגוע קשות ביצרני המשקאות החריפים האירופיים, יצרני הבירה בארה"ב צפויים ליהנות מהשינוי. סטרלינג ציין כי הבירה, בניגוד ליין ושמפניה, אינה מיובאת בכמויות משמעותיות ונהנית מייצור מקומי רחב. לפיכך, היא לא תושפע באופן ישיר מהמכסים ותוכל להתחזק נוכח הירידה בתחרות מחו"ל.
- שותים פחות ומשלמים יותר: התוצאות של הייניקן ומה שקורה בעולם
- תרימו לחיים! האם זה זמן טוב להשקיע במניות אלכוהול?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חברות הענק בתחום, כמו AB InBev (הבעלים של Budweiser, Corona ו-Stella Artois) ו-Heineken, כבר הודיעו כי הן אינן צופות פגיעה משמעותית ממדיניות המכסים. מנכ"ל היינקן, דולף ואן דן ברינק, ציין לאחרונה כי גם אם המכסים ישפיעו על אלומיניום
המשמש לייצור פחיות בירה, מדובר בעלויות שניתן לנהל בקלות יחסית. למרות חוסר הוודאות הכלכלית, תעשיית הבירה נראית יציבה יותר בתוך סבך מלחמת הסחר – מה שעשוי לשנות את מאזן הכוחות בשוק המשקאות האלכוהוליים בארה"ב.
- 1.אנונימי 14/03/2025 18:32הגב לתגובה זומימי החושך הן הכלכלי והן המדיני של המפלגה הדמוקרטית טראמפ לוקח את ארהב לשיאים חדשים למגינת ליבם של הפרוגרסיבים דונלד טראמפ עוד יזכר עשרות שנים קדימה כנשיא שהוביל את אמריקה לשיאים מזהירים ומלחמה בטרור היא אחת הדרכים להשגת היעדים של טראמפ
איצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיותסעודיה חושפת את אצטדיון NEOM: מתקן הספורט התלוי הראשון בעולם
האצטדיון העתידני NEOM Stadium יתנשא לגובה של 350 מטר בלב עיר הענק האנכית "דה ליין", ויארח משחקים במסגרת מונדיאל 2034; המתקן יופעל כולו באנרגיה מתחדשת ויציע חוויית צפייה אווירית חסרת תקדים
סעודיה מציגה את אחד ממיזמי הספורט והאדריכלות הנועזים בעולם: NEOM Stadium, האצטדיון התלוי הראשון בהיסטוריה, שייבנה בגובה של כ-350 מטר מעל מדבר טאבוק ויהיה חלק מהעיר האנכית העתידנית The Line שבפרויקט הענק NEOM. האצטדיון, שיכלול כ-46 אלף מושבים ויפעל כולו
באמצעות אנרגיה מתחדשת, צפוי להיחנך ב-2032 ולהיות אחד ממוקדי מונדיאל 2034, שבו תארח סעודיה משחקים עד לשלב רבע הגמר.
האצטדיון ייבנה כחלק ממערך אורבני אינטגרטיבי הכולל מערכות תחבורה אוטונומיות ומעליות מהירות, ויאפשר גישה ישירה למתחם האירוח והפנאי של העיר. המבנה יתוכנן כך שיאפשר צפייה פנורמית ייחודית בנוף המדברי והימי של אזור טאבוק, תוך עמידה בסטנדרטים סביבתיים מחמירים. לאחר סיום גביע העולם יהפוך האתר למרכז קבוע לאירועי ספורט, הופעות וירידים טכנולוגיים, חלק מחזון NEOM לעיר חכמה ופעילה לאורך כל השנה.
הפרויקט הוא חלק מתוכנית רחבת היקף של סעודיה להקמת 11 מתקני ספורט חדשים לקראת המונדיאל, בהם אצטדיון המלך סלמן בריאד שיכלול 92,000 מושבים ויארח את משחק
הפתיחה והגמר. פרויקטים נוספים יוקמו בג’דה, אל-חובאר ואבה, כולם בעיצוב חדשני ועם תשתיות מתקדמות לתחבורה, אנרגיה ותחזוקה חכמה.
הקונספט של The Line, עיר אנכית, ברוחב 200 מטר בלבד, אבל באורך 170 ק"מ ובגובה 500 מטר, נועד לבטל את הצורך בכבישים וברכבים
פרטיים, ולרכז חיים עירוניים אנכיים סביב מערכות תחבורה ירוקות וממוחשבות. לפי התכנון, שלב הפיתוח הראשון של העיר (5 ק"מ מתוך 170) צפוי להסתיים עד 2030, כאשר האצטדיון יהווה אחד מעוגני הפיתוח המרכזיים של המיזם.
- הבורסה בסעודיה מזנקת: ייתכן ויוסרו המגבלות על בעלות המניות במדינה
- בלקסטון ובלקרוק מתחרות על ה-AI הסעודי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החזון האדריכלי נבנה בשיתוף משרדי העיצוב
הבינלאומיים Gensler ו-Delugan Meissl , לצד חברות הנדסה כמו Mott MacDonald האחראית על התשתיות והקיימות. לפי מקורות רשמיים, הבנייה תחל בשנת 2027, כחלק מהאסטרטגיה המודולרית של NEOM המאפשרת הקמה בשלבים בני 800 מטר כל אחד.
איצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיותסעודיה חושפת את אצטדיון NEOM: מתקן הספורט התלוי הראשון בעולם
האצטדיון העתידני NEOM Stadium יתנשא לגובה של 350 מטר בלב עיר הענק האנכית "דה ליין", ויארח משחקים במסגרת מונדיאל 2034; המתקן יופעל כולו באנרגיה מתחדשת ויציע חוויית צפייה אווירית חסרת תקדים
סעודיה מציגה את אחד ממיזמי הספורט והאדריכלות הנועזים בעולם: NEOM Stadium, האצטדיון התלוי הראשון בהיסטוריה, שייבנה בגובה של כ-350 מטר מעל מדבר טאבוק ויהיה חלק מהעיר האנכית העתידנית The Line שבפרויקט הענק NEOM. האצטדיון, שיכלול כ-46 אלף מושבים ויפעל כולו
באמצעות אנרגיה מתחדשת, צפוי להיחנך ב-2032 ולהיות אחד ממוקדי מונדיאל 2034, שבו תארח סעודיה משחקים עד לשלב רבע הגמר.
האצטדיון ייבנה כחלק ממערך אורבני אינטגרטיבי הכולל מערכות תחבורה אוטונומיות ומעליות מהירות, ויאפשר גישה ישירה למתחם האירוח והפנאי של העיר. המבנה יתוכנן כך שיאפשר צפייה פנורמית ייחודית בנוף המדברי והימי של אזור טאבוק, תוך עמידה בסטנדרטים סביבתיים מחמירים. לאחר סיום גביע העולם יהפוך האתר למרכז קבוע לאירועי ספורט, הופעות וירידים טכנולוגיים, חלק מחזון NEOM לעיר חכמה ופעילה לאורך כל השנה.
הפרויקט הוא חלק מתוכנית רחבת היקף של סעודיה להקמת 11 מתקני ספורט חדשים לקראת המונדיאל, בהם אצטדיון המלך סלמן בריאד שיכלול 92,000 מושבים ויארח את משחק
הפתיחה והגמר. פרויקטים נוספים יוקמו בג’דה, אל-חובאר ואבה, כולם בעיצוב חדשני ועם תשתיות מתקדמות לתחבורה, אנרגיה ותחזוקה חכמה.
הקונספט של The Line, עיר אנכית, ברוחב 200 מטר בלבד, אבל באורך 170 ק"מ ובגובה 500 מטר, נועד לבטל את הצורך בכבישים וברכבים
פרטיים, ולרכז חיים עירוניים אנכיים סביב מערכות תחבורה ירוקות וממוחשבות. לפי התכנון, שלב הפיתוח הראשון של העיר (5 ק"מ מתוך 170) צפוי להסתיים עד 2030, כאשר האצטדיון יהווה אחד מעוגני הפיתוח המרכזיים של המיזם.
- הבורסה בסעודיה מזנקת: ייתכן ויוסרו המגבלות על בעלות המניות במדינה
- בלקסטון ובלקרוק מתחרות על ה-AI הסעודי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החזון האדריכלי נבנה בשיתוף משרדי העיצוב
הבינלאומיים Gensler ו-Delugan Meissl , לצד חברות הנדסה כמו Mott MacDonald האחראית על התשתיות והקיימות. לפי מקורות רשמיים, הבנייה תחל בשנת 2027, כחלק מהאסטרטגיה המודולרית של NEOM המאפשרת הקמה בשלבים בני 800 מטר כל אחד.
