אל על צופה קיץ עמוס בקו ת"א - ניו יורק

חכרה עוד מטוס 747-400. תגביר תדירויות הטיסות לארה"ב ותגיע עד לכ-40 טיסות שבועיות בחודשי הקיץ, לאחר שכבר הגדילה את מספר הטיסות בקו זה בדצמבר האחרון
שי פאוזנר |

אל על מצטיידת במטוס נוסעים נוסף מדגם 747-400 של בואינג. המטוס החכור ישמש בין היתר את תנועת הנוסעים

לניו יורק החל ממארס. יואב לוי, סמנכ"ל המסחר והקשרים התעופתיים אמר היום (א'), כי בכדי לענות לביקושים הצפויים בנתיב הטראנס אטלנטי הוסיפה חברת אל על מטוס נוסעים נוסף.

המטוס בעל 434 המושבים, נחכר מחברת Brown Aircraft Batcock. החכירה החל מארס 2005 ועד ספטמבר 2006. מדובר במטוס החמישי מסוגו בצי המטוסים של אל על, המונה כעת 34 מטוסים מהם 29 בבעלות החברה ו-5 נוספים בחכירה.

באל על אומרים, כי טיסת 001 הפכה למותג מוביל וידוע וכך גם טיסת 027 לניו יורק - אליהם מיועד המטוס.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוי הלוי, מנכ"ל כאל
צילום: רמי זרניגר

מנכ"ל כאל לוי הלוי בדרך להוביל את אל על

הלוי עובר מכרטיסי אשראי לתעופה - האם בן טל-גננסיה תעבור מתעופה לכרטיסי אשראי?

רן קידר |

לוי הלוי, מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות למנכ"ל אל על. המהלך מסמן סיום תקופה של דינה בן טל-גננסיה בתפקיד, שנמשכה כשלוש שנים  ופותח דף חדש עבור חברת התעופה הלאומית בתקופה מאתגרת. התקופה של בן טל-גננסיה היתה נהדרת לחברה עם רווחי שיא בשל תקופת המלחמה. 

פרידה מכאל בעיתוי רגיש

הלוי עוזב את כאל בעיתוי רגיש. רק ביום חמישי האחרון פורסם כי בנק דיסקונט הגיע להסכם עם קבוצת יוניון-הראל השקעות על מכירת השליטה בכאל בתמורה ל-3.75 מיליארד שקל. ההסכם כולל גם מנגנון של תשלומים עתידיים שעשויים להביא את התמורה הכוללת עד לרף של כ-4 מיליארד שקל. מדובר בעסקה משמעותית בשוק הפיננסי המקומי, והעזיבה של הלוי אומנם היתה צפויה, אבל לא בכזו מהירות. 

הלוי נחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי בשנים האחרונות. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול המתחרות ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בעולם האשראי הצרכני והדיגיטלי, ושיפרה את רווחיותה.

אתגרי אל על

כעת הוא עובר לאתגר מסוג אחר לחלוטין: ניהול חברת תעופה לאומית המתמודדת עם שורה של אתגרים, תחרות בינלאומית שנעלמה בשנים האחרונות אבל צפויהלחזור ולשחוק את הרווח, תנודות חדות במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות מחמירות וצורך מתמשך בשדרוג צי המטוסים.

ההחלטה להביא מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים ולא מתעשיית התעופה עצמה עשויה לשקף גישה ניהולית שונה: דגש על התייעלות, ניהול סיכונים פיננסיים והובלת תהליכי מיזוגים או שיתופי פעולה עסקיים.