עוד מיזוג-על: P&G רוכשת את ג'ילט ב-57 מיליארד ד'
קונצרן הענק פרוקטר אנד גמבל (NYSE:PG) מתכנן לרכוש את חברת ג'ילט (NYSE:G) המוכרת בעולם בזכות סכיני הגילוח שלה לגברים, בתמורה ל-57 מיליארד דולר. העסקה עתידה להתבצע במזומן ובמניות של פרוקטר אנד גמבל והיא תהפוך את הגוף הממוזג ליצרן מוצרי הצריכה הגדול בתבל, שישווק כמעט כל מוצר קמעונאי.
פרוקטר אנד גמבל כבר הודיעה במקביל כי היא מקווה לקצץ כ-6,000 משרות בתום התהליך של המיזוג וכי הגוף המשותף יעסיק כ-140,000 עובדים. העסקה מתבצעת לפי שווי של 0.975 מניות פרוקטור אנד גמבל לכל מניית ג'ילט שנרכשת, כך מדווחות סוכנויות הידיעות.
מניות פרוקטר אנד גמבל מטפסות במסחר שלאחר הסגירה בוול סטריט ב-1.2%, מניות ג'ילט נסחרות בזינוק של 4.7% במסחר שלאחר הסגירה. ערך השוק של פרוקטר אנד גמבל בתום המסחר אתמול עמד על כ-140.3 מיליארד דולר, ערכה של ג'ילט הסתכם בכ-45.5 מיליארד דולר.
עוד מספר נתונים פיננסיים על שתי הענקיות: ההכנסות של פרוקטר אנד גמבל ב-203 עמדו על כ-51.4 מיליארד דולר, והרווח הנקי הסתכם בכ-9.25 מיליארד דולר. ההכנסות של ג'ילט נאמדו בתקופה ההיא בכ-9.25 מיליארד דולר והרווח הנקי הסתכם ב-2003 ב-1.39 מיליארד דולר. שולי הרווח הגולמי של ג'ילט הם גבוהים יחסית לתחומה ונאמדים בכ-60%, לפחות בארבע השנים האחרונות. שולי הרווח הגולמי של הרוכשת עומד על כ-47.6%.
פרוקטר אנד גמבל מוכר לצרכנים בזכות מוצרי הטיפוח והמוצרים הקמעונאיים הרבים שלו. החל מסדרות סבוני הרחצה פאנטן והד אנד שולדרס, דרך חיתולי הפאמפרס, ודרך חטיפי הפרינגלס. ג'ילט היא מותג המוכר בעיקר בזכות סכיני הגילוח לגבר. את הסדרה האחרונה של המותג "מאך-3" מפרסם שחקן הכדורגל דייויד בקהאם. אך ג'ילט היא גם בעלת סוללות דוראסל, סדרות טיפוח לגברים, ותכשירי היגיינה דנטאליים (אוראל-בי).