ההצעה שמשגעת את צרכני הקולנוע בארה"ב - 9.95 דולר לחודש
ההצעה של אחת ממייסדי נטפליקס משגעת את אמריקה. בשנת 2016 הצטרף מיץ' לאו לחברת סטארטאפ בשם MoviePass שהציעה מנוי חודשי לבתי הקולנוע בארה"ב תמורת סכום שמתחיל ב-30 דולר לחודש. החברה שנוסדה ב-2011 הציגה כי היא מכסה מעל 90% מבתי הקולנוע בארה"ב ולאו שהצטרף כמנכ"ל כנראה חשב שאפשר לעשות לתחום הקולנוע את המהפכה שעשתה נטפליקס לתחום הטלוויזיה. לקח לו קצת יותר משנה להטיל את הפצצה: שלמו רק 9.95 דולר לחודש ותוכלו ללכת לכמה סרטים שתרצו, או לפחות לכמעט כמה סרטים שתרצו (פעם ב-24 שעות).
איך זה עובד? כדי מי שרוצה להצטרף לשירות של MoviePass צריך להוציא כרטיס חיוב (debit card) ולאחר מכן להוריד את האפליקציה. הדבר הבא זה להיות במרחק קצר מהקולנוע (100 יארד, כ-91 מטרים). אז המשתמש פשוט נכנס לאפליקציה, רוכש את הכרטיס לסרט המבוקש ומשלם באמצעות כרטיס החיוב. MoviePass משלמת את מחיר הכרטיס המלא (לא כולל SD איימקס וכו'), המנוי נכנס חינם, הוא כבר שילם את ה-9.95 דולר החודשיים שלו.
כמה זה אטרקטיבי? מדובר בהצעה אטרקטיבית למדיי בהתחשב בעובדה שכרטיס קולנוע ממוצע בארה"ב עולה 8.65 דולר ובערים כמו סן פרנסיסקו או ניו יורק תצטרכו להיפרד מסביב 15 דולר בשביל לראות סרט בקולנוע. כלומר MoviePass מספסדת את מחיר הכרטיס עבור המנויים. או במילים אחרות, מפסידה עליהם כסף.
איך זה אפשרי? אז במקביל להודעה הדרמטית על 9.95 דולר לחודש ותראו כמה סרטים שאתם רוצים בקולנוע, MoviePass הודיעה על מכירת השליטה בחברה לחברת ציבורית קטנה בבורסה האמריקנית בשם Helios and Matheson Analytics. מנכ"ל החברה הרוכשת אמר בצמוד להודעה על הרכישה כי ההיגיון מאחורי המהלך הוא להגיע לבסיס רחב ככל שניתן של לקוחות ובכך לאסוף מידע על הרגלי הצפייה של אמריקנים רבים, מה שצפוי לספק למפרסמים בסיס מידע רחב. "זה לא שונה מפייסבוק או גוגל. ככל שאנו מבינים טוב יותר את הקהל, כך אנו יכולים לפלח אותו בצורה טובה יותר", אמר פארנוורת'.
- האם הסרט החדש על בובת ברבי המיתולוגית יכול להכניס לכם כסף?
- ה"אווטאר" החדש של דיסני חלש מהמצופה, אבל יכול להגביר את הסטרימינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ועוד משהו: MoviePass צפויה לצאת להנפקה ראשונית בחודש מארס הקרוב, קצת באזז תקשורתי לא יזיק. והמהלך של סרטים ללא הגבלה ב-9.95% דולר לחודש תפס את הכותרות הכל האתרים בארה"ב והפך לאחד הסיפורים היותר נקראים השבוע בארה"ב.
- 3.מוטי 17/08/2017 17:30הגב לתגובה זוזה לא יעבוד, מחיר יעלה או שיפסידו כסף ויפשטו רגל .גוגל זה לא יהיה .אם הייתי משקיע זה רק שורט עליה .
- 2.אילן 17/08/2017 17:05הגב לתגובה זואומנם מדברים על שיא צופים בבתי הקולנוע, אבל אם תבדקו באתרי ההזמנות של בתי הקולנוע כמעט כל אולמות הקולנוע יש רק צופים ספורים, למה צריך כל הזמן צריך לחפש איך להוזיל את כרטיסי הקולנוע היקרים? למה שזה לא יהיה מראש מחיר זול שהאולמות יהיו כל הזמן מפוצצים בצופים ?
- 1.יש כל מיני דילים רק פריארים משלמים מחיר מלא (ל"ת)פנסיונר 17/08/2017 16:38הגב לתגובה זו

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
