פורשה 911 חוגגת 50 עם מהדורה לא ממש מיוחדת

מכונית הספורט הכי אייקונית שיש חוגגת יובל עם מהדורה מוגבלת בסגנון רטרו
עמרי ספיר |

פורשה 911, מהדורת היובל

השנה היא 1963. פורשה מציגה מכונית ספורט חדשה בתערוכת הרכב של פרנקפורט. 50 שנים אחרי ועם יותר מ-820,000 מכוניות שנבנו, ה-911 היא ככל הנראה מכונית הספורט הכי מפורסמת בעולם. בגלגוליה הרבים היא התקדמה, מצד אחד, והפכה לפלא טכנולוגי ולאחת ממכונות הנהיגה הטובות שיש. מצד שני, היא ממשיכה לשמור על כמה עקרונות ועל מסורת כפי שאף מכונית אחרת לא יכולה. כעת, לכבוד יום ההולדת החל השנה, מציגה היצרנית מהדורה מיוחדת בייצור מוגבל. המקום, איך לא – תערוכת פרנקפורט, שתתקיים בחודש ספטמבר.
 

שלא כמו ילדות ימי הולדת אחרות בהן נתקלנו לאחרונה (למבורגיני ואסטון מרטין), מהדורת 50 השנים של פורשה 911 היא לא מכונית קונספט מופרכת. למעשה, היא עושה יותר מאמצים לשמש כהומאז' להיסטוריה המפוארת של הדגם. לא תמצאו כאן טכנולוגיות עתידניות שאינן קיימות בדור הנוכחי, או מנוע עתיר סוסים שיגרום לה לנסוע מהר יותר. היא מבוססת על גרסת הקאררה S של הדגם הנוכחי (991), עם מנוע 6 הצילינדרים שלה המספק 400 כ"ס. ההנעה, כיאה ל-911 קלאסית, אחורית. את קשתות הגלגלים הרחבות שלה היא לוקחת דווקא מגרסת ההנעה הכפולה. היא מגיעה עם מערכת ניהול אקטיבית למתלים עם כיול משלה, מערכת פליטה ספורטיבית ופנסי בי-קסנון אקטיביים. הביצועים – 4.5 שניות ל-100 קמ"ש (4.3 עם תיבת ה-PDK האופציונאלית) ו-300 מירביים (298).
 
 

מה שמשלים את המראה אלו צבעי האפור (מגיע בשני גוונים) הבאמת מחמיאים. אלו, לצד חישוקי 20 אינץ' ייחודיים בעיצוב שמזכיר את שורשי המכונית. אליהם נוספים שלל תגים הולמים מבחוץ ומבפנים, שם נמצא גם גימור ייחודי שכולל תזכורות (עדינות) לשנים ההן.

מהדורת 50 השנים של ה-911 נראית טוב, ומספר היחידות הסמלי שפורשה תייצר – 1,963 – בטוח יימכרו כמו לחמניות (המחיר בגרמניה – 121,000 יורו). אבל יש שיאמרו שבתור מכונית שמייצגת אירוע כה חשוב, המהדורה המיוחדת הזו היא לא ממש מיוחדת.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)

צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי

צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית



רן קידר |

צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.

חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח

חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.

בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.

בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.

חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל

החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.