פורשה 911 חוגגת 50 עם מהדורה לא ממש מיוחדת

מכונית הספורט הכי אייקונית שיש חוגגת יובל עם מהדורה מוגבלת בסגנון רטרו
עמרי ספיר |

פורשה 911, מהדורת היובל

השנה היא 1963. פורשה מציגה מכונית ספורט חדשה בתערוכת הרכב של פרנקפורט. 50 שנים אחרי ועם יותר מ-820,000 מכוניות שנבנו, ה-911 היא ככל הנראה מכונית הספורט הכי מפורסמת בעולם. בגלגוליה הרבים היא התקדמה, מצד אחד, והפכה לפלא טכנולוגי ולאחת ממכונות הנהיגה הטובות שיש. מצד שני, היא ממשיכה לשמור על כמה עקרונות ועל מסורת כפי שאף מכונית אחרת לא יכולה. כעת, לכבוד יום ההולדת החל השנה, מציגה היצרנית מהדורה מיוחדת בייצור מוגבל. המקום, איך לא – תערוכת פרנקפורט, שתתקיים בחודש ספטמבר.
 

שלא כמו ילדות ימי הולדת אחרות בהן נתקלנו לאחרונה (למבורגיני ואסטון מרטין), מהדורת 50 השנים של פורשה 911 היא לא מכונית קונספט מופרכת. למעשה, היא עושה יותר מאמצים לשמש כהומאז' להיסטוריה המפוארת של הדגם. לא תמצאו כאן טכנולוגיות עתידניות שאינן קיימות בדור הנוכחי, או מנוע עתיר סוסים שיגרום לה לנסוע מהר יותר. היא מבוססת על גרסת הקאררה S של הדגם הנוכחי (991), עם מנוע 6 הצילינדרים שלה המספק 400 כ"ס. ההנעה, כיאה ל-911 קלאסית, אחורית. את קשתות הגלגלים הרחבות שלה היא לוקחת דווקא מגרסת ההנעה הכפולה. היא מגיעה עם מערכת ניהול אקטיבית למתלים עם כיול משלה, מערכת פליטה ספורטיבית ופנסי בי-קסנון אקטיביים. הביצועים – 4.5 שניות ל-100 קמ"ש (4.3 עם תיבת ה-PDK האופציונאלית) ו-300 מירביים (298).
 
 

מה שמשלים את המראה אלו צבעי האפור (מגיע בשני גוונים) הבאמת מחמיאים. אלו, לצד חישוקי 20 אינץ' ייחודיים בעיצוב שמזכיר את שורשי המכונית. אליהם נוספים שלל תגים הולמים מבחוץ ומבפנים, שם נמצא גם גימור ייחודי שכולל תזכורות (עדינות) לשנים ההן.

מהדורת 50 השנים של ה-911 נראית טוב, ומספר היחידות הסמלי שפורשה תייצר – 1,963 – בטוח יימכרו כמו לחמניות (המחיר בגרמניה – 121,000 יורו). אבל יש שיאמרו שבתור מכונית שמייצגת אירוע כה חשוב, המהדורה המיוחדת הזו היא לא ממש מיוחדת.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חשבון חשמל (X)חשבון חשמל (X)

חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?

איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה חשבון חשמל

חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים. 

כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.  

הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.

הנחות של עד 400 שקלים בשנה

ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.

מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד